Den geniala hinduismen

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 06 okt 2011 10:45

Nuddle

det är verkligen bad time för människor som kan tänka
i det västerländska gettot av hjärntvättad logik och
materialistiska ideer

därför har jag ej skrivt här
men jag skulle vilja uttrycka ett helt nytt begrepp för
andligheten,

att detta berör den symboliska kroppen

som är en mix av astral, gudomlig, själslig och mind

Användarvisningsbild
nuddle
Inlägg: 2685
Blev medlem: 24 jun 2010 20:27

Inläggav nuddle » 08 okt 2011 04:36

jag har inte heller haft vilja att skriva mer här,
men kände nu att komma in igen och läsa dina
texter ifall du hade skrivit något nytt vilket jag
kände med min shiva att du hade gjort, Gud har
varit nåderike mot dig och barmhärtig,

Imorgon ska jag på föreläsning om Djinns på en
mycket fin bosnisk moské här i närheten, det var
länge sedan jag besökte mosker, men om gud vill
kommer jag att göra det regelbundet och om gud
vill kommer jag att lära mig den heliga koranen,
samt be vackert på arabiska, Gud har visat mig
vägen, och jag är glad för det du sa om det symboliska
Universum och hjärtat som en bro mellan människan
och Gud

Må Gud rena oss, skydda oss och leda oss på den väsignade vägen,
som Gud välsignat, med sina gåvor

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 08 okt 2011 09:12

Nuddle

låt oss leva för det är väl vad det hela handlar om
låt oss söka efter Naga Sesa som är det förlorade paradiset.

kaos är detsamma som Vishnu, alltså tionde chakrat

Minnet är det samma som lord shiva, det åttonde chakrat


och skapandet är det samma som Lord Brahma, nionde chakrat,


du vet, att Jesus visade människorna bara till åttonde chakrat, till döden,
alltså ett liv i materian,

han visade aldrig på nionde och tionde chakrat, UPPSTÅNDELSEN,

därför är hela västvärlden en enda stor gravplats
där folk irrar omkring totalt förvirrade
i droger, jakt på pengar
och insamlandet av prylar i alla sina rum.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 10 okt 2011 06:57

Idag ska jag försöka presentera en helt ny filosofi
som är överlägsen alla andra filosofier, religioner och ideer som världen tidigare uttryckt i text,
och jag ska framlägga de viktigaste komponenterna i denna filosofi,

människan har bevisligen sju olika kropps-chakra,
som utgör hennes individuella beskaffenhet här i livet,

men hon har också ytterligare fem chakran,
och detta har varit min uppgift att fylla i dessa fem chakran,
vad de bstår i och varför de finns och hur de ska kunna förstås.

pch genom kontinuerlig kommunikation med de brahminska prästerna i Indien
har jag fått min filosofi verifierad
och jag skulle önska hela världen omedelbart började assimilera denna befriande filosofi om 12 olika chakran
så världen kunde komma ganska snabbt på rätt köl,

det åttonde chakrat består av minne och dess kraft kärlek

det nionde chakrat består av autentisk utveckling och dess kraft är skapandet

det tionde chakrat består av kaos och dess kraft godhet


det elfte chakrat består av arketyper och symboler associerade till dessa arketyper
och dess kraft är skönhet

det tolfte chakrat består av enhet och dess kraft är ingenting. och Sanning.


det intressanta och paradoxala är att arketyperna är urformen i vårt universum,
men detta är innan den omtalade etern överhuvudtaget dykt upp i processen,
för skönhet som är den egentliga kraften bakom alla lust-upplevelser verkar
sakna direkt substans, men ändå är den egentligen kraften som håller hela vårt universum uppe.

och faktiskt efter den arketypiska tillblivelsen
kommer hela projektet att genomströmmas av KAOS

innan det är dags att börja skapa det materiella universumet.

därför kan varje människa som verkligen vill en god utveckling
stoppa in en symbol associerad med arketyper i hennes tänkande
och då kommer hon att ändra kurs.

och jag har tidigare sagt att den som vill bli övertygad om chakra-systemets verklighet
måste antingen åka ner till Indien till nåt stort tempel och låta de brahminska prästerna under en viss period stimulera de olika chakran så vederbörande blir helt övertygad om att Harald faktiskt har rätt,

men meditationen var från början ett sätt att öka känsligheten för de olika chakran,

men urartade och blev en metod i sig att befria människa från spänningar
och blev då en väg för black magic att ta sig in i det världsliga skådespelet.

