Drogers inverkan på människan och evolutionen
Moderator: Moderatorgruppen
Drogers inverkan på människan och evolutionen
Pågår fortfarande!
Hej.
Jag kommer avsluta mina studier inom mitt ämne eftersom jag drabbades av schizofreni förut. Mest schizofrena tankar under cannabis rus som jag sedan fortsatte att tro på när jag var nykter. Har också varit mycket stress på den senaste tiden och det är också en anledning. Vill bara säga att allting som har med schizofreni att göra stämde in på mig. Jag "visste" verkligen vad jag snackade om.. Så var inte fallet som tur var. Efter att ha studerat Sumerer och deras religion och att slutet skulle vara 2012 så började jag faktiskt tro på det starkt. Jag trodde faktiskt att jag var likadan som "gilgamesh" och min flickvän var "ishtar" och "Inanna". Efter att ha forskat om sumererna så fick jag fram att de var uppfinnaren till många saker. Även en lista på livets gång skapad av en sumerisk gud.
"Mes" är jaget som vi ser det trodde jag, en av sumerernas gud ska ha kommit ner på jorden och gett denna lista och även skapat "jaget". Min teori nu i nyktert tillstånd är att Sumerena faktiskt var schizofrena så att de hittade på all denna historia om sig själva eller nåt. När man är schizofren så kan man låta så övertygad om saken att andra folk faktiskt tror på det helt eftersom den schizofrena som i mitt fall bygger upp detta på faktisk historia och sammankopplar allt så det kommer till en punkt där allt stämmer, skrämmande.. Jag har tagit svampar en gång och då trodde jag mig se sanningen och jag kände att jag inte var någon alls, jag var ingenting utan min flickvän, bara värdelös utan kärleken till henne. Jag har granskat ruset på svampar och sumerernas uppkomst med jaget. Jag ansåg att med svampets rus så kunde jag se hur vi var innan sumerernas gud kom ner och skapade "jaget.
Helt sjukt att man kunde hitta dessa sammankopplingar!! Förstår det inte nu heller hur det kunnat vara möjligt.
List of mes
Although more than one hundred mes appear to be mentioned in the latter myth, and the entire list is given four times, the tablets on which it is found are so fragmentary that we have only a little over sixty of them. In the order given, they are[5]
Enship
Godship
The exalted and enduring crown
The throne of kingship
The exalted sceptre
The royal insignia
The exalted shrine
Shepherdship
Kingship
Lasting ladyship
"Divine lady" (a priestly office)
Ishib (a priestly office)
Lumah (a priestly office)
Guda (a priestly office)
Truth
Descent into the nether world
Ascent from the nether world
Kurgarra (a eunuch, or, possibly, ancient equivalent to modern concepts of androgyne or transsexual [6])
Girbadara (a eunuch)
Sagursag (a eunuch, entertainers related to the cult of Inanna [7])
The battle-standard
The flood
Weapons (?)
Sexual intercourse
Prostitution
Law (?)
Libel (?)
Art
The cult chamber
"hierodule of heaven"
Guslim (a musical instrument)
Music
Eldership
Heroship
Power
Enmity
Straightforwardness
The destruction of cities
Lamentation
Rejoicing of the heart
Falsehood
Art of metalworking
Scribeship
Craft of the smith
Craft of the leatherworker
Craft of the builder
Craft of the basket weaver
Wisdom
Attention
Holy purification
Fear
Terror
Strife
Peace
Weariness
Victory
Counsel
The troubled heart
Judgment
Decision-----------------------Det var jag som skulle ta beslutet om världen skulle gå under eller ej år 2012, om jag berättade till folket så skulle världen gå under eftersom gudarna inte ville att folket skulle veta sanningen. Om jag inte hade sagt det så hade "gudarna" på planeten "Libra" bara passerat förbi som de gör var 3600 år. Det sjuka i det är att jag hittade så sjukt mycket sammankopplingar som skapade en allt större sanning.
Lilis (a musical instrument)
Ub (a musical instrument)
Mesi (a musical instrument)
Ala (a musical instrument)
I detta tänkande jag har haft så skulle det även stämma in att schizofreni är någonting skapat av denna gud. "Decision" och sedan kommer ett slutgiltigt svar på att det är schizofreni och vi tänker.. aha, det var bara mina schizofrena tankar.. Men säg att denna gud som skapade jaget också skapade den sista förklaringen som är "scizofreni"... Sjukt, sjukt, sjukt....
Hej.
