Inläggav Teofil » 19 okt 2011 16:33
minns Alan Watts beskrev ego som det som riktar medveten uppmärksamhet mot något,
som en slags rymdsond som tar emot sattelitsignaler ifrån omvärlden, bombarderas av information ifrån mayan,
plågas av av all socialdistorsion, kvävs av det sömniga bakgrundsbruset i rymden,
vi har skapat ett samhälle där vi köper och säljer ego, men själv vill jag helst bara ge bort det, upplösa det i ljudet och ljuset, så ego är väl just det,
att det är ego, det spelar ingen roll hur djupt man gräver i sig själv så finns det fortfarande där,
efter egodöden in i själen, efter själens död in i det absoluta, och så vidare,
men om man, för upp det ovanför toppen av huvudet, så shakti kysser shiva, slipper man iallafall dualismen,
en individuell transcendent frihet, men då ego glidet ner till shakti igen, via impulsbehov, bör tantra utövas,
efter det upp till yoga igen, känner mig som jojo dessa dagar, men att placera den älskade bastarden i hjärtat,
är ändå viktigast, låta duvan dväljas i kärlek
men neti neti adi shankara, varken här eller där, transcendens, så zombien blir ett medvetet heligt spöke,
,så ego bör alltså vara det som man riktar medveten uppmärksamhet mot, och desto mer man riktar uppmärksamheten till ljudet, desto mer expanderar man i i det absoluta varat, ego är således en affär för stunden, en dans en existensen,
som delas upp i vi som grupp, jag som individ, och du som det