Användarvisningsbild
nuddle
Inlägg: 2685
Blev medlem: 24 jun 2010 20:27

Inläggav nuddle » 11 okt 2011 17:17

Muhammed förbjöd alla slags bilder
och själv är jag därför osäker ifall det är rätt av mig att hjälpa dig med bilder,

jag tycker du har skrivit tillräckligt för någon som är intresserad
för att kunna få hjälp med det andliga, och jag ser mer som enbart
överflödigt

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 11 okt 2011 17:27

nuddle skrev:Muhammed förbjöd alla slags bilder
och själv är jag därför osäker ifall det är rätt av mig att hjälpa dig med bilder,

jag tycker du har skrivit tillräckligt för någon som är intresserad
för att kunna få hjälp med det andliga, och jag ser mer som enbart
överflödigt


Ja, allt ni skriver är överflödigt, men så är det ju för de flesta som inte har något att säga.

Muhammed förbjöd... men det är ok att 20 muslimer står i en trappuppgång i Fittja för att vänta på
sin tur att få sätta på ett öststatsluder med beslagtaget pass. Äckelpellar!


En religion är aldrig bättre än dess uttolkare.


Den nya religionen.

Svenskarna är Guds utvalda folk vilket bevisas av att
Svenskarna är mest kreativa i hela världen,
betalar mest skatt i hela världen, hög skatt = hög social välfärd
vi säljer mest vapen sett till befolkningsstorlek = vår kuk är stor

Följande gäller i Sverige.

Ingen Svensk skall tro på något annat än det egna självförverkligandet.
Den som inte vill leva i frihet, står det fritt att emigrera.
Var och en har rätt att fritt uttrycka sig i tal, skrift, musik, konst.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 12 okt 2011 07:18

nuddle skrev:Muhammed förbjöd alla slags bilder
och själv är jag därför osäker ifall det är rätt av mig att hjälpa dig med bilder,

jag tycker du har skrivit tillräckligt för någon som är intresserad
för att kunna få hjälp med det andliga, och jag ser mer som enbart
överflödigt


du behöver inte hjälpa mig med att överföra bilder,
kanske Zokrates hjälper till med denna saken.

annars menas med bild  att gestalta,

jag har aldrig varit intresserad av koranen,
så jag vet inte ifall Gud gestaltas där på något annat sätt än direkt genom bilder,

annars är ju min teori att då bilden av Gud försvann
försvann också möjlighet att symboliskt nå fram till en autentisk gudsupplevelse.

jag tycker inte du ska lägga dig ifall mitt budskap ska ut eller inte,
varje människa har rätt att uttrycka sina ideer,

men du föredrar att censurera inte bara Gud
min också mina texter.

Användarvisningsbild
nuddle
Inlägg: 2685
Blev medlem: 24 jun 2010 20:27

Inläggav nuddle » 13 okt 2011 13:57

Harald Koranen är en helig bok avsedd för alla som fruktar Gud,
vad skall jag göra om du säger att en bil som är blå är mörk blå, den
är fortfarande blå och inte mörk blå, jag kan inte säga att du har rätt,
för bilen är blå och inte mörk blå

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 13 okt 2011 14:08

nuddle skrev:Harald Koranen är en helig bok avsedd för alla som fruktar Gud,
vad skall jag göra om du säger att en bil som är blå är mörk blå, den
är fortfarande blå och inte mörk blå, jag kan inte säga att du har rätt,
för bilen är blå och inte mörk blå


Min farsa som hade en synfärgsdefekt skulle hävdat att bilen var svart. :roll:

Användarvisningsbild
nuddle
Inlägg: 2685
Blev medlem: 24 jun 2010 20:27

Inläggav nuddle » 13 okt 2011 14:53

Zokrates skrev:
nuddle skrev:Harald Koranen är en helig bok avsedd för alla som fruktar Gud,
vad skall jag göra om du säger att en bil som är blå är mörk blå, den
är fortfarande blå och inte mörk blå, jag kan inte säga att du har rätt,
för bilen är blå och inte mörk blå


