Finns en absolut frihet?
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
Gud är den ende jag älskar. Jag älskar Gud i mig.
Han är sånära. Att älska objekt på utisdan, de
kommer och går. Men Gud finns alltid kvar i mig.
Han är nittionio procent av min insida, kanske till
och med nittionio och en halv procent, jag är
bara en halvprocent av det som finns i mig.
Jag finns knappt till, Men jag är glad att jag får
vara med i flygplanet,
även om jag har en väldigt underordnad roll.
Han är sånära. Att älska objekt på utisdan, de
kommer och går. Men Gud finns alltid kvar i mig.
Han är nittionio procent av min insida, kanske till
och med nittionio och en halv procent, jag är
bara en halvprocent av det som finns i mig.
Jag finns knappt till, Men jag är glad att jag får
vara med i flygplanet,
även om jag har en väldigt underordnad roll.
- Harald Davidsson
Varför skriver jag här? jag vet inte.
Men jag skriver just nu för att försöka ta reda på varför jag skriver här,
jag vet att jag vill att ingen ska lyssna på mig, för jag
skriver egetligen inte till någon människa, för jag vet,
att ifall någon lyssnar på mig, snappar upp några tankar
eller ideer och testar detta, då kommer hon att synda emot
Gud, för endast Gud i människan kan ändra människan, någon
människan kan inte ändra någon annan människa i frigörande
betydelse, vi pratar till varandra för att blockera varandra, för
att hindra varandra från att vara oss själva för att försöka locka
ut oss till världen och snärja oss i prylar och dogmatiska doktriner,
men jag vet att Gud i varje människa är den som håller i tråden,
utan hans hjälp kommer vi att kvadda varje projekt vi företar oss,
jag vet varför jag pratar, jag säger t.ex. full tank, eller två milkbröd eller
Aqua fina mineral vatten, och hur mycket..25 rs..jag pratar för att
materiellt överleva, men filosoferar gör jag med mig själv, och för
att kolla var jag befinner mig någonstans med båten, nära Australien
eller singapor osv, så pratar jag några minuter med Brahminska präster.
och jag försöker nu förstå varför jag skriver här på FF.
Jag väntar på land i sikte.
Men jag skriver just nu för att försöka ta reda på varför jag skriver här,
jag vet att jag vill att ingen ska lyssna på mig, för jag
skriver egetligen inte till någon människa, för jag vet,
att ifall någon lyssnar på mig, snappar upp några tankar
eller ideer och testar detta, då kommer hon att synda emot
Gud, för endast Gud i människan kan ändra människan, någon
människan kan inte ändra någon annan människa i frigörande
betydelse, vi pratar till varandra för att blockera varandra, för
att hindra varandra från att vara oss själva för att försöka locka
ut oss till världen och snärja oss i prylar och dogmatiska doktriner,
men jag vet att Gud i varje människa är den som håller i tråden,
utan hans hjälp kommer vi att kvadda varje projekt vi företar oss,
jag vet varför jag pratar, jag säger t.ex. full tank, eller två milkbröd eller
Aqua fina mineral vatten, och hur mycket..25 rs..jag pratar för att
materiellt överleva, men filosoferar gör jag med mig själv, och för
att kolla var jag befinner mig någonstans med båten, nära Australien
eller singapor osv, så pratar jag några minuter med Brahminska präster.
och jag försöker nu förstå varför jag skriver här på FF.
Jag väntar på land i sikte.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Nu kommer du antagligen tycka att jag är sarkastisk igen, men alltså jag undrar lugnt och stilla; du säger dig inte ha något intresse av att lyssna på andra här, samtidigt talar du om att du inte vill att folk ska lyssna på dig heller i dina senaste poster. Jag fattar ingenting heller så på den punkten är du inte ensam.
- Harald Davidsson
Nu kommer du antagligen tycka att jag är sarkastisk igen, men alltså jag undrar lugnt och stilla; du säger dig inte ha något intresse av att lyssna på andra här, samtidigt talar du om att du inte vill att folk ska lyssna på dig heller i dina senaste poster. Jag fattar ingenting heller så på den punkten är du inte ensam. skriver skogsälvan
jag läser min post, men det du skriver..... du säger dig inte ha något intresse av att lyssna på andra här...säger jaG INTE...
och då undrar jag varför du lägger felaktiga påståenden i min mun????
är det det som menas med att du är psykotisk.
jag läser min post, men det du skriver..... du säger dig inte ha något intresse av att lyssna på andra här...säger jaG INTE...
- Harald Davidsson
Skogsälvan
du fattar inte hur hemsk världen egentligen är, CYNISK, för varje psykiater
som möter en psykotiker eller nån gränspsykotiker vet att det inte finns något hopp,
att vederbörande är obotlig, vem bryr sig om ifall någon förlorar kontrollen och hör röster
och ser andar, inte psykvården, men bara den som har ett öra fullt av KÄRLEK,
psykiaterna vet att dessa mediciner kan göra vederbörande psykotiker lite mera
funktionell, att hon kanske kan gå och handla utan att ångesten blockerar henne, så
det finns bara två alternativ, antingen leva i öppen ångest totalt oduglig socialt eller
så psykofarmaka så att vederbörande psykotiker i alla fall kan vara tillsammans med
människor.
