Hur ska vi minska invandringen på ett vettigt vis?
Moderator: Moderatorgruppen
scirocco skrev:Samvetet: Att en gång ha stigit in i afrika som europé . Predikat en annan religion,ta slavar o naturtillgångar,påtvinga invånarna ett främmande levnadssätt. Om det rådde någon naturlig balans i afrika förut så sattes den definitivt ur spel men européns intåg. Vi har därför ett samvete. Jag undrar om någon vill att afrika skall få det bra och klara sig självt. Det skulle sätta pågående maktspel urstånd och vi skulle få ge vika på många områden. Jag gissar (lika bra som något) att den ekonomiska makten flyttar sig i världen. Tyvärr kommer ekonomin inte att stiga ner från sin tron som religion nummer ett.
Ingen makt har väl stigit åt sidan för någon annan ?,
Ingen makt har varat för evigt, Ekonomin kommer att ersättas när tiden är mogen.
Vart än i världen jag vänder mina öron så pratar folk negativt om slaveriet, Det växer så det knakar,
En strid kommer att ske, folk är irriterade och arga, så det blir en prövning för herr bank.
Marko skrev:scirocco skrev:Samvetet: Att en gång ha stigit in i afrika som europé . Predikat en annan religion,ta slavar o naturtillgångar,påtvinga invånarna ett främmande levnadssätt. Om det rådde någon naturlig balans i afrika förut så sattes den definitivt ur spel men européns intåg. Vi har därför ett samvete. Jag undrar om någon vill att afrika skall få det bra och klara sig självt. Det skulle sätta pågående maktspel urstånd och vi skulle få ge vika på många områden. Jag gissar (lika bra som något) att den ekonomiska makten flyttar sig i världen. Tyvärr kommer ekonomin inte att stiga ner från sin tron som religion nummer ett.
Ingen makt har varat för evigt, Ekonomin kommer att ersättas när tiden är mogen.
Vart än i världen jag vänder mina öron så pratar folk negativt om slaveriet, Det växer så det knakar,
En strid kommer att ske, folk är irriterade och arga, så det blir en prövning för herr bank.
Alltsedan den franska revolutionen så har maktens utövare i Europa gjort allt för att kväsa folket
så att inte deras missnöje riktar sig uppåt i hierarkin, inget annat land har väl heller lyckats så bra
som just Sverige. Sålänge folket är manipulerade så slår och pucklar de på varandra, ett rent "folknöje"
för de styrande och mer pengar i kassakistan. Hur tvättar man bort folks hjärntvätt, jo genom att
låta dem ta del av historien, men se det är just det makthavarna gör allt för att förhindra.
Zokrates skrev:Marko skrev:scirocco skrev:Samvetet: Att en gång ha stigit in i afrika som europé . Predikat en annan religion,ta slavar o naturtillgångar,påtvinga invånarna ett främmande levnadssätt. Om det rådde någon naturlig balans i afrika förut så sattes den definitivt ur spel men européns intåg. Vi har därför ett samvete. Jag undrar om någon vill att afrika skall få det bra och klara sig självt. Det skulle sätta pågående maktspel urstånd och vi skulle få ge vika på många områden. Jag gissar (lika bra som något) att den ekonomiska makten flyttar sig i världen. Tyvärr kommer ekonomin inte att stiga ner från sin tron som religion nummer ett.
Alltsedan den franska revolutionen så har maktens utövare i Europa gjort allt för att kväsa folket
så att inte deras missnöje riktar sig uppåt i hierarkin, inget annat land har väl heller lyckats så bra
som just Sverige. Sålänge folket är manipulerade så slår och pucklar de på varandra, ett rent "folknöje"
för de styrande och mer pengar i kassakistan. Hur tvättar man bort folks hjärntvätt, jo genom att
låta dem ta del av historien, men se det är just det makthavarna gör allt för att förhindra.
Makten berättar sina lugnande sagor, Senast idag såg jag något på nätet där man sade att Kapitalet inte kommer att falla,
Faller USA så faller sverige är vad vi lärt oss. Marknaden följer varandra. Ändå får vi höra sagor från banker att ingen fara är att vänta.
