När det gäller psykadeliska droger har jag personlig insikt om i någon större grad än att alla som jag känner som brukar Hash har någon knepig paranoid läggning.
Mötte i torsdags en gammal bekant, han har brukat droger sen han var 14 (jag kände han redan då) mest hash och lite mariuana,
När jag såg han såg han jäkligt pigg ut mot vad han brukar vara. Han var på väg till bolaget för att köpa sig lite att dricka, då fråga jag han varför han inte köpte sig en banan.. och förklaringen kom snabbt till varför jag tror han mådde ovanligt bra, Socialen tog blodprov på han och han måste vara ren för att få ut pengar.
jag ska läsa på lite mer om lsd och andra tyngre droger, döds riskerna och långvariga hälsorisker, mentala risker.
jag vet inget just nu.
en spontan tanke kom direkt, blandmissbruket var något jag pratade om med en före detta alkoholist som även känner de flesta knarkare i stan.. han sa att det är det vanliga idag, blanda alkohol, tabletter med sina andra droger.
så jag antar att de flesta som röker hash även dricker tex sprit..
förr så vet jag det var populärt med tex rohypnol och alkohol.. en av de mest vansinniga kombinationer tror jag.
och det är väl åt det hållet det lutar åt idag med droger, att flippa ut totalt.
Drogers inverkan på människan och evolutionen
Moderator: Moderatorgruppen
Marko skrev:När det gäller psykadeliska droger har jag personlig insikt om i någon större grad än att alla som jag känner som brukar Hash har någon knepig paranoid läggning.
Mötte i torsdags en gammal bekant, han har brukat droger sen han var 14 (jag kände han redan då) mest hash och lite mariuana,
När jag såg han såg han jäkligt pigg ut mot vad han brukar vara. Han var på väg till bolaget för att köpa sig lite att dricka, då fråga jag han varför han inte köpte sig en banan.. och förklaringen kom snabbt till varför jag tror han mådde ovanligt bra, Socialen tog blodprov på han och han måste vara ren för att få ut pengar.
jag ska läsa på lite mer om lsd och andra tyngre droger, döds riskerna och långvariga hälsorisker, mentala risker.
jag vet inget just nu.
Hash/marijuana kan vara farliga eftersom det inte ger någon illamående bakfylla utan det går att bruka ofta utan att det påverkar livet jättenegativt.
Allt i måttlighet och när det kommer till droger måste man ha respekt för dem.
Psykadeliska droger däremot har en stark effekt på sinnet och upplevelsen kan man bära med sig i många år efter.
Det skapar näst intill inget begär, mildare än cigaretter och alkohol..
-Samverkan mellan naturligt kemiska substanser (droger) och människan är skaparen av religioner och religioner är dels grunden till hur vi lever idag.
Jag är i princip inte emot ett förbud mot cigaretter. Alkohol ser jag som mindre farligt än cigaretter.
Men det är två olika frågor och problematik.
Cigaretter skulle jag gärna vilja ha totalstopp av försäljning. Importen kommer att öka men tillgängligheten går ner,
folk kommer inte börja odla tobak i garderoben, utan konsumtionen minskar över tid.
Alkohol är lättare att tillverka och hembränningen kommer att ta över,
importen kommer att stiga, folket kommer att ha tillgång till drogen. därför tror jag att en lagom balansering mellan samhället och priserna kan hålla nere konsumtionen.
Men de som vill ta sin drog ska få göra det,
även här ser jag vett i lagen, personligt bruk döms inte lika hårt som om man har ett kilo hash på sig.
jag skulle kunna tänka mig att helt eller delvis lagligt få bruka hash och inneha för eget bruk
mariuana tror jag man kan släppa lös helt, har aldrig hört något negativt om det.
Var man får ta drogen ska givetvis ingå i lagen, man ska inte få köra bil och vara påverkad,
men verkligheten är inte så lätt som vad lagar och förordningar säger, misär och normalt bruk kommer fortsätta existera vad än lagen vill styra den enskilde. så lagen ska lägga sin tyngd på hanteringen av drogen och göra den olaglig för de droger som man anser inte vara bra
en överdosering av hash ger väl illamående ?
sen tycker jag att samhället inte ska få göra en enda krona i vinst på ciggaretter eller alkohol
Men det är två olika frågor och problematik.
