Idag är jag inte lika bra som i går

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 16 maj 2012 08:32

Harald Davidsson skrev:
Pilatus skrev:
Harald Davidsson skrev: jag vill resa ut i diset nu på min garuda, rida ut ett tag på den blåa himlen,

Så du föreställer dig vara guden Vishnu? :?:

nej jag är guden harald

Harald har allt (alla orden, språket, i sin hand). Han är också Davids son.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 17 maj 2012 07:45

Idag, algot, känner jag att 75 procent av min spänningar kommer ut ur kroppen, förra natten försökte jag faktiskt  inte slå nåt världsrekord, för jag började tänka på Farfar då han var gammal, jag mindes plötsligt hans lukt, den var stark och personlig, inte luktade han gott, men inte heller var det nåt surt, kanske badade han hela kroppen en gång i månaden, jag var väl inte mer än 10 år och kanske var lukten det enda jag kunde förstå av honom

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 17 maj 2012 11:26

Algotezza skrev:Harald har allt (alla orden, språket, i sin hand). Han är också Davids son.

Det är sannerligen inte illa. Litet förbryllande är det dock att harald (som säger sig vara en gud = ett fullkomligt väsen) så ofta saknar versaler.  :?

förstår mig själv

Inläggav förstår mig själv » 17 maj 2012 21:53

Harald Davidsson skrev:idag förstår jag tydligt att ingen kunde förstå Jesus,
han var så ensam med sin andlighet,
för då han sa till sina lärjungar
att han var Guds son,

hur många förstod honom,

ingen

Du förstår ju honom nu.... Stackarn. Tvungen att ljuga för sin existens skull. Annorlunda.Svårt att förklara sig på annat sätt. Blev korsfäst ändå. Kunde inte göra på annat sätt. Inte säga annat.

förstår mig själv

Inläggav förstår mig själv » 17 maj 2012 21:58

Andreas skrev:Tack för låten Anna Sara.

Pilatus,

Min förståelseskala är inte renodlat på linje med tolkningen av att jag var sjuk när jag var psykotisk. Jag hade någon korrekt andlig upplevelse som sedan följdes upp över tid med intensivt av röst och drömkommunikation. Detta fortsätter jag att uppleva, men efter att skärskådat skillnad mellan mina tolkningar av dessa andar, röster och visioner i mitt medvetandefält och en del realiteter så har jag blivit försiktigare samt skickligare i att förhålla mig till upplevda kommunikationer och känslobudskap i mitt medvetandefält.

Världen är vad vi föreställer oss den (upplever den) för att må så bra som möjligt. Det är ingen fara med dig. Dock så är samhället inte förstående och det är problemet tyvärr. Och har du förstått något någon gång så har du. Det kan inte tvättas bort ska inte heller.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 18 maj 2012 17:34

Mår skit.

Det skrivs underhållsromaner om psykiatriska åkommer. Vet inte hur exotiskt jag tycker det är eller perverst underkuvande. Så som om människor söker sig att skratta åt något för att fly en exklusivitet in i en autentisk dualitet som en bebis.

Blaj så som språkkultivering i litterära romanser. Skillnaden mellan impulser (som "lösgjort" psykotropt) och "exklusiva tillstånd" i en peak -vad är det?  :roll:

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 18 maj 2012 17:46

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/jGP3VSNlwzg" frameborder="0"></iframe>

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 21 maj 2012 08:24

idag är jag klyftigare än i går, för idag försöker alla ljuga för mig,
men jag kan genomskåda detta på bråkdelen av en sekund, jag är starkare alltså,

att utvecklas innebär att ens pseudo-ordning blir nån milimeter sannare för varje dag, tills helheten  plötsligt tar över och styr allt emot det absoluta.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 22 maj 2012 10:43

idag är jag så klar att jag kan känna vad som behövs göras för att starta upp flygplanet,
men allt sker genom Gud

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 26 maj 2012 09:34

Jag har pratat med Fatme hela natten, vi ska snart resa bort,
vi ska bosätta oss på botten av vintergatan där alla änglarna
uppehåller sig, men vi kommer tillbaka kanske till jorden,
då gräset har blivit grönare och avundsjukan dött av slaganfall från det mänskliga förståndet,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 27 maj 2012 10:06

Andreas skrev:Tack för låten Anna Sara.

