Den geniala hinduismen

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 16 jul 2012 07:00

jag dricker kaffe på uteserveringen vid Rosgarden, Tangaraj säger att de planerar ett fysiskt attentat emot mig, att en bil ska skapa en olycka med min bil på vägen till Perikulam, detta är vad James Kimpton, Jesuraj och asir vadam kommit fram till genom diskussioner med Nambottries, som varje dag kommer till Gours stora land utanför Amsa Puram för att göra puja emot mig, på morgonen 0500 och på kvällen 1900, som är samordnad med Doll-pujan i Guruvajappa, där 15 personer utför ritualen, dock dör alla varje dag, och eftersom alla ordinare Nambottries är döda och dessa nambottries bara har nån vecka eller kanske bara några dagars utbildning i black magic har de inte samma kraft som de ordinarie som dött.
och nu är det black moon på onsdag, och då förbereder de en stor puja på natten mellan tisdag och onsdag, jag har snart 20 års erfarenhet av denna black magic,

men utan denna black magic som är tesen
skulle inte anti-tesen som är Vishnus totala omformning av mitt bio-andliga väsen kunna ske,

för utan motstånd kan ingenting växa

I sverige som är ett ganska utlakat land vad beträffar black magic
är det inte möjligt rent dialektiskt att utveckla en god personlighet,

alla är insvepta i det regnsmäcktande grådasket

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 17 jul 2012 06:43

faktiskt på vägen tillbaka emot Perikulam hängde kopplingspedalen upp sig, jag kunde inte stoppa bilen direkt, fick ej ur växeln, men först efter 100 meter fick jag stopp på fordonet, jag kolla under bilen och såg att de hade böjt kopplingsvajern, så att den inte kunde löpa fritt, men jag vet ingen bilverkstad här i närheten som kan fixa detta utan att ge mig delar som är fulla av black magic vibrationer, jag fixar själv vajern tillfälligt och kör vidare, jag möter Tangaraj, och han säger att detta gjorde de i går, men jag kan enkelt urskilja mellan black magic och vanliga vibrationer, naturliga vibrationer, jag kan läsa vibrationernas språk, fast ibland då jag är trött och mycket folk omkring kan jag ta fel, igår dog en stor grupp nambottries, min informationskälla säger att bara 30 nambottries kommer i natt för black- moon puja, och sedan har de inga mera mantra people kvar,
fast de kan producera från vanlig präster kanske en grupp på 50 till.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 17 jul 2012 08:06

Algotezza skrev:
Harald Davidsson skrev:min definition av det immanenta är att det ej är den inneboende Gud, men den Gud som håller ihop allting i en orubblig ordning, Isaac Newtons Guds-uppfattning


Ordningen rubbas kontinuerligt genom rörelsen - och finner en ny balansnivå - och rubbas igen ... Kosmikaos/ kaosmos. Fruset kaos kallas ordning.

/Algotezza


allting ändras varje sekund på grund av det dynamiska
människor föds, människor dör,
men själen håller ihop det hela genom att den projiceras in i världen,
alltså är immanent

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 19 jul 2012 07:03

den som för första gången ser den hinduistiska Guda-formationen,

att Shiva står för destruktivitet, Visnu för skyddet och brahma för skapandet
kommer naturligtvis att bli helt förvirrad,

för Shiva är den immanenta gud och har hand om döden,

men Vishnu som är den transcendentala Gud är egentligen närvarande i vårt universum
bara genom sin son Brahma, som är den skapande kraften i världen,
för Visnu har hand om födelsen,

och Shiva som har hand om döden tar hand om alla människor som dör och som då placeras på olika ställen i den astrala världen, Shiva har ochså hand om utformningen av karmat,

men Shiva är ego-dödens utformare, han är det depressiva i människan, det katatona, sorgen och lidandet,

shivas syfte är att försöka ge oss ett döds-medvetande,

men Visnu som dväljs på Naga Sesa är inte direkt närvarande i världen,
hans son tar hand om världen, och
Brahma står för uppståndelsen, för det maniska, för det paranoida, för det dynamiska,
hans uppgift är ge människorna ett medvetande om skapandet,