Cigaretter skulle jag gärna vilja ha totalstopp av försäljning. Importen kommer att öka men tillgängligheten går ner,
folk kommer inte börja odla tobak i garderoben, utan konsumtionen minskar över tid.
Alkohol är lättare att tillverka och hembränningen kommer att ta över,
importen kommer att stiga, folket kommer att ha tillgång till drogen. därför tror jag att en lagom balansering mellan samhället och priserna kan hålla nere konsumtionen.
Men de som vill ta sin drog ska få göra det,
även här ser jag vett i lagen, personligt bruk döms inte lika hårt som om man har ett kilo hash på sig.
jag skulle kunna tänka mig att helt eller delvis lagligt få bruka hash och inneha för eget bruk
mariuana tror jag man kan släppa lös helt, har aldrig hört något negativt om det.
Var man får ta drogen ska givetvis ingå i lagen, man ska inte få köra bil och vara påverkad,
men verkligheten är inte så lätt som vad lagar och förordningar säger, misär och normalt bruk kommer fortsätta existera vad än lagen vill styra den enskilde. så lagen ska lägga sin tyngd på hanteringen av drogen och göra den olaglig för de droger som man anser inte vara bra
en överdosering av hash ger väl illamående ?
sen tycker jag att samhället inte ska få göra en enda krona i vinst på ciggaretter eller alkohol
fast hash...
hmm vet inte om jag tror det är lämpligt att legalisera ändå.
svårt att veta hur en kultur skulle se ut om det var lagligt.
känner ett visst motstånd mot det när jag tänker på den drogen.
Tror jag kom på det.
Det är ingen som förbjuder dig att gå ut i skogen att äta en röd flugsvamp eller slicka på en sjuk padda.
Men hanteringen som sker kommersiellt är det vi styr över.
så du är nog fri att nyttja dina naturliga droger. (såg i somras en person som plockade och letade i gräsmattan, nu antar jag att han var ute efter dmt gräs liknande saker... såg inga blåljus som plockade in han..)
hmm vet inte om jag tror det är lämpligt att legalisera ändå.
svårt att veta hur en kultur skulle se ut om det var lagligt.
känner ett visst motstånd mot det när jag tänker på den drogen.
Tror jag kom på det.
Det är ingen som förbjuder dig att gå ut i skogen att äta en röd flugsvamp eller slicka på en sjuk padda.
Men hanteringen som sker kommersiellt är det vi styr över.
så du är nog fri att nyttja dina naturliga droger. (såg i somras en person som plockade och letade i gräsmattan, nu antar jag att han var ute efter dmt gräs liknande saker... såg inga blåljus som plockade in han..)
Marko skrev:fast hash...
hmm vet inte om jag tror det är lämpligt att legalisera ändå.
svårt att veta hur en kultur skulle se ut om det var lagligt.
känner ett visst motstånd mot det när jag tänker på den drogen.
Du vet väl att hasch är marijuana och tvärtom?
Du vet hur en kultur på denna drog skulle se ut genom att titta på rastafari i Jamaica och världen över. Det är en fredfull kultur med kärlek men också lathet om man ska se på det i stort.
Kolla även hippies och "The elder brothers"
Visst kan man gå ut och plocka magiska svampar lite här och där.. DMT är ingen vanlig drog och för att extrahera det behöver man nästan labbutrustning.
Psilocybin svampar är olagliga att inneha och inta. Du kan väl inte tro att så fort man går ut och plockar svamp så plockar polisen en?..
-Samverkan mellan naturligt kemiska substanser (droger) och människan är skaparen av religioner och religioner är dels grunden till hur vi lever idag.
-Petter- skrev:Marko skrev:fast hash...
hmm vet inte om jag tror det är lämpligt att legalisera ändå.
svårt att veta hur en kultur skulle se ut om det var lagligt.
känner ett visst motstånd mot det när jag tänker på den drogen.
Du vet väl att hasch är marijuana och tvärtom?
Du vet hur en kultur på denna drog skulle se ut genom att titta på rastafari i Jamaica och världen över. Det är en fredfull kultur med kärlek men också lathet om man ska se på det i stort.
Ja det känner jag till, men styrkan på drogen skiljer åt.
Ser det lite som att ett glas vin är bättre än 80% alkohol. Marijuana har <2% DHT halt (den förädlade 15-20%) och hascholjan har en thc halt upp till 70%
Jo det där med kultur, jag tänkte allt på tex kristiania,
men insåg att vi har en annan kultur i sverige och undrar hur det hade fungerat här.