Jag kommer avsluta mina studier inom mitt ämne eftersom jag drabbades av schizofreni förut. Mest schizofrena tankar under cannabis rus som jag sedan fortsatte att tro på när jag var nykter. Har också varit mycket stress på den senaste tiden och det är också en anledning. Vill bara säga att allting som har med schizofreni att göra stämde in på mig. Jag "visste" verkligen vad jag snackade om.. Så var inte fallet som tur var. Efter att ha studerat Sumerer och deras religion och att slutet skulle vara 2012 så började jag faktiskt tro på det starkt. Jag trodde faktiskt att jag var likadan som "gilgamesh" och min flickvän var "ishtar" och "Inanna". Efter att ha forskat om sumererna så fick jag fram att de var uppfinnaren till många saker. Även en lista på livets gång skapad av en sumerisk gud.
"Mes" är jaget som vi ser det trodde jag, en av sumerernas gud ska ha kommit ner på jorden och gett denna lista och även skapat "jaget". Min teori nu i nyktert tillstånd är att Sumerena faktiskt var schizofrena så att de hittade på all denna historia om sig själva eller nåt. När man är schizofren så kan man låta så övertygad om saken att andra folk faktiskt tror på det helt eftersom den schizofrena som i mitt fall bygger upp detta på faktisk historia och sammankopplar allt så det kommer till en punkt där allt stämmer, skrämmande.. Jag har tagit svampar en gång och då trodde jag mig se sanningen och jag kände att jag inte var någon alls, jag var ingenting utan min flickvän, bara värdelös utan kärleken till henne. Jag har granskat ruset på svampar och sumerernas uppkomst med jaget. Jag ansåg att med svampets rus så kunde jag se hur vi var innan sumerernas gud kom ner och skapade "jaget.
Helt sjukt att man kunde hitta dessa sammankopplingar!! Förstår det inte nu heller hur det kunnat vara möjligt.
List of mes
Although more than one hundred mes appear to be mentioned in the latter myth, and the entire list is given four times, the tablets on which it is found are so fragmentary that we have only a little over sixty of them. In the order given, they are[5]
Enship
Godship
The exalted and enduring crown
The throne of kingship
The exalted sceptre
The royal insignia
The exalted shrine
Shepherdship
Kingship
Lasting ladyship
"Divine lady" (a priestly office)
Ishib (a priestly office)
Lumah (a priestly office)
Guda (a priestly office)
Truth
Descent into the nether world
Ascent from the nether world
Kurgarra (a eunuch, or, possibly, ancient equivalent to modern concepts of androgyne or transsexual [6])
Girbadara (a eunuch)
Sagursag (a eunuch, entertainers related to the cult of Inanna [7])
The battle-standard
The flood
Weapons (?)
Sexual intercourse
Prostitution
Law (?)
Libel (?)
Art
The cult chamber
"hierodule of heaven"
Guslim (a musical instrument)
Music
Eldership
Heroship
Power
Enmity
Straightforwardness
The destruction of cities
Lamentation
Rejoicing of the heart
Falsehood
Art of metalworking
Scribeship
Craft of the smith
Craft of the leatherworker
Craft of the builder
Craft of the basket weaver
Wisdom
Attention
Holy purification
Fear
Terror
Strife
Peace
Weariness
Victory
Counsel
The troubled heart
Judgment
Decision-----------------------Det var jag som skulle ta beslutet om världen skulle gå under eller ej år 2012, om jag berättade till folket så skulle världen gå under eftersom gudarna inte ville att folket skulle veta sanningen. Om jag inte hade sagt det så hade "gudarna" på planeten "Libra" bara passerat förbi som de gör var 3600 år. Det sjuka i det är att jag hittade så sjukt mycket sammankopplingar som skapade en allt större sanning.
Lilis (a musical instrument)
Ub (a musical instrument)
Mesi (a musical instrument)
Ala (a musical instrument)
I detta tänkande jag har haft så skulle det även stämma in att schizofreni är någonting skapat av denna gud. "Decision" och sedan kommer ett slutgiltigt svar på att det är schizofreni och vi tänker.. aha, det var bara mina schizofrena tankar.. Men säg att denna gud som skapade jaget också skapade den sista förklaringen som är "scizofreni"... Sjukt, sjukt, sjukt....
-Samverkan mellan naturligt kemiska substanser (droger) och människan är skaparen av religioner och religioner är dels grunden till hur vi lever idag.
Är detta vad Jiddu Krishnamurti har upplevt?! Vi är inte någon, Det är bara vår inbillning..
"In Sumerian mythology, a me (Sumerian, conventionally pronounced [mɛ]) or ñe [ŋɛ] or parşu (Akkadian, [parsˤu]) is one of the decrees of the gods foundational to those social institutions, religious practices, technologies, behaviors, mores, and human conditions that make civilization, as the Sumerians understood it, possible. They are fundamental to the Sumerian understanding of the relationship between humanity and the gods."
http://en.wikipedia.org/wiki/Me_%28mythology%29
Om listan av "Mes'er" kom till under sumerernas tid, hur kommer det sig att den stämmer överens med människans historia?!?! Är sumererna påhittade av någon? Kanske inte de ens har funnits några Sumerer?