Historian finns, men man får lära sig att tänka själv, sluta lita på det man hör.
Sen finns det naturliga innbyggda brister i varje system som får dem på fall. Ekonomin är väl inget undantag, utrotar världens resurser med mera. En brist som kommer att få kapitalet att rasa, bristerna med klasskilnader i en värld som börjar bli en enhet fungerar inte så länge till.
Rädda konservativa rasister kan sopas undan någonstans, dom är ett litet hinder i vår del av världen.
Själv har jag funderat på hur folk vågar göra bort sig så totalt med att föra fram rasistiska värderingar. Dessa uttrycker ett hån mot intellektet, mot sig själva, mot andra, mot hjärtat och mot själen och mot världen. Jag har sällan mött rasism och fått vettiga argument.
Det bästa är att vara ärlig och säga som det är, jag gillar inte invandrare. Då är man inte rasist. Då är man ärlig.
Marko skrev:
Rädda konservativa rasister kan sopas undan någonstans, dom är ett litet hinder i vår del av världen.
Själv har jag funderat på hur folk vågar göra bort sig så totalt med att föra fram rasistiska värderingar.
Så lågt ner ser jag på rasism. Sorry för att jag utrycker hur jag ser på saker och ting...
Ja men ifrågasätt dig själv då, att vara emot att svenskar skall få bevara sin etniska identitet,
samtidigt som du propsar för att invandrargrupper skall få bevara sin, hur går det alls ihop?
Har du funderat på hur inbakad rasism är inom många kulturer, judar och romer är ju goda
exempel på just det, det är rasism.
Det du ger uttryck för är den omvända rasismen som vänder sig emot den egna kulturen och ibland
tar sig rent absurda uttryck, som en kvinna jag lärde känna som föraktade vita män och bara
kunde tänka sig att ha sex med killar från Afrika. Henne gick det väldigt dåligt för, hon blev en
vandringstrofé i en Gambiansk förening och blev sinnesjuk på kuppen, stackars hennes föräldrar,
de hade väntat länge med att skaffa barn, akademisjukan, gav henne allt enda dottern som hon var,
vad fick de ut av det, för tidig död och ett förslösat livsverk åt helvete.
Ibland undrar jag om vi lever på samma planet, eller hur ni andra lyckas leva utan att se,
vad är det för trollpiller ni stoppar i er egentligen?
Zokrates skrev:Marko skrev:
Själv har jag funderat på hur folk vågar göra bort sig så totalt med att föra fram rasistiska värderingar.
Så lågt ner ser jag på rasism. Sorry för att jag utrycker hur jag ser på saker och ting...
Ja men ifrågasätt dig själv då, att vara emot att svenskar skall få bevara sin etniska identitet,
samtidigt som du propsar för att invandrargrupper skall få bevara sin, hur går det alls ihop?
Har du funderat på hur inbakad rasism är inom många kulturer, judar och romer är ju goda
Det du ger uttryck för är den omvända rasismen som vänder sig emot den egna kulturen och ibland
tar sig rent absurda uttryck, som en kvinna jag lärde känna som föraktade vita män och bara
kunde tänka sig att ha sex med killar från Afrika. Henne gick det väldigt dåligt för, hon blev en
vandringstrofé i en Gambiansk förening och blev sinnesjuk på kuppen, stackars hennes föräldrar,
de hade väntat länge med att skaffa barn, akademisjukan, gav henne allt enda dottern som hon var,
Ibland undrar jag om vi lever på samma planet, eller hur ni andra lyckas leva utan att se,
Jag är emot många saker i svensk kultur och kritiserar det inte för att sprida en propaganda.
Jag kan lika mycket kritisera en persons åsikter utan att vara emot en person.
Att vara emot något som vill bevara sin etniska identitet är jag inte emot, Folk får tycka vad dom vill och göra vad dom vill inom sin grupp.
Men sverige är inte en grupp människor, det är många grupper och minoriteter som tar skada av en rasistisk utrensning. Rasism är att påverka andra grupper och inte sin egen.