Tror att jag värderar så här,
Oavsett hur nyttigt eller farligt en drog är för en enskild individ så är samhällets aspekt på en högre nivå än det individuella.
Konsekvenser för samhällets invånare är det som ska värderas vid val av legalisera eller förbud. där ska konsekvenser för allmänhet vara avgörande. Hit hör tex Kriminella inkomstkällor, samhällets kostnader, skaderisker, kulturella värden, konsekvenser för familjemedlemmar och personer i närmaste led (tex barn i familjer) psykiska hälsa värderas, drogkulturens utbredning och utveckling (med mera). Sen har vi etiska aspekter om hur vi värderar hälsa och välbefinnande. om en drog ger hälsoeffekter för den enskilde så ska dessa behandlas på individuellt plan och inte på en samhällelig nivå.
Bilden blir nog väldigt komplicerad när vi har alla faktorer att värdera mot varandra.
Marko
En högre nivå kan jag inte kalla det, inte synsättet på psykadeliska droger. Där har man helt missförtalat denna drog med t.ex. berättelser som "apelsinmannen" som skulle ha skalat sitt eget skinn i tro om att han var en apelsin, hur som helst så hittar jag ingen apelsinman och det leder mig till att det bara är bullshit propaganda. Första steget är att använda den till rehabilitering av narkomaner sen när man ser den positiva effekten här så kan man gå vidare med drogen till psykiatrisk hjälp för den vuxna allmänheten, en doserad dos ges under översikt av skolad psykiatriker. Nästa steg är näst intill obetydligt eftersom redan nu så har allmänheten fått upp ögonen för den och vet vad den verkligen står för, man kan göra valet att gå ut och plocka den själv med statligt sponsrad guide. Ett gratis medel till bättre hälsa helt enkelt som gynnar vår lycka och därmed andras lycka.
En slags idyllisk bild av vad jag anser skulle vara bra för samhället.
En högre nivå kan jag inte kalla det, inte synsättet på psykadeliska droger. Där har man helt missförtalat denna drog med t.ex. berättelser som "apelsinmannen" som skulle ha skalat sitt eget skinn i tro om att han var en apelsin, hur som helst så hittar jag ingen apelsinman och det leder mig till att det bara är bullshit propaganda. Första steget är att använda den till rehabilitering av narkomaner sen när man ser den positiva effekten här så kan man gå vidare med drogen till psykiatrisk hjälp för den vuxna allmänheten, en doserad dos ges under översikt av skolad psykiatriker. Nästa steg är näst intill obetydligt eftersom redan nu så har allmänheten fått upp ögonen för den och vet vad den verkligen står för, man kan göra valet att gå ut och plocka den själv med statligt sponsrad guide. Ett gratis medel till bättre hälsa helt enkelt som gynnar vår lycka och därmed andras lycka.
En slags idyllisk bild av vad jag anser skulle vara bra för samhället.
-Samverkan mellan naturligt kemiska substanser (droger) och människan är skaparen av religioner och religioner är dels grunden till hur vi lever idag.
Marko skrev:Om jag hade levat för 50 000 år sedan,
hade jag ätit röda flugsvampar då ?
Om jag antar att jag är samma person då som nu,
så hade jag undvikit att göra det.
Människor har förmodligen varit lite försiktiga att stoppa vad som helst i munnen utan att
tänka på följderna. I en grupp individer som levde för 50.000 år sedan skulle jag utgå
från att de antingen åt det de kände igen, samt att de även observerade vad vilda djur
åt och undvek. Skulle de testa en ny föda, så är det rimligt att anta att det skett försiktigt,
smakämnena på tungan signalerar ju lite om det är ätbart, stickningar på tungan eller
runt läpparna, skulle få dem att undvika vissa växter, därtill kan en av dem äta en bit
och efter några dagar veta om det var ofarligt eller ej, varpå de andra följer efter.
I de fall gifter har verkat väldigt långsamt, är det inte heller otänkbart att en hel grupp
slås ut efter att ha ätit giftig föda, vilket gör att kvarlevor efter dem signalerar till andra
grupper att det var eller fanns något i deras omgivnning som var ohälsosamt.