"MES" (MES)opotamien?! Har jag hittat på Mesopotamiens Sumerer? Jag blir rädd..
Lever jag i en påhittad värld?... Snälla hjälp mig.
"In Sumerian mythology, a me (Sumerian, conventionally pronounced [mɛ]) or ñe [ŋɛ] or parşu (Akkadian, [parsˤu]) is one of the decrees of the gods foundational to those social institutions, religious practices, technologies, behaviors, mores, and human conditions that make civilization, as the Sumerians understood it, possible. They are fundamental to the Sumerian understanding of the relationship between humanity and the gods."
http://en.wikipedia.org/wiki/Me_%28mythology%29
Om listan av "Mes'er" kom till under sumerernas tid, hur kommer det sig att den stämmer överens med människans historia?!?! Är sumererna påhittade av någon? Kanske inte de ens har funnits några Sumerer?
"MES" (MES)opotamien?! Har jag hittat på Mesopotamiens Sumerer? Jag blir rädd..
Lever jag i en påhittad värld?... Snälla hjälp mig.
-Samverkan mellan naturligt kemiska substanser (droger) och människan är skaparen av religioner och religioner är dels grunden till hur vi lever idag.
Förklara "MES" för mig? Hur kan det stämma in på världens stora kulturchocker? Hur är det möjligt att dessa Sumerer har sett in i framtiden och fått ett system som stämmer på punkt och pricka på historiska event?
-Petter- skrev:Förklara "MES" för mig? Hur kan det stämma in på världens stora kulturchocker? Hur är det möjligt att dessa Sumerer har sett in i framtiden och fått ett system som stämmer på punkt och pricka på historiska event?
sanskrit madhye(a) mitten, halv, mellan,
grekiska, meíon, mindre,
fslaviska, mezda, gräns
ie medhiä
eng mid, i mitten, midjan, (mid-sommar)
latin medius
grekiska mésos, mellan (mesopotamien)
Berättelserna om landet mellan floderna (mesopotamien) finns och är verklig,
vi har tex gilgamesheposet och en massa andra tavlor och berättelser från dess tid.
Bilderna finns i bibeln som Islam och judendomen och var inspirationen till de kommande mytologierna,
Prästernas tid, spåkonstens och gudarnas tid... synsättet på över, under och jordliv har existerat i schamanismen,
månen, solen, atrologi och astronomi, matematik och sjöfarten. Mellan floderna var nog en handelsplats likt mekka.
där mångder av kulturer möttes för att bedriva handel, och dela på historier...
det verkar som att ord och kultur är vad vi använder oss av än idag. varför skrota ett koncept som fungerar ?
Jag tror själv att dessa gudar finns än idag, berättelser om människors funderingar har alltid varit densamma,
Den dagen vi glömmer gudarna så dör dom ut. men vem kan glömma solen, universum och månen och inte fashineras över väderfenomen som sker, ödet ville så, eller var det en hämnd från naturen, finns det en vilja i varför saker sker ?
finns det meningar i det som händer ?..
men vad jag vet så betyder mes mellan som zokrates skrev.
vi har tex gilgamesheposet och en massa andra tavlor och berättelser från dess tid.
Bilderna finns i bibeln som Islam och judendomen och var inspirationen till de kommande mytologierna,
Prästernas tid, spåkonstens och gudarnas tid... synsättet på över, under och jordliv har existerat i schamanismen,
månen, solen, atrologi och astronomi, matematik och sjöfarten. Mellan floderna var nog en handelsplats likt mekka.
det verkar som att ord och kultur är vad vi använder oss av än idag. varför skrota ett koncept som fungerar ?
Jag tror själv att dessa gudar finns än idag, berättelser om människors funderingar har alltid varit densamma,
Den dagen vi glömmer gudarna så dör dom ut. men vem kan glömma solen, universum och månen och inte fashineras över väderfenomen som sker, ödet ville så, eller var det en hämnd från naturen, finns det en vilja i varför saker sker ?
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Jag förstår inte riktigt konceptet av dessa "me", hur du får det till att vara jaget och kulturchocker i framtiden, men jag lyssnar gärna. Tycker att det låter intressant.
Det här om att du tänker tanken att du lever i en påhittad värld har jag också haft väldigt påtagligt (maya, solipsism) och har delvis fortfarande, men nu mer i form av att världen är Konstruerad på ett sätt som jag inte såg från början fast det var rakt framför ögonen på mig hela tiden, egentligen samma "bild" men att tolkningen blir annorlunda. Och jag tror på en Skapare.
Min sjukdom gör att jag kan flippa iväg duktigt, men jag har lärt mig vikten att verklighetspröva - alltså granska hur rimliga mina antaganden kan vara på ett Väldigt Kritiskt sätt - och att sova ordentligt. Såg att du skrev sent inatt, försök tänk på mitt råd här att försöka få tillräckligt med sömn! Du vet, huvudet behöver återhämta sig och vila, speciellt om tankarna rusar.