Men jag harald davidsson säger att det finns hopp, att det är möjligt att få ihop
hela personligheten till ett naturligt stadium och vederbörande psykotiker kan då
bli en fullödig människa som kan bli totalt fri från världen, känna kärlek och skapa
äkta andlighet osv.
men varför försöker du då stena mig? Jo, för att du inte vill känna skuld för att du
överger din sanna personlighet, det äkta och unika i dig, kastar det på soptippen
som värsta sortens lump och börjar knapra valium, för du vill känna i ditt hjärta att du
gör rätt genom att döda och begrava det som egentligen är du. Och då hatar du mig
därför att jag inte ger dig rätten att döda det äkta och sanna i dig, utan skuld.
Jag inte bara lyssnar, jag blir faktiskt världen, för jag har tagit in hela världen i min kropp, druckigt allt giftet,
utan att dö, alltså det är fel att säga att människan ska genomgå en ego-död, det rätta är att hennes ego måste kunna överleva då hon dricker all jävelskap som finns i världen, alltså tar in hela världen,
och i det ögonblicket hon är både världen och sitt ego, sig själv, har hon segrat över världen,
alltså hennes shiva-kraft var starkare än hela världen, och då föds ganesha, shivas son i den vänstra hjärnhalvan..
jag pratar alltså om min projektion, vad jag kan säga till världen, det är den högra hjärnhalvan,,,Vishnu-Brahma, mirakelpower-komponenten.
du fattar inte hur hemsk världen egentligen är, CYNISK, för varje psykiater
som möter en psykotiker eller nån gränspsykotiker vet att det inte finns något hopp,
att vederbörande är obotlig, vem bryr sig om ifall någon förlorar kontrollen och hör röster
och ser andar, inte psykvården, men bara den som har ett öra fullt av KÄRLEK,
psykiaterna vet att dessa mediciner kan göra vederbörande psykotiker lite mera
funktionell, att hon kanske kan gå och handla utan att ångesten blockerar henne, så
det finns bara två alternativ, antingen leva i öppen ångest totalt oduglig socialt eller
så psykofarmaka så att vederbörande psykotiker i alla fall kan vara tillsammans med
människor.
Men jag harald davidsson säger att det finns hopp, att det är möjligt att få ihop
hela personligheten till ett naturligt stadium och vederbörande psykotiker kan då
bli en fullödig människa som kan bli totalt fri från världen, känna kärlek och skapa
äkta andlighet osv.
men varför försöker du då stena mig? Jo, för att du inte vill känna skuld för att du
överger din sanna personlighet, det äkta och unika i dig, kastar det på soptippen
som värsta sortens lump och börjar knapra valium, för du vill känna i ditt hjärta att du
gör rätt genom att döda och begrava det som egentligen är du. Och då hatar du mig
därför att jag inte ger dig rätten att döda det äkta och sanna i dig, utan skuld.
Jag inte bara lyssnar, jag blir faktiskt världen, för jag har tagit in hela världen i min kropp, druckigt allt giftet,
utan att dö, alltså det är fel att säga att människan ska genomgå en ego-död, det rätta är att hennes ego måste kunna överleva då hon dricker all jävelskap som finns i världen, alltså tar in hela världen,
och i det ögonblicket hon är både världen och sitt ego, sig själv, har hon segrat över världen,
alltså hennes shiva-kraft var starkare än hela världen, och då föds ganesha, shivas son i den vänstra hjärnhalvan..
jag pratar alltså om min projektion, vad jag kan säga till världen, det är den högra hjärnhalvan,,,Vishnu-Brahma, mirakelpower-komponenten.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Harald Davidsson skrev:Nu kommer du antagligen tycka att jag är sarkastisk igen, men alltså jag undrar lugnt och stilla; du säger dig inte ha något intresse av att lyssna på andra här, samtidigt talar du om att du inte vill att folk ska lyssna på dig heller i dina senaste poster. Jag fattar ingenting heller så på den punkten är du inte ensam. skriver skogsälvan
Men, snälla du, jag utgår ju från vad du har skrivit på senare tid och det är så du har skrivit. Måste jag skumma igenom hundratals av dina inlägg för att peka på var du skrev det (minns inte i huvudet vilken tråd det var) för att du ska tro mig och sluta kalla mig psykotisk? Tja, alltså, inte för att jag är upplagd för det, men visst kan jag leta upp det om du vill.
- Harald Davidsson
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Harald Davidsson skrev:Skogsälvan
"Stena" :shock: ? Då får jag be om ursäkt för att jag inte har uppmärksammat hur extremt känslig du är. Jag överger inte min sanna personlighet - hur skulle det gå till? Är ju som att kunna sluta cykla när man kan cykla - en omöjlig ekvation. Jag hatar dig inte alls, men visst tycker jag att du är puckad ibland. Ett gemensamt intresse har vi iallafall och det är Du.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Harald Davidsson skrev:Jag har inte sagt att jag inte lyssnar...Räcker det inte att jag säger det...
att jag säger så många gånger att jag druckigt gitet utan att dö...räcker inte det...
räcker inte det...räcker inte det...
måste din lögn om mig fortsätta...fortsätta...fortsätta...forts.tta
*suck* ja, då börjar jag väl gräva fram det då så du får det svart på vitt.
- Harald Davidsson
Återgå till "Religion och andlighet"