Det är skillnad på rasism och bevara sin egen grupp. Det är inte samma sak. Låt rasisterna få sin öde ö där dom kan bedriva sin inavel.
är jag rasistisk med den synen ?, nej jag säger vad dom själva önskar.
Själv kan jag tänka mig att alla som bor i sverige ska få ta hem sina familjer hit med.
Det får man inte göra idag. Syskon och far och mor, får stanna kvar. Familjen i andra länder är inte som svenska familjer med mamma, barn och frånskild far.
Jag känner flickor i sverige med som blivit vandringstroffer, Senast jag läste lokala nyheten var det en grupp svenska ungdomar som våldtog en gammal dam.. 15 åriga svenska killar som satte på en pensionär med gruppvåldtäkt..
lever vi på samma planet ?,
Jag känner en av dessa grabbar och vet hur han tänker och fungerar.. det är sorgligt och en histora om kultur och en form av svensk segregering i form av klasser.
Marko skrev:Zokrates skrev:Marko skrev:
Jag är emot många saker i svensk kultur och kritiserar det inte för att sprida en propaganda.
Jag kan lika mycket kritisera en persons åsikter utan att vara emot en person.
Att vara emot något som vill bevara sin etniska identitet är jag inte emot, Folk får tycka vad dom vill och göra vad dom vill inom sin grupp.
Men sverige är inte en grupp människor, det är många grupper och minoriteter som tar skada av en rasistisk utrensning.
Rasism är att påverka andra grupper och inte sin egen.
Det är skillnad på att tycka och hålla sig till en grupp och rasism. Det är inte samma sak.
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Sweden Sverige har 85% svenskar, lite konstigt att
så många helt bortser från det och istället enbart fokuserar på de andra 15%.
Nästa gång du träffar på en japan i Sverige marko, så spotta japanen i ansiktet och hälsa från mig.
http://politisktinkorrekt.info/2011/01/ ... gkultur-2/
De siffror jag sett är som senast från 2006. och då var en fjärdedel av sverigen av utländs härkomst.
Det kommer in runt 120000 personer per år sen så det borde göra ett par procent till.
Sen blandar sig människor, man får barn.. ett barn född i sverige blir automatisk svensk och statestiken visar inte detta.
antalet utländskar är mer än 25%. jag skulle gissa på runt 35-40%. om man ser till dessa faktorer.
En rasist ser ingen större skillnad på om dom får barn eller inte,
Jag spottar inte andra i ansiktet hur mycket fel eller rätt andra gör,
jag följer min egen moral som säger vad jag ska göra och inte göra.
och när det gäller en blogg som underlag för vad jag ska tycka.. jag slängde den i trash bin redan innan jag läst de första tio raderna.
Jag har inte mött japaner, jag har inte sett dom på nätet. så jag vet inte. Bloggaren har säkert rätt ur personligt perspektiv.
Vill du få mig att bli rasist, du kan nog får saker till vad du vill : )
göra en sak till en total kontext alla aftonbladet istället för att se en helhet.
Det kommer in runt 120000 personer per år sen så det borde göra ett par procent till.
Sen blandar sig människor, man får barn.. ett barn född i sverige blir automatisk svensk och statestiken visar inte detta.
antalet utländskar är mer än 25%. jag skulle gissa på runt 35-40%. om man ser till dessa faktorer.
och när det gäller en blogg som underlag för vad jag ska tycka.. jag slängde den i trash bin redan innan jag läst de första tio raderna.
Jag har inte mött japaner, jag har inte sett dom på nätet. så jag vet inte. Bloggaren har säkert rätt ur personligt perspektiv.
Vill du få mig att bli rasist, du kan nog får saker till vad du vill : )
göra en sak till en total kontext alla aftonbladet istället för att se en helhet.
Marko skrev:De siffror jag sett är som senast från 2006. och då var en fjärdedel av sverigen av utländs härkomst.
