Inläggav Zokrates » 09 mar 2011 21:04
Vad ska du göra, använd din fantasi, din föreställningsförmåga. Det är som med hicka, någon kommer in och skrämmer den som hickar, personen tappar fokus och glömmer bort hickan, jag vet att det inte alltid funkar, men ibland gör det faktiskt det.
Själv använder jag en annan metod sedan 6 år sedan, jag föreställer mig att jag helt enkelt inte kan bli förkyld, visst känner jag av att kroppen ibland kämpar, men rinnande näsa och extra ont i halsen har jag aldrig, visst kan jag känna mig trött och dåsig, men det blir inte mer än så. Det som fick in mig på dessa banor var efter att ha legat allvarligt matförgiftad i 2 dagar 1988, förberedde mig för att dö, åt och drack inget, inget fick jag behålla, till slut kom det bara ut ren vätska, dvs all galla var ju väck. Ett samtal om att en närstående råkat illa ut, fick mig helt totalt frisk på en sekund, trots matbrist så blev jag dessutom full av energi, därefter var min egen sjukdom helt borta. Allt bör således gå att kontrollera medvetet med hjärnans förmåga att tänka sig ett scenario och leva sig in i det.