Det här om att du tänker tanken att du lever i en påhittad värld har jag också haft väldigt påtagligt (maya, solipsism) och har delvis fortfarande, men nu mer i form av att världen är Konstruerad på ett sätt som jag inte såg från början fast det var rakt framför ögonen på mig hela tiden, egentligen samma "bild" men att tolkningen blir annorlunda. Och jag tror på en Skapare.
Min sjukdom gör att jag kan flippa iväg duktigt, men jag har lärt mig vikten att verklighetspröva - alltså granska hur rimliga mina antaganden kan vara på ett Väldigt Kritiskt sätt - och att sova ordentligt. Såg att du skrev sent inatt, försök tänk på mitt råd här att försöka få tillräckligt med sömn! Du vet, huvudet behöver återhämta sig och vila, speciellt om tankarna rusar.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)
Marko skrev:Berättelserna om landet mellan floderna (mesopotamien) finns och är verklig,
Ja, och varför skulle inte det vara rätt, "Mesopotamien" mellan floderna, pekandes på riket mellan floderna Eufrat och Tigris.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Men du Petter, jag vill att du ska veta att det finns fler än du i samma sits. Jag tycker att det är intressant att ditt tänk här är relaterat till en historisk epok/kultur. Jag fick väldigt liknande tankar som dig när jag pluggade renässansen och kraschade i en psykos. Jag tror att det är bra att vi pratar om det. Dels är det orimligt tungt att bära såna här tankar själv (nu kan ju inte jag tala för dig, men jag tyckte att det var fruktansvärt) och dels kan vi hjälpa varann att sortera lite i vårt tänk.
Zokrates skrev:Ja, och varför skulle inte det vara rätt, "Mesopotamien" mellan floderna, pekandes på riket mellan floderna Eufrat och Tigris.
Jag önskar att i mitt nästa liv få födas in som en vandrare från öst som letar sig till landet mellan Tigris och Eufat.
Tog ett bad, och såg nästan en hel film om två vandrare, Det tog dem år att nå handels staden, mängder av öden längs vandringsstigen mötte dom. Väl framme så bedrev dom sin handel, pratade, berättade om vad dom mött på längs vägen . tillslut bosatte om sig i staden, vandringen tillbaka hem fick vänta ett tag till...
heh, det kan bli en bra tema för en storry..
Sorry för oftopic.
OnT:
jag håller med nattissan helt och hållet,
försök att ha en nykter och klar syn på vem du är.
Jag vill föra in, den bästa drogen är naturliga saker som motion,
närvaro med andra människor (ej via nätet), sällskap, fysisk kontakt..
nästa allt som jag saknar i mitt liv märker jag : O
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Skogsälvan skrev:Vänta nu! Nattissan - är det jag det? Vad är det för jäkla konstigt ord? Förklaring kräves!
Nattissan är ju bara bestämd form av nattis som kommer från nattens älvoror som är nattens ljus. (du var ofta vaken sent förr, är älva och bestämd på ett ödmjukt sätt.)
Nattsuckaren (älvan och succubus) blir kanske ditt nästa handle jag ger dig
: P, leker bara med ditt namn skogens-älva.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
lol,
en älva är en mycket listig och förförisk kvinnlig person som kan få män att bli blinda och falla in i döden.
Succubus är en sådan person, den goda varianten av lilith.
älvan som förför natten och kvinnan som får männen dit hon vill.
(alla kvinnors makt, och kvinnan är lite av succubus)
Sen brukar nog alla sucka minst en gång per natt...
natt, suck, succubus, älva, kvinna, .. allt sammanslaget till ett ord.
Jaja, jag ska inte leka med ditt namn mer för fantasin tryter heh.
inget illa ment skogsälvan.
en älva är en mycket listig och förförisk kvinnlig person som kan få män att bli blinda och falla in i döden.
Succubus är en sådan person, den goda varianten av lilith.
älvan som förför natten och kvinnan som får männen dit hon vill.
(alla kvinnors makt, och kvinnan är lite av succubus)
Sen brukar nog alla sucka minst en gång per natt...
natt, suck, succubus, älva, kvinna, .. allt sammanslaget till ett ord.
Jaja, jag ska inte leka med ditt namn mer för fantasin tryter heh.
inget illa ment skogsälvan.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Nej, jag tar inte illa upp. Förlåt Petter, vi ska strax återgå till ditt ämne, jag ville bara få klarhet i det här. Jag vet att jag kan vara farlig, men jag är mer som ett lodjur (lynx som jag kallar mig på poeter, men jag hoppar inte på och trasar sönder bara för att jag kan, utan är mer skygg, men kan försvara mig).