Jag är tveksam om du verkligen vet vad moral är, eller tycker du verkligen att det är moraliskt försvarbart
att ta in 120.000 årligen utan att ta hand om eller sörja för att de kan klara sig här vilket bevisas av att de
som redan tidigare kommit oftast hamnat vind för våg i ghetton?
Senast jag läste lokala nyheten var det en grupp svenska ungdomar som våldtog en gammal dam.. 15 åriga svenska killar som satte på en pensionär med gruppvåldtäkt..
Slog på detta på Google, "ungdomsgäng våldtog pensionär" hittade dock inte dina killar bland de översta resultaten.
Detta är några av de översta länkarna på svaren, allt tydligt relaterat till invandringspolitiken som
bedrivs i ett uppenbart syfte att motivera en totalitär stat med taggtråd och filmkameror i varje
gathörn. Mer mumma för din trash bin marko. Man kanske borde åtala bloggare för förtal?
http://politisktinkorrekt.info/2011/02/ ... ig-flicka/
http://www.nationell.nu/2011/02/25/11-a ... ktingbarn/
https://www.flashback.org/p31538826
http://imittsverige.blogspot.com/2008/0 ... vstid.html
Zokrates skrev:Marko skrev:De siffror jag sett är som senast från 2006. och då var en fjärdedel av sverigen av utländs härkomst.
Jag är tveksam om du verkligen vet vad moral är, eller tycker du verkligen att det är moraliskt försvarbart
att ta in 120.000 årligen utan att ta hand om eller sörja för att de kan klara sig här vilket bevisas av att de
som redan tidigare kommit oftast hamnat vind för våg i ghetton?
Slog på detta på Google, "ungdomsgäng våldtog pensionär"
Detta är några av de översta länkarna på svaren, allt tydligt relaterat till invandringspolitiken som
bedrivs i ett uppenbart syfte att motivera en totalitär stat med taggtråd och filmkameror i varje
gathörn. Mer mumma för din trash bin marko. Man kanske borde åtala bloggare för förtal?
http://politisktinkorrekt.info/2011/02/ ... ig-flicka/
http://www.nationell.nu/2011/02/25/11-a ... ktingbarn/
https://www.flashback.org/p31538826
http://imittsverige.blogspot.com/2008/0 ... vstid.html
Segregeringen är ett problem som behöver åtgärder.. tyckte du några rader tillbaka sa att segregering och utanförskap var överdrivet ?
Trash bin gäller för propagerande fakta uttagna ur sina kontexter och sammanhang. Dit hör aftonbladet och all kommersiell media.
Jag tänkte återigen klippa ut en bild ur den norska rapporten som du själv tydligen inte läst.
Vem som begår brott och vem som inte begår brott. Verklighen är inte den bild aftonbladet dramatiserat visar ut. Inte heller svensk tv eller annan media visar en korrekt bild. Det finns inte utrymme för en korrekt bild i media.
En bild ser ut så här. Antalet straffade utefter ålder och bakgrund.. (tabellen för våldtäckt såg likadan ut)..
Moral för mig är att göra en rätt bedömning utefter bästa möjliga förutsättningar. att bedöma efter lögner kan knappast ses som moraliskt eller etiskt.
Däremot undrar jag om du vet vad moral är som boostar upp historeier till vad dom inte är. (genom att lägga händelser i kontexter där dom inte hör hemma)
Marko skrev: Moral för mig är att göra en rätt bedömning utefter bästa möjliga vis. att bedöma efter lögner kan knappast ses som moraliskt eller etiskt.
Däremot undrar jag om du vet vad moral är som boostar upp historeier till vad dom inte är.
Moral är att inte förväxla dina tyckanden med vad jag skrivet, som här i detta citatet av dig.
Marko skrev:Segregeringen är ett problem som behöver åtgärder.. tyckte du några rader tillbaka sa att segregering och utanförskap var överdrivet ?
