Den geniala hinduismen
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
Det finns två betydelsefulla pilgrimsplatser här i södra Indien,
en pilgrimsfärd går till Palani temple här i Tamil
för att dyrka Lord Murgua, som är Shivas andra son,
i huvudsak strömmar det dit folk i december till februari,
de vandrar bredvid vägen ofta barfota och bär en kokosnöt på huvudet
som de ska offra till Gud,
det måste vara totalt flera millioner varje år som fotvandrar till detta tempel,
jag ser ibland långa karavaner av fotvandrare,
och de bär färggranna kläder,
men den andra pilgrimsfärden går till Kerala där Lord Ajappa vistas i sitt sabiriamalai temple
och den strömmen går åt sydöst, och minst lika många pilgrimmer,
den har sin höjdpunkt i januari,
massor av bilar, bussar och små kollektiva fordon strömmar dit.
Och Lord Ajappa är en korsning av Shiva och Vishnu, deras son,
så intresset för guda-doktrinen är på höjdpunkt här i Tamil,
där det lever mer än 60 millioner människor.
en pilgrimsfärd går till Palani temple här i Tamil
för att dyrka Lord Murgua, som är Shivas andra son,
i huvudsak strömmar det dit folk i december till februari,
de vandrar bredvid vägen ofta barfota och bär en kokosnöt på huvudet
som de ska offra till Gud,
det måste vara totalt flera millioner varje år som fotvandrar till detta tempel,
jag ser ibland långa karavaner av fotvandrare,
och de bär färggranna kläder,
men den andra pilgrimsfärden går till Kerala där Lord Ajappa vistas i sitt sabiriamalai temple
och den strömmen går åt sydöst, och minst lika många pilgrimmer,
den har sin höjdpunkt i januari,
massor av bilar, bussar och små kollektiva fordon strömmar dit.
Och Lord Ajappa är en korsning av Shiva och Vishnu, deras son,
så intresset för guda-doktrinen är på höjdpunkt här i Tamil,
där det lever mer än 60 millioner människor.
- Harald Davidsson
sailaways skrev:De här metafysiska sändningarna av mantra som Vishnu returnerar och som Harald tar in i kroppen, är inte verkligheten. Det är ett "behov" av något, - återblickar, program/programmeringar.
jag läser aldrig din tråd, jag tycker den är kass, men det är min värdering, jag slulle önska du tyckte detsamma om mina trådar, så jag slapp se dina kassa omdömmen, men du är ju en barnrumpa, så vem bryr sig
- Harald Davidsson
Oblivion skrev:Harald Davidsson skrev:Hur långt behöver Harald gå egentligen för att du ska släppa taget och sluta stötta honom? Jag har aldrig varit med om en människa som blivit så in i grunden förolämpad utan att förstå vad som pågår. citat.....
Nuddle har aldrig stöttat mig, han är i princip min anti-kraft, totalt emot mig, Minded är den ende på detta forum som varit på min sida, han skrev några bra saker, men Nuddle försöker blockera mig, men jag har sett detta som något frälsande, för annars hade jag inte kunnat kommit ut med min text, så min värsta fiende hjälpte mig ut med mina ideer,
att jag inte skulle fötrstå vad som pågår, du förstår att jag är fri från att vara involverad i deras elaka ideer, så när du upplever att de förolämpar mig, genom att t.ex. täcka en sida med nonsens texter här på forumet, eller skriva kryptiskt osv, eller undvika mina texter osv. osv. det är också frälsande för mig, för att göra min transformation kosmiskt stark har Gud ordnat sådana här situationer,
jag hämnas aldrig, men det förstår du ju inte, du tror jag inte förstår vad som sker,
Bara den här posten i sig tycker jag säger mycket.
Du säger att Nuddle aldrig har stöttat dig och att han i princip är din anti-kraft. Fundera på hur mycket sanning det ligger i det, vad du hade för behov av att använda just de orden och vad det innebär att du inte ser kopplingen till ditt ego.
Fundera också på vad anledningen var att du "råkade" vända på betydelsen av det jag skrev, att det är du som blivit förolämpad istället för Nuddle.
Oblivion.
du svävar i fara, för du är besatt eller under stort inflytande
av en eller flera onda andar i den astrala världen, det är inget lätt problem,
det var därför jag ville att Johan, alltså lagen,
civilisationen skulle ta hand om ditt problem,
för jag är jättetrött på ondskan,
det syns språkligt tydligt genom det du säger...att det råkade slinta ur mig..
alltså ditt personangrepp,..ditt tillstånd var alltså bättre för ett år sedan,
visst kan lord Vishnu fixa ditt problem, men det är ej så enkelt,
för du har fått denna besättelse på grund av din relaltion till det astrala,
man ser tydligt att du fungerar bara som RÖR, alltså som språk-rör för andra onda krafter,
Men Marko kan kanske hjälpa dig,
han är en aning shaman, fast han kan bara ge praktisk lösning av din situation,
vad du ska göra, men han kan inte klippa av parasiteringen från den astrala världen
som pågår direkt in i din personlighet, Men Marko står själv delvis under
dåligt inflytande från det astrala fast hans personlighet jobbar på att frigöra sig,
detsamma med Zokrates, som är en skaprsynt man,
men som står under asttralt inflytande,
fast han har kontroll på situationen, men det har inte du,
du sitter fast i dessa astrala krafters grepp,
samma med Sailer, hans astrala kropp står i direkt förbindelse med den demoniska
världen, men han har viss kontroll, ifall han hålls lugn,
Men Sogsälvan, hennes situation är just nu under viss kontroll,
men det behövs inte mycket emotionalitet för att hon ska förlora kontrollen,
men hon tror hon blir psykotisk då,
fast det som händer är att de astrala krafterna börjar spela med henne.