Att koka mat tror jag människor länge har sysslat med, just för att dels avgifta vissa växter,
men även för att näringen lättare kan tas upp efter tillagningen, köttprodukter i synnerhet,
vilket är ekonomiskt då det krävs mindre föda för att tillfredsställa flera individer.
Detta i sin tur påverkar direkt utvecklingen av människan, hjärnan blir STÖRRE;
Mer näring är en tänkbar orsak till en positiv utveckling som inneburit ökad intelligens.
Ytterligare angående växter, är att många växter använder ett färgsignalssystem som är tänkt
att signalera fara för omgivande djur mot att intas. Även människor kan ju tänkas ha förstått
dessa signaler spontant, innan vi utvecklade andra metoder att bestämma vad som är lämpligt.
Frågan är om ett litet opåverkat spädbarn i dag skulle stoppa vilken mat-sak i munnen som helst,
oavsett vilka färger man gav födoobjektet? Är vi så bortavlade att de skulle det?
-Petter- skrev:Marko
En högre nivå kan jag inte kalla det, inte synsättet på psykadeliska droger. Där har man helt missförtalat denna drog med t.ex. berättelser som "apelsinmannen" som skulle ha skalat sitt eget skinn i tro om att han var en apelsin, hur som helst så hittar jag ingen apelsinman och det leder mig till att det bara är bullshit propaganda. Första steget är att använda den till rehabilitering av narkomaner sen när man ser den positiva effekten här så kan man gå vidare med drogen till psykiatrisk hjälp för den vuxna allmänheten, en doserad dos ges under översikt av skolad psykiatriker. Nästa steg är näst intill obetydligt eftersom redan nu så har allmänheten fått upp ögonen för den och vet vad den verkligen står för, man kan göra valet att gå ut och plocka den själv med statligt sponsrad guide. Ett gratis medel till bättre hälsa helt enkelt som gynnar vår lycka och därmed andras lycka.
En slags idyllisk bild av vad jag anser skulle vara bra för samhället.
oavsett om det är rätt eller fel så sker väl besluten på en högre nivå än vad den enskilde kan styra över ?
Det jag menade var att samhället tar i beaktning så många parametrar som möjligt för att göra ett beslut.
annars blir det nog kaos i ett samhälle då besluten inte fungerar ihop med sin miljö.
Lycka är ett mått på välbefinnande, men jag värderar lycka till att slippa droger i ett samhälle,
detta inkluderar lsd och hasch. Jag kan ha fel i min värdering, men jag känner mig trygg med att slippa se berusade personer springa omkring på stan eller i sina hem (gör mig lite ledsen)
Samhället kommer nog att försöka se nyttan av droger och se om det ger något med att legalisera vid en debatt.
Om inga effekter för samhället sker och man inte bryter mot andra lagar som mänskliga rättigheter, så kommer nog inte drogen att mottagas med entusiasm (den har ju ingen funktion för samhället relativt)
Man äter även superheta chilis då hjärnan vet att dessa innehåller bra näring. Om en får slut på vanlig mat som man känner till så säger hjärnan efter ett tag till en att äta det som man vanligtvis inte ätit. Kan ju ha varit som Terence Mckenna's teori om att apornas ursprungliga föda började sina och de tvingades ner på slätterna i afrika för att söka föda, de hittade dessa psilocybin svampar i avföring liggandes på marken. På det sättet kan det ha börjat.
Tänk också att psilocybin svampens rus ter sig så att man blir mer medveten om sig själv, är svampen grunden till människans högre medvetande?.. Svårt för er att tänka sig detta kanske eftersom ni inte testat. Mja, nu är det så att man blir mer medveten ändå.
Marko, i slutändan så slutar det med deprimering, det blir bara fler och fler fall då vi tvingas leva i ett liv vi inte är vana och byggda till.
Tänk också att psilocybin svampens rus ter sig så att man blir mer medveten om sig själv, är svampen grunden till människans högre medvetande?.. Svårt för er att tänka sig detta kanske eftersom ni inte testat. Mja, nu är det så att man blir mer medveten ändå.
Marko, i slutändan så slutar det med deprimering, det blir bara fler och fler fall då vi tvingas leva i ett liv vi inte är vana och byggda till.
-Samverkan mellan naturligt kemiska substanser (droger) och människan är skaparen av religioner och religioner är dels grunden till hur vi lever idag.