Vad gäller statistik så är det väl ganska naturligt att de under 5 år är underrepresenterade i sexualbrott, samt att de över 80 likaså hamnar i botten, det har ju med mognad att göra så en kurva över registrerade brott får en peak
på den mest fertila åldern oavsett land, sedan får du ta statistik inte som ett facit utan som en indikation,
finns det bara en invandrare från ett särskilt land och denne fälls för ett brott så utgör ju denne 100% av dem från
just det landet, vilket inte säger så mycket mer än att just denne personen åkte fast.
När det gäller brott, så beror ju det även på vilka brott som är att betrakta som allvarliga, sover du i en bil i Amsterdam
så får du 100 Euro i böter och registreras om du blir ertappad, gör du samma sak i Sverige händer ingenting,
(det är inte parkeringsböter jag beskriver, så fatta skillnaden), hos oss är det inte brottsligt att sova i sin bil.
För varje dag som går så sjunker tydligen förmågan att förstå innehållet i skrivna texter, även jag påverkas
och ser det som allt svårare att uttrycka mig så att "vanligt" folk skall förstå åtminstonde essensen, men jag får
antingen skärpa mig mer och börja skriva som om alla som läser är under 10 år, eller skita helt i om någon fattar,
vilket innebär att det är meningslöst att skriva överhuvudtaget.
Jag tycker du verkar vara en rasist marko, är det sant då?
(observera, barn under 10 år förstår sällan innebörden av ordet om, så det är utelämnat.)
Zokrates skrev:Marko skrev: Moral för mig är att göra en rätt bedömning utefter bästa möjliga vis. att bedöma efter lögner kan knappast ses som moraliskt eller etiskt.
Däremot undrar jag om du vet vad moral är som boostar upp historeier till vad dom inte är.
Moral är att inte förväxla dina tyckanden med vad jag skrivet, som här i detta citatet av dig.Marko skrev:Segregeringen är ett problem som behöver åtgärder.. tyckte du några rader tillbaka sa att segregering och utanförskap var överdrivet ?
Vad gäller statistik så är det väl ganska naturligt att de under 5 år är underrepresenterade i sexualbrott, samt att de över 80 likaså hamnar i botten, det har ju med mognad att göra så en kurva över registrerade brott får en peak
på den mest fertila åldern oavsett land, sedan får du ta statistik inte som ett facit utan som en indikation,
finns det bara en invandrare från ett särskilt land och denne fälls för ett brott så utgör ju denne 100% av dem från
just det landet, vilket inte säger så mycket mer än att just denne personen åkte fast.
När det gäller brott, så beror ju det även på vilka brott som är att betrakta som allvarliga, sover du i en bil i Amsterdam
så får du 100 Euro i böter och registreras om du blir ertappad, gör du samma sak i Sverige händer ingenting,
(det är inte parkeringsböter jag beskriver, så fatta skillnaden), hos oss är det inte brottsligt att sova i sin bil.
För varje dag som går så sjunker tydligen förmågan att förstå innehållet i skrivna texter, även jag påverkas
och ser det som allt svårare att uttrycka mig så att "vanligt" folk skall förstå åtminstonde essensen, men jag får
antingen skärpa mig mer och börja skriva som om alla som läser är under 10 år, eller skita helt i om någon fattar,
vilket innebär att det är meningslöst att skriva överhuvudtaget.
Jag tycker du verkar vara en rasist marko, är det sant då?
(observera, barn under 10 år förstår sällan innebörden av ordet om, så det är utelämnat.)
Så, Det är bra... du kan ta dina aftonblads historier och dra dom för andra 10 åringar och skräma upp dem.
Det siffrorna visar mig är att invandrare begår mer brott än norrmän. I sverige begås det fler brott av invandrare än av svenskar.
men det visar samtidigt att de flesta inte begår brott. Det visar att ungdomar begår flest brott. Det visar ett mönster där mänskliga faktorer som ålder påverkar varför vi gör brott eller inte gör brott oavsett vilket land man kommer ifrån. en 35 åring oavsett grupp har minskat ner antalet brott. En 35 åring kan mycket väl våldta eller råna en bank. Men man väljer att inte göra det.. Varför visar mönstret samma sak ?