Harald Davidsson skrev:Oblivion skrev:Harald Davidsson skrev:Hur långt behöver Harald gå egentligen för att du ska släppa taget och sluta stötta honom? Jag har aldrig varit med om en människa som blivit så in i grunden förolämpad utan att förstå vad som pågår. citat.....
Nuddle har aldrig stöttat mig, han är i princip min anti-kraft, totalt emot mig, Minded är den ende på detta forum som varit på min sida, han skrev några bra saker, men Nuddle försöker blockera mig, men jag har sett detta som något frälsande, för annars hade jag inte kunnat kommit ut med min text, så min värsta fiende hjälpte mig ut med mina ideer,
att jag inte skulle fötrstå vad som pågår, du förstår att jag är fri från att vara involverad i deras elaka ideer, så när du upplever att de förolämpar mig, genom att t.ex. täcka en sida med nonsens texter här på forumet, eller skriva kryptiskt osv, eller undvika mina texter osv. osv. det är också frälsande för mig, för att göra min transformation kosmiskt stark har Gud ordnat sådana här situationer,
jag hämnas aldrig, men det förstår du ju inte, du tror jag inte förstår vad som sker,
Bara den här posten i sig tycker jag säger mycket.
Du säger att Nuddle aldrig har stöttat dig och att han i princip är din anti-kraft. Fundera på hur mycket sanning det ligger i det, vad du hade för behov av att använda just de orden och vad det innebär att du inte ser kopplingen till ditt ego.
Fundera också på vad anledningen var att du "råkade" vända på betydelsen av det jag skrev, att det är du som blivit förolämpad istället för Nuddle.
Oblivion.
du svävar i fara, för du är besatt eller under stort inflytande
av en eller flera onda andar i den astrala världen, det är inget lätt problem,
det var därför jag ville att Johan, alltså lagen,
civilisationen skulle ta hand om ditt problem,
för jag är jättetrött på ondskan,
det syns språkligt tydligt genom det du säger...att det råkade slinta ur mig..
alltså ditt personangrepp,..ditt tillstånd var alltså bättre för ett år sedan,
visst kan lord Vishnu fixa ditt problem, men det är ej så enkelt,
för du har fått denna besättelse på grund av din relaltion till det astrala,
man ser tydligt att du fungerar bara som RÖR, alltså som språk-rör för andra onda krafter,
Men Marko kan kanske hjälpa dig,
han är en aning shaman, fast han kan bara ge praktisk lösning av din situation,
vad du ska göra, men han kan inte klippa av parasiteringen från den astrala världen
som pågår direkt in i din personlighet, Men Marko står själv delvis under
dåligt inflytande från det astrala fast hans personlighet jobbar på att frigöra sig,
detsamma med Zokrates, som är en skaprsynt man,
men som står under asttralt inflytande,
fast han har kontroll på situationen, men det har inte du,
du sitter fast i dessa astrala krafters grepp,
samma med Sailer, hans astrala kropp står i direkt förbindelse med den demoniska
världen, men han har viss kontroll, ifall han hålls lugn,
Men Sogsälvan, hennes situation är just nu under viss kontroll,
men det behövs inte mycket emotionalitet för att hon ska förlora kontrollen,
men hon tror hon blir psykotisk då,
fast det som händer är att de astrala krafterna börjar spela med henne.
Ahhh... en Harald-klassiker. Så fort det börjar osa hett om öronen är det läge att nämna positiva egenskaper hos några forummedlemmar, vän eller fiende, så att man inte tappar kontakten totalt med folk. Det är ju inte rimligt med ett övergivet gudsbarn... remember?
Fast iofs.. det har ju funkat förut så jag förstår att du tar till knepet igen.
Att gå till personangrepp är onödigt och det går emot mina värderingar, men ibland skiter det sig precis som det gör för alla. Då ber jag gärna om ursäkt och fortsätter försöka undvika det i framtiden. Det Eviga arbetet med sig själv.
"A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?" - Albert Einstein
- Harald Davidsson
- Johan Ågren
- Administratör
Harald vill inte att du talar, som Harlad upplever det illa, om honom som person Oblivion. Det här är en tillsägelse om detta. Om Harald talar om dig som person så är det naturligtvis rimligt att du får det också. Jag stänger inte av någon bara så där, det kräver först en tillsägelse, sedan stänger jag av i olika grader. Se regelsidan för mer info.