Jo,
ångest, stress och långvarig sådan är inte bra för någon levande individ.
Tur att jag slipper stressen med att jaga pengar till LSD och DHT med.
Psykiska problem löses inte med hjälp av mediciner,
lika lite som en krycka läker ditt benbrott.
Här har du en fascinerande healing:
http://www.youtube.com/watch?v=tjLouLHH-_I
ångest, stress och långvarig sådan är inte bra för någon levande individ.
Tur att jag slipper stressen med att jaga pengar till LSD och DHT med.
Psykiska problem löses inte med hjälp av mediciner,
lika lite som en krycka läker ditt benbrott.
Här har du en fascinerande healing:
http://www.youtube.com/watch?v=tjLouLHH-_I
Petter skrev: Har du läst på ordentligt nu Zokrates? Glas gör man främst av kvarts. Självaste månen håller väl sig på sin plats på grund av jordens magnetiska fält?
"Laddning agerar som en källa för ett elektromagnetiskt fält; fältet kan förflytta både energi och momentum från laddningen." http://sv.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetism
"Hutchison effect"
http://www.youtube.com/watch?v=xeUgDJc6AWE
The Hutchinson Effect
http://www.youtube.com/watch?v=VyscSun3VkA&feature=related
Det verkar som en hel del föremål har förmågan att aktiveras av det elektromagnetiska.
This "Hutchison Effect" has been claimed for years, without any
independent verification - ever. In fact, its originator can't even
replicated it on demand. This has been investigated more than once,
been part of documentaries on the discovery channel, but still never
seems to pass critical muster. This is in the category of folklore. In
general, the "American Antigravity" web site caters to such folklore and
its enthusiasts.
ABSTRACT:
"Space drives," "Warp drives," and "Wormholes:" these concepts may sound like science fiction,
but they are being written about in reputable journals. To assess the implications of these emerging
prospects for future spaceflight,
NASA supported the Breakthrough Propulsion Physics Project from 1996 through 2002.
This Project has three grand challenges:
(1) Discover propulsion that eliminates the need for propellant;
(2) Discover methods to achieve hyper-fast travel; and
(3) Discover breakthrough methods to power spacecraft.
Because these challenges are presumably far from fruition, and perhaps even impossible,
a special emphasis is placed on selecting incremental and affordable research that addresses
the critical issues behind these challenges. Of 16 incremental research tasks completed by
the project and from other sponsors, about a third were found not to be viable, a quarter have
clear opportunities for sequels, and the rest remain unresolved.
High Frequency Gravitational Waves. This is an embryonic area where a wide variety of research
remains to be addressed.
Concluding Remarks
A wide variety of small research tasks explored
the physics issues associated with seeking
breakthrough propulsion. Although many
approaches were found to be dead-ends, more
remain unresolved and further possibilities
remain unexplored. At this stage, the work is
embryonic and faces challenges typical of any
new, emerging area.
http://gltrs.grc.nasa.gov/reports/2004/ ... 213082.pdf
Zokrates skrev:Marko skrev:Om jag hade levat för 50 000 år sedan,
hade jag ätit röda flugsvampar då ?
Om jag antar att jag är samma person då som nu,
så hade jag undvikit att göra det.
Människor har förmodligen varit lite försiktiga att stoppa vad som helst i munnen utan att
tänka på följderna. I en grupp individer som levde för 50.000 år sedan skulle jag utgå
från att de antingen åt det de kände igen, samt att de även observerade vad vilda djur
åt och undvek. Skulle de testa en ny föda, så är det rimligt att anta att det skett försiktigt,
smakämnena på tungan signalerar ju lite om det är ätbart, stickningar på tungan eller
runt läpparna, skulle få dem att undvika vissa växter, därtill kan en av dem äta en bit
och efter några dagar veta om det var ofarligt eller ej, varpå de andra följer efter.
I de fall gifter har verkat väldigt långsamt, är det inte heller otänkbart att en hel grupp
slås ut efter att ha ätit giftig föda, vilket gör att kvarlevor efter dem signalerar till andra
grupper att det var eller fanns något i deras omgivnning som var ohälsosamt.
Att koka mat tror jag människor länge har sysslat med, just för att dels avgifta vissa växter,
men även för att näringen lättare kan tas upp efter tillagningen, köttprodukter i synnerhet,
vilket är ekonomiskt då det krävs mindre föda för att tillfredsställa flera individer.