Det vi sedan tidigare vet är vilka grupper av svenskar som begår brott. Det är de som lever under socialt dåliga förhållanden. Fattigdom är en orsak till varför man begår brott, oavsett vilket land man kommer ifrån.
att en ungdom full av okunskap och full av hormoner begår brott. Det är mänskligt oavsett varifrån man kommer.
Nej, jag köper inte dina historier om att bögar är pedofiler och att invandrare är kriminella. Det kan du dra för en 12 åring.
Ah marko är en inskränkt hackare, sådana vet vi ju vad de sysslar med och att du försvarar
dina vänner är ju inte förvånande, du umgås troligtvis endast i kriminella kretsar och kan därmed inte skilja
på vad kriminalitet är och inte är.
Att dra upp det där om bögar, som jag skrev uttryckligen om att det går hand i hand med pedofili,
jag förstår nu att du tolkar det som att jag skrev att alla bögar till 100% är pedofiler,
utan att läsa resten av inlägget, du drar jävlet snabba slutsatser på små grunder,
på samma sätt som du tolkar en femtedel som 100% och på samma sätt som du tolkar en
norsk statistisk sammanställning som en aftonbladetspublikation, du är ju inkompetent nog
att dra vilka slutsatser du vill, men jag har tröttnat på din totala omogenhet.
Dra åt helvete din fanskap.
dina vänner är ju inte förvånande, du umgås troligtvis endast i kriminella kretsar och kan därmed inte skilja
Att dra upp det där om bögar, som jag skrev uttryckligen om att det går hand i hand med pedofili,
jag förstår nu att du tolkar det som att jag skrev att alla bögar till 100% är pedofiler,
utan att läsa resten av inlägget, du drar jävlet snabba slutsatser på små grunder,
på samma sätt som du tolkar en femtedel som 100% och på samma sätt som du tolkar en
norsk statistisk sammanställning som en aftonbladetspublikation, du är ju inkompetent nog
Zokrates skrev:Ah marko är en inskränkt hackare, sådana vet vi ju vad de sysslar med och att du försvarar
Kunde du inte komma på en bättre förolämpning ?
Jag tror mer på socialstyrelsens rapporter än vad jag tror på dina historer.
Homosexualitet och pedofili går hand i hand, men det har tystats ned av lobbande bögar
Hur ska man tolka det ?..som en förolämpning mot bögar för att associera dom till pedofili ? Det var min tolkning iaf.
sorry om jag tolkade fel.
Enligt en undersökning varför unga begår sexualbrott så beror det inte på vilken etnicitet man tillhör.
Det var helt andra faktorer.
Dra åt helvete din fanskap.[
Det är bra, äntligen vågar du skiva skit utan att dra en tredje parts saga för att förolämpa.
Marko skrev:Zokrates skrev:Ah marko är en inskränkt hackare, sådana vet vi ju vad de sysslar med och att du försvarar
Kunde du inte komma på en bättre förolämpning ?
Jag tror mer på socialstyrelsens rapporter än vad jag tror på dina historer.Homosexualitet och pedofili går hand i hand, men det har tystats ned av lobbande bögar
Hur ska man tolka det ?..som en förolämpning mot bögar för att associera dom till pedofili ? Det var min tolkning iaf.
sorry om jag tolkade fel.
Enligt en undersökning varför unga begår sexualbrott så beror det inte på vilken etnicitet man tillhör.
Det var helt andra faktorer.Dra åt helvete din fanskap.[
Det är bra, äntligen vågar du skiva skit utan att dra en tredje parts saga för att förolämpa.
Det var helt andra faktorer,
Många är mobbade i skolan. 40 procent av pojkarna har själva utsatts för sexuella övergrepp (jämfört med att tre procent av pojkar i Sverige uppskattas ha utsatts för sexuella övergrepp). Många ger uttryck för hopplöshet, passivitet och avsaknad av visioner. http://www.stat-inst.se/press/pressmedd ... -fran-sis/
Så det där jag skrev om bögar och pedofili var kanske inte så borta med vinden som du tycks anspela på att det var?
Återgå till "Politik och samhälle"