Skogsälvan skrev:Me skrev:Skogsälvan skrev:Jag är väldigt nyfiken på hur du "arbetar". Lyssnar gärna på lite av det tillägagångssättet för att öka min förståelse. Själv är jag utbildad inom psykologi och jag har en tro på en skapare. Det är ju två parametrar som gör att jag är nyfiken på er. Men på förhand - jag tycker inte att man ska behöva betala pengar för sånt - hur motiverar ni det? Får du lön?
Ja jag får lön. Jag har det som extrajobb skulle man kunna säga. Som psykolog så betalar dina klienter för att komma till dig. Varför skulle inte jag få ta betalt av mina klienter??

Menar du att du är nyfiken på själva terapin eller vad?
Jag jobbar inte som psykolog och är glad för att jag inte gör det. Det här låter antagligen lite skruvat, men jag skulle må dåligt över att försörja mig på andras dåliga mående. Däremot är det bra att alla inte är så skruvade som mig, för psykologer behövs och de måste överleva också. Scientologin kostar oresonliga summor för den intresserade och jag har lite svårt att förstå det. Det krävs ständigt nya auditeringar och nya kurser. Om ni så helhjärtat tror på det här så förstår jag inte riktigt varför ni inte gör det gratis eller för symboliska summor? (Sagt med ett undrande tonfall) Och ja - jag är väldigt intresserad av en beskrivning om hur ett "arbetspass" går till för dig.
Jag förstår inte varför du snöar in på pengar? Ingen tvingar någon att köpa något. Faktum är att du kan gå upp för bron till ett helt vettigt pris. Det kallas för samauditeirng (du och en bekant auditerar varandra. Ni lär er metoden och sedan kör ni på). Jag är ingen miljonär och jag kör på samauditering.
Köper man Dianetik-auditering som klient så är det inte speciellt dyrt.
Ett arbetspass går till ungefär som så att klienten oftast kommer till mig. Ibland åker jag iväg till personen och jag auditerar där. Det som passar bäst helt enkelt. Sedan kör jag oftast Dianetik men ibland kör jag lite Scientologi-prylar. Typ assister som är bra för både kroppsliga och andliga trauman.
En session tar cirka två timmar. Det varierar givetvis.