Detta i sin tur påverkar direkt utvecklingen av människan, hjärnan blir STÖRRE;
Mer näring är en tänkbar orsak till en positiv utveckling som inneburit ökad intelligens.
Ytterligare angående växter, är att många växter använder ett färgsignalssystem som är tänkt
att signalera fara för omgivande djur mot att intas. Även människor kan ju tänkas ha förstått
dessa signaler spontant, innan vi utvecklade andra metoder att bestämma vad som är lämpligt.
Frågan är om ett litet opåverkat spädbarn i dag skulle stoppa vilken mat-sak i munnen som helst,
oavsett vilka färger man gav födoobjektet? Är vi så bortavlade att de skulle det?
Jag håller med.
Vi föds fortfarande med smaker som vi gillar och ogillar,
Beskt kan betyda onyttig mat och barn gillar oftast inte det.
Sen har jag funderat runt äckel sensorn i vår hjärna, den som känner av blodets nivåer och ger än kännsla av äckel när tex onyttig föda intas.
för 50 000 år sedan var populationen kanske låg som 10.000 personer eller mindre.
För att vi ska överleva så borde vi vara mycket försiktiga med vad vi äter och vad vi undviker.
Själv åt jag en kaviar macka precis, kroppen reagerade direkt med att skicka goda vibbar tillbaka : )
Eftersom vi har pratat om hallucinationer och verklighet så postar jag denna,
hur läkare har scannat av vad en person ser med sina ögon via blodfödet som mätts upp.
resultatet tycker jag är intressant.
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/nsjDnYxJ0bo" frameborder="0"></iframe>
Denna magnetröntgenscan som genererar bilder ur hjärnans aktivitet är intressant.
för den visar på att bilderna vi har i huvudet är verkliga speglar av verkligheten och att objekt existerar utanför oss.
För tar vi tio personer som ser samma film kommer vi se 10 likadana filmer av ett och samma ursprungs objekt.
hur läkare har scannat av vad en person ser med sina ögon via blodfödet som mätts upp.
resultatet tycker jag är intressant.
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/nsjDnYxJ0bo" frameborder="0"></iframe>
Denna magnetröntgenscan som genererar bilder ur hjärnans aktivitet är intressant.
för den visar på att bilderna vi har i huvudet är verkliga speglar av verkligheten och att objekt existerar utanför oss.
För tar vi tio personer som ser samma film kommer vi se 10 likadana filmer av ett och samma ursprungs objekt.
Hypnagogia
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia
Cure Cancer Using Your Mind Power
http://ezinearticles.com/?Cure-Cancer-Using-Your-Mind-Power&id=1809202
Tryptophan, serotonin, and melatonin: basic aspects and applications
Sökord på vänster sida: "indian higher melatonin"
http://books.google.se/books?id=hLYgFxCuQNoC&pg=PA250&lpg=PA250&dq=indian+higher+melatonin&source=bl&ots=lxoFIJWqjw&sig=ebIYbcEEMBu_pfSgK5v0fsq94zw&hl=sv&ei=yHuNTvTTKujb4QSCssi0AQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CBsQ6AEwAA#v=onepage&q=indian%20higher%20melatonin&f=false
The Healing Power of the Mind and Visualization
http://healing.about.com/od/visualization/a/powerofmind.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia
Cure Cancer Using Your Mind Power
http://ezinearticles.com/?Cure-Cancer-Using-Your-Mind-Power&id=1809202
Tryptophan, serotonin, and melatonin: basic aspects and applications
Sökord på vänster sida: "indian higher melatonin"
http://books.google.se/books?id=hLYgFxCuQNoC&pg=PA250&lpg=PA250&dq=indian+higher+melatonin&source=bl&ots=lxoFIJWqjw&sig=ebIYbcEEMBu_pfSgK5v0fsq94zw&hl=sv&ei=yHuNTvTTKujb4QSCssi0AQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CBsQ6AEwAA#v=onepage&q=indian%20higher%20melatonin&f=false
The Healing Power of the Mind and Visualization
http://healing.about.com/od/visualization/a/powerofmind.htm
-Samverkan mellan naturligt kemiska substanser (droger) och människan är skaparen av religioner och religioner är dels grunden till hur vi lever idag.
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 40 och 0 gäster