Min farsa som hade en synfärgsdefekt skulle hävdat att bilen var svart. :roll:


även om en person inte kan Hebreiska
är det möjligt för den personen ifall den
har ett fungerande tredje öga att urskilja
vilken text som är helig och vilken som är
ohelig

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 13 okt 2011 15:03

nuddle skrev:
Zokrates skrev:
nuddle skrev:Harald Koranen är en helig bok avsedd för alla som fruktar Gud,
vad skall jag göra om du säger att en bil som är blå är mörk blå, den
är fortfarande blå och inte mörk blå, jag kan inte säga att du har rätt,
för bilen är blå och inte mörk blå


Min farsa som hade en synfärgsdefekt skulle hävdat att bilen var svart. :roll:


även om en person inte kan Hebreiska
är det möjligt för den personen ifall den
har ett fungerande tredje öga att urskilja
vilken text som är helig och vilken som är
ohelig


Ständigt detta snack om tredjeögat, här har du GUD med sitt tredje öga nuddle!
Bild

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 13 okt 2011 15:28

Människan är fattig om hon bara kan komma upp i tre ögon,
oraklet hade fyra !

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 14 okt 2011 07:47

nuddle skrev:Harald Koranen är en helig bok avsedd för alla som fruktar Gud,
vad skall jag göra om du säger att en bil som är blå är mörk blå, den
är fortfarande blå och inte mörk blå, jag kan inte säga att du har rätt,
för bilen är blå och inte mörk blå


vilken bil menar du,

menar du den mellan fjärde till tolfte chakrat,
den bevingade bilen,
fast den är annars vit,

religion är till för de som inte kan tänka själv'

min filosofi baserar sig på en levande symbolism,
men inte på religion

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 14 okt 2011 08:00

Marko skrev:Människan är fattig om hon bara kan komma upp i tre ögon,
oraklet hade fyra !


alltså Marko, det tredje ögat är inte ett öga, för vi har alla bara två ögon,

varför det fick namnet tredje ögat, vet jag inte, jag tror inte det kommer från latin eller grekiska, att någon använt begreppet på detta sätt där, men det kommer från Indien, och teosoferna, madam blawatsky och detta ockulta svart magiska frambesvärjande av olika texter, t.ex,. den heliga läran, detta har inte med Gud att göra men med svart magisk makt att göra, och där har väl tredje ögat fått en felaktig framställning, för tredje ögat är det symboliska seendet, att kunna se den symboliska världen men också att därigenom kunna uppfatta materian, därför är den kropp som Krishna kan färdas med till alla platserär en symbolisk kropp, fast den uppfattas som biologisk, men den är symbolisk.

samma med astrala kroppen som är uppbyggd av minnen som vi då kan som en slags minnes maskin färdas med, men detta fördande är inte ett fysiskt färdande som ett flygplan, fast dock kan vi uppfatta och uppfattas på andra platser.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 14 okt 2011 09:24

Det där ordet Gud är inte så lätt att förstå vad det egentligen betyder, För det mesta används detta ord ungefär som MOMENT 22  i  Josefs Hellers bok,

för ingen vet idag riktigt vad begreppet Gud egentligen står för, det beror på var någonstans man befinner sig, i Indien, i Pakistan i Ney York eller i Stockholm hur Gud ska förstås, varje plats har sin egen speciell definition, men ingen vet,

99 procent om det som sägs om Gud är totalt nonsens.

att förstå Gud är mycket svårare än att försöka förstå Einstens krökta rum.

men ändå uttalar sig alla om Gud.

Gud börjar egentligen på första chakrats nivå där han är ALLT
och på tolfte chakrats nivå där han är ingenting.

Men detta är det ingen som kan förstå, utan egna erfarenheter,

därför kan vi säga att Guds första ansikte som vi kan möta
är själens ansikte på fjärde chakrats nivå,

alltså Gud endast till hundra procent  i vårt hjärta,
men då som själen,

som den blues de svarta spelade i Södern,


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 15 och 0 gäster