Pilatus,

Min förståelseskala är inte renodlat på linje med tolkningen av att jag var sjuk när jag var psykotisk. Jag hade någon korrekt andlig upplevelse som sedan följdes upp över tid med intensivt av röst och drömkommunikation. Detta fortsätter jag att uppleva, men efter att skärskådat skillnad mellan mina tolkningar av dessa andar, röster och visioner i mitt medvetandefält och en del realiteter så har jag blivit försiktigare samt skickligare i att förhålla mig till upplevda kommunikationer och känslobudskap i mitt medvetandefält.

detta vittbar ej om någon större sjukdomsinsikt, snare intellektuell rationalisering

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 30 maj 2012 08:50

igår då jag lämna internetkafet och kom en bit utanför den lilla byn och sannade vid en kaffeteria

av plåt och löv, och jag slog mig ner på den lilla bänken halvvägs in i kafeterian och fick min kaffe i  ett litet glas men då kom det en oerhört vacker liten flicka på kanske 16 år och hon vände sig strax om och tittade djupt in i mina ögon,

och jag kände hennes starka önskan om att vi skulle flyga bort någonstans till en avlägsen plats och bara känna våra hjärtan dunka och dunka i samma takt och att vi då förenade  kvinnlig och manligt,
men jag kände en aning trötthet av att dricka omgivnings hat bara för att vi, hon och jag kunde ha gått djupt in i varandra och glömt hela universum för några timmar eller minuter, och hon rörde underkroppen i samlagsrörelser då hon titade djupt in i mig och hennes ögon blev simmiga

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 30 maj 2012 09:24

Harald,
Är det inte mer sexuellt stimulerande att sitta på ett kafee än att ligga i sänghalmen : )

När bögskräcken lägger sig, och man kan börja njuta av att se alla människors skönhet,
glädjen hos människor, sorgen, ilskan, kärleken och hela den dynamiska mänskliga skalan av upplevelser,
Det är stimulerande att se, och sexuellt tändande.. man blir på gott humör.

Det är som att en god dag på jobbet kan vara sexuellt upphetsande...

sex är lite som att vara extremt närvarande i nuet med hela sin existens.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 01 jun 2012 08:01

Marko skrev:Harald,
Är det inte mer sexuellt stimulerande att sitta på ett kafee än att ligga i sänghalmen : )

När bögskräcken lägger sig, och man kan börja njuta av att se alla människors skönhet,
glädjen hos människor, sorgen, ilskan, kärleken och hela den dynamiska mänskliga skalan av upplevelser,
Det är stimulerande att se, och sexuellt tändande.. man blir på gott humör.

Det är som att en god dag på jobbet kan vara sexuellt upphetsande...

sex är lite som att vara extremt närvarande i nuet med hela sin existens.

det handlar om att våga medvetandegöra ens känslor, och ju sensitivare och öppnare vi blir kommer hela världen att bli ett enda samlag eller ett enda krig,

men problemet är att då vi försöker medvetandegöra sexualiteten kommer samtidigt dess motsats upp smärtan, och då stoppar vi processen, dödar oss själva och sitter på fiket utan att varken uppleva kriget eller samlaget, men bara neutrala vanliga normopater som sitter av sitt liv i den sociala fångenskapen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 07 jun 2012 08:35

idag kastade jag diskusen rakt ut i världsrymden
och den går fortare än ljusets hastighet
jag har hittat ingången till det förflutna
och jag kan då leva alla åren som funnits här på tellus,

jag är alltså min egen tid,
jag står bakom ljuset som min egen skugga
och jag har gått djupt in i DNA-molekylens strängar

jag spelar tiggarn från Loussa av Dan spelman
jag har nyckeln som kan öppna alltsomhänt