Vilken musik lyssnar ni på? [ändra från "https" till "http" för att se inbäddade videos]

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Lufier
Inlägg: 811
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 13 sep 2011 23:18

En gång ska du vara en av dem som levat för längesen

Användarvisningsbild
David H
Moderator
Inlägg: 5726
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Inläggav David H » 16 sep 2011 23:42

va å såg steve earle spela i filadelfiakyrkan, men de var ju ganska värdelöst när han inte spela min favoritsång


Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 17 sep 2011 05:12


Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 17 sep 2011 05:17

Sting - Russians


Användarvisningsbild
David H
Moderator
Inlägg: 5726
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Inläggav David H » 17 sep 2011 11:10

I've spent my life following things I cannot see
And just when I catch up to them, they slip away from me
I've been down a thousand trails I've never walked before
I found out that without fail, they lead me to your door

And the world keep turning round and round
It leaves me hanging in the air
My heart keeps turning upside down
And you're still standin' there

Lately I see all the signs, I feel it in the wind
The same thing happens every time that you come back again
I admit that there are nights when I sit up and cry
But sometimes I turn out the lights and pray you'll pass me by

Since you're gone my empty arms have nothing left to hold
And your memory cannot keep me warm but it never leaves me cold
And the world keep turning round and round
It leaves me hanging in the air
My heart keeps turning upside down
And you're still standin' there

I blomman, i solen
Amanda jag ser.
Kring jorden, kring polen
hon Strålar, hon ler.
i rosornas anda,
i vårvindens pust,
i druvornas must
jag känner Amanda.

När gullharpan klingar,
när västan sig rör
med susande vingar,
Amanda jag hör.
Allt, ängel, bestrålar
din himlagestalt,
lik skaparnas i allt
din gudom sig målar.

Se! Själarne ila
vid dödsängelns bud,
till gyllene vila
i famnen av Gud.
Se! Floderna hasta
med skummande fart.
I havet de snart
sig danande kasta.

Men aldrig min trånad
till målet skall nå.
Blek, suckande, hånad
jag enslig skall gå,
skall evigt gudinna,
lik stjärnan dig se
högt över mig le
och aldrig dig hinna

Lufier
Inlägg: 811
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 17 sep 2011 23:23

En gång ska du vara en av dem som levat för längesen

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 18 sep 2011 09:40

åssa lite arch enemy: http://youtu.be/LwRJO0Rb68M

Användarvisningsbild
-Petter-
Inlägg: 117
Blev medlem: 04 sep 2011 23:31

Inläggav -Petter- » 21 sep 2011 23:07

Jag ser att du gillar "Klaus Schulze" Marko, mycket bra urval må jag säga. Här är en annan du borde höra om du inte gjort det.
Klaus Schulze - There's No Mystery

-Samverkan mellan naturligt kemiska substanser (droger)  och människan är skaparen av religioner och religioner är dels grunden till hur vi lever idag.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 21 sep 2011 23:41

Klaus e bra, ibland så stöter jag på han och lyssnar.
Jag är allätare av musik och kan njuta av religiösa ortodoxa sånger till djungeltrummor.

Men till vardags blir det top 50 hitlists.

Jarre, Kraftwerk, Logic system, vangelis, var ett par favoriter på 80 talet.
Synd att Michel inte gör så mycket musik idag.


Användarvisningsbild
David H
Moderator
Inlägg: 5726
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Inläggav David H » 23 sep 2011 19:43

HUNGRY FOR A HOLIDAY


The factories make clouds
To keep the sun from being jealous like the moon
While the mister holds the house
he hates his children for being green when he is gray
And his wife, she likes to talk on telephones
But just to people far far away........

And so this big surprise was televised
On a crowded couch our eyes grew wide and wet
was it (oh yes) really such a sad event?
Try to capture this with camera clips
but it won't exist (nothing)
all there is: light on negatives
Another candle on the birthday cake
and you better act your age

Well, if the costume fits, keep wearing it
But no Halloween could quite account for this
I guess you're getting into character
You can just be yourself (if that would help...)
or sink completely into someone else
...you dreamt of mountains, but sometimes a hole
  can be more comfortable

(wee finger)
(mum, he sput me... you sput me)

Användarvisningsbild
David H
Moderator
Inlägg: 5726
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Inläggav David H » 25 sep 2011 21:43

Skogsälvan skrev:Jag tror visst det finns hopp rekoj. Jag har ju repat mig och kan jag, så finns det hopp för alla.

Jag hoppas, om sen hoppet finns vet jag inte. Om man nu vill fundera om framtiden, tror jag det är viktigt att lämna utrymme för både optimistism och pessimism. Själv är jag inte så mycket för att spekulera om framtiden, ser mig varken som optimist eller pessimist. Ibland känner jag för att lyssna på glad musik och ibland dyster musik, men det behöver inte återspegla mitt sinnesläge i övrigt.

Användarvisningsbild
David H
Moderator
Inlägg: 5726
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Inläggav David H » 25 sep 2011 21:50

El Senyor


L' Ajuda Em Vindra del Senyor


Taizé - Mon ame se reponse

Användarvisningsbild
-Petter-
Inlägg: 117
Blev medlem: 04 sep 2011 23:31

Inläggav -Petter- » 05 okt 2011 21:55

Jäklar vilket bra band jag hittade! En av de bästa låtarna jag hört.
Morphine - Honey White

-Samverkan mellan naturligt kemiska substanser (droger)  och människan är skaparen av religioner och religioner är dels grunden till hur vi lever idag.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 06 okt 2011 19:59


Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 06 okt 2011 22:00



Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster