Lill-Leif
Vilken tur att makten inte ligger hos folket för då skulle ALLA bli korrumperade!
Alla är korrupta det är en mänsklig egenskap.
Jag vill bli mutad nu!
Moderator: Moderatorgruppen
matahari skrev:Marko skrev:Det som skapas av datorer är virtuellt, om än fysiskt. En film eller låt är tex fysiska objekt.
En låt är fysiska objekt?
Det är materia och energier som färdas runt. Budskapen och upplevelserna är virtuella.
Nu du brakar det lös snart! 8)Går jag till en bank så ser jag både byggnad och personal.
Är du helt säker på det?Jag saboterar sällan frivilligt, så jag passar.
Där min gräns går är när jag tror eller vet att folk upplever det som obehagligt.
Hallå?:roll:
Jag saboterar sällan frivilligt
Det spelar alltså ingen roll om det är en rödgrön röra eller en blågrön dito som styr, politikerna är uppköpta av en tredje part, en part som ej granskas av media, då media är en del av denna sfär. Detta är och kommer aldrig att kunna kallas för demokrati, det är maktmissbruk. Skall Sveriges linje vara konsekvent, så skall den lägga ut drivandet av staten på den öppna marknaden, har hört att Kineserna kan driva verksamheten till en tiondel av nuvarande kostnad, sälj ut regeringen!
Marko skrev:Det spelar alltså ingen roll om det är en rödgrön röra eller en blågrön dito som styr, politikerna är uppköpta av en tredje part, en part som ej granskas av media, då media är en del av denna sfär. Detta är och kommer aldrig att kunna kallas för demokrati, det är maktmissbruk. Skall Sveriges linje vara konsekvent, så skall den lägga ut drivandet av staten på den öppna marknaden, har hört att Kineserna kan driva verksamheten till en tiondel av nuvarande kostnad, sälj ut regeringen!
Jag tycker vi ska sälja ut våra politker med.
Det är ingen skillnad mellan bristerna i en demokrati mot en diktatur eller ideologi.
De som vill ha rikedomar kommer att göra allt för att få det. Vissa drar sig inte för någon metod.
De kriminella söker sig dit makten finns. Den politiska arenan är nog inget undantag. Där kan man säkra sin egen existens på bekostnad av andras liv.
Det finns hederlighet med, och en omsorg som vill ta sig i utryck, men där pengar råder funkar inte ens omsorgen.
Den kommer skäras bort om det går att tjäna pengar på det.
Jag föreslåt en starkt kontrollerad ekonomi där ingen kan göra sig rik på andras bekostnad.
En arbetare ska inte utnyttjas för att skapa rikedomar. Skillnader mellan löner ska vara lagligt fastställda,
det är inte okej att en chef tjänar 118 tusen i månaden och en staädare på hans företag får 9-10.000 kr i månaden.
Städaren sliter ut sin kropp och får gå till socialen för att överleva. Den rike tar hans hällsa, tid och liv. byt ut städareb till mcdonaldsarbetare eller vilken lågavlönad som helst.
Det är ett jäkla skitsystem vi lever i.
"Undantagslöst var det de rikaste som fick mest pengar i fickan tack vare skattesänkningarna på inkomster och på kapitalvinster. Staten fick därmed lägre inkomster. ”Teorin” att lägre skatter leder till högre tillväxt och därmed större statsinkomster är rent nonsens. För att uppväga skattebortfallet lånade allt fler stater pengar genom att ge ut obligationer.
Med avregleringen av finansmarknaderna och kapitalets fria rörelser över gränserna kunde sparkapital köpa upp de statliga obligationerna och få ränta på dem.