Mer konkret: Om du Oblivion talar om Haralds personkaraktär på ett sätt som han tar illa vid sig av, så kan Harald påkalla min uppmärksamhet, och jag stänger då av dig i en vecka. Du Oblivion har naturligtvis samma rättigheter att göra samma sak i den andra riktningen. Jag ger då Harald en tillsägelse först.
Eller så kommer ni bara överens. :)
/AdminJohan
Mer konkret: Om du Oblivion talar om Haralds personkaraktär på ett sätt som han tar illa vid sig av, så kan Harald påkalla min uppmärksamhet, och jag stänger då av dig i en vecka. Du Oblivion har naturligtvis samma rättigheter att göra samma sak i den andra riktningen. Jag ger då Harald en tillsägelse först.
/AdminJohan
- Harald Davidsson
Johan Ågren skrev:Harald vill inte att du talar, som Harlad upplever det illa, om honom som person Oblivion. Det här är en tillsägelse om detta. Om Harald talar om dig som person så är det naturligtvis rimligt att du får det också. Jag stänger inte av någon bara så där, det kräver först en tillsägelse, sedan stänger jag av i olika grader. Se regelsidan för mer info.
/AdminJohan
vad är detta för snack johan,
har jag inga rättigheter, hur mycket kan de angripa min person utan att du stänger av dem..
Johan Ågren skrev:Harald vill inte att du talar, som Harlad upplever det illa, om honom som person Oblivion. Det här är en tillsägelse om detta. Om Harald talar om dig som person så är det naturligtvis rimligt att du får det också. Jag stänger inte av någon bara så där, det kräver först en tillsägelse, sedan stänger jag av i olika grader. Se regelsidan för mer info.
/AdminJohan
Då ska jag undvika att, som Harald upplever det, prata illa om hans person. Vill han inte diskutera så ska jag inte tvinga honom. Jag har fått fram mina poänger och känner att jag fått tillfredsställande svar på dem från Harald, så jag har ändå inte så mycket mer att tillägga mer än fler exempel på samma fenomen (som jag uppfattar det). Det började ändå bli uttjatat.
"A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?" - Albert Einstein
- Harald Davidsson
detta om hinduismen i dag kanske inte passar sig för den primitiva djuriska muskel-hjärnan som styr lilla amerika,
men detta är MODERN hinduism,
Igår var det black-moon och de senaste 3 dagarna har det kommit 2 500 000 kristna mantra-puja utförare och 300 tusen Brahminer och 75 000 assari, och alla har dött plötsligt av att Lord Vishnu har returnerat deras onda spänning,
men i morse sa Tangarja att 300 000 kristna mantra utformare och 5000 Brahminer från Kombakonum väntar. och de hade fått omkring 15000 svkronor varje Puja utförare, Vatikanen betalar.
så mitt pris har varit
omkring 45 000 millioner,
som de betalt dessa puja people för att försöka blockera
att Guds son föds i världen, inte i ett stall, men..
45 000 millioner för 3 dagar,
sen tillkommer resekostnader osv.
jag ville bara se genom Sefket hur mycket jag var värd på FF,
då jag sa att jag var pank ...och han sagt att han bekymrar sig..
jag ville dels också testa om hans uttalande var sant..
men på måndag den 1 augusti har jag fått pengar här i tamil så jag klarar mig kanske 3 månader,
och jag har nu sett att det är den astrala världen som direkt pressar sig på här på FF,
de är naturligtvis rädda för min kraft,
och för framtiden,
för nästa år kommer den astrala världen att göras till aska, förintas,
men innan ska de godaste få födas,
Sokrates t.ex. ska få komma tillbaka.
Hälsningar från ett soligt Tamil Nadu
HANUMAN
men detta är MODERN hinduism,
Igår var det black-moon och de senaste 3 dagarna har det kommit 2 500 000 kristna mantra-puja utförare och 300 tusen Brahminer och 75 000 assari, och alla har dött plötsligt av att Lord Vishnu har returnerat deras onda spänning,
men i morse sa Tangarja att 300 000 kristna mantra utformare och 5000 Brahminer från Kombakonum väntar. och de hade fått omkring 15000 svkronor varje Puja utförare, Vatikanen betalar.
så mitt pris har varit
omkring 45 000 millioner,
som de betalt dessa puja people för att försöka blockera
att Guds son föds i världen, inte i ett stall, men..
45 000 millioner för 3 dagar,
sen tillkommer resekostnader osv.
jag ville bara se genom Sefket hur mycket jag var värd på FF,
då jag sa att jag var pank ...och han sagt att han bekymrar sig..
jag ville dels också testa om hans uttalande var sant..
men på måndag den 1 augusti har jag fått pengar här i tamil så jag klarar mig kanske 3 månader,
och jag har nu sett att det är den astrala världen som direkt pressar sig på här på FF,
de är naturligtvis rädda för min kraft,
och för framtiden,
för nästa år kommer den astrala världen att göras till aska, förintas,
men innan ska de godaste få födas,
Sokrates t.ex. ska få komma tillbaka.
Hälsningar från ett soligt Tamil Nadu
HANUMAN
Återgå till "Religion och andlighet"