Man kan säga att de rika fick jackpott både på gungorna och karusellerna. Först lägre skatter. Sedan köp av statsobligationer för pengar som inte staten beskattade längre, Och till sist säkra inkomster i form av ränta på statsobligationerna. Fiffigt va?"
det säger mitt sunda förnuft, kalla det kommunismtarmen eller vad fan som helst, det är skitsamma, trots det, det är ju enkel logik och det är verkligen vad som sker nu. "Var hälsad" Regeringen och hoppas att en sanningskommision ställer er inför rätta och det medan vi fortfarande har ett rättssystem för det planerar ni väl att sälja ut det med va? Vad sägs om att låta Finland köpa det medan de fortfarande trycker våra sedlar, just det, för de trycker ju bara upp valutan som de betalar med, lurendrejeri heter det om inte jag minns fel, sedan kan ni stoppa de stålarna i fickorna på er själva och era finansvänner, vad får ni för det svenska rättsväsendet, är det ens värt nått överhuvudtaget?Ingen verkar ha dragit lärdom av den djupa 30-talsdepressionen. Sänkta statsutgifter, lägre löner och pensioner, sämre social service och andra ”besparingar” bara skjuter den ”verkliga ekonomin” i sank. Med mindre pengar i fickan spenderar befolkningen mindre på köp av varor och tjänster, företagen avskedar och den onda spiralen tar fart.
Marko: exempel,
jag lägger in ett rootkit i ditt system som kontrollerar både din maskin och din mjukvara, en
man eller kanse mjukvara i mitten. Denna kan få för sig att tömma ditt konto.. är det virtuellt
eller verkligt ?
Det är ett jäkla skitsystem vi lever i.
I mitten på 80 talet så ansågs en scan vara förberedelser för intrång, och jag fick en varning av
min isp när jag satt och scanna nätet via modem Idag skulle nog inte en svenks isp direkt bry
sig om detta eller ens tolka varför. (det är inte deras uppgift)
matahari skrev:Marko: exempel,
jag lägger in ett rootkit i ditt system som kontrollerar både din maskin och din mjukvara, en
man eller kanse mjukvara i mitten. Denna kan få för sig att tömma ditt konto.. är det virtuellt
eller verkligt ?
Att du lägger in ett rootkit i min burk eller andras kan uppfattas som ett verkligt hot!
Som Zokkan länkade till USA kan få för sig att göra nått oavsett vad du anser, hänger du med där?
Det är alltså ingen skillnad vad du råkar säga på ett som du uppfattar virtuellt fora och det du
sen gör i din fysiska verklighet. Du vet det sagda och skrivna ordet är extremt nära den tänkta
tanken så att säga.Det är ett jäkla skitsystem vi lever i.
Jo det kan jag hålla med dig om och låt oss spinna vidare ,du tog inte mitt exempel med Johan,
men låt os byta gubbe och ta Gadaffi i stället skulle du nu ställa upp på rebellsidan och tömma
hans konton?
Du är arbetslös som du säger i en tråd, du får en fin deal och kan leva i överflöd
resten av ditt liv och du behöver inte vara arg på kapitalet och de rika mera, du
har kompetensen att göra det som du säger,så igen då vart går dina gränser?
Vems moral och etik följer du i dina beslut du tar?
Dina incitament för att ta och inte ta det där extra steget?I mitten på 80 talet så ansågs en scan vara förberedelser för intrång, och jag fick en varning av
min isp när jag satt och scanna nätet via modem Idag skulle nog inte en svenks isp direkt bry
sig om detta eller ens tolka varför. (det är inte deras uppgift)
ISP 1985? Vilket nät? 80 talet handlade mest om BBS'er hade du access till NSFNET och andra stängda saker?
Rösträtten är, tyvärr, en rättighet utan skyldigheter.
lösdrivaren skrev:Du missuppfattar, rösträtten är en rättighet men ingen skyldighet i den meningen att du måste rösta, i den meningen är hela propagandan för att man ska rösta missriktad.
Ok, jag skrev lite fel, vad jag menade var att röstandet idag är en rättighet utan motkrav. Rätt så lustigt (olustigt?) att läsa de gamla kämparna som stred för allmän rösträtt och se dagens blase.
Återgå till "Politik och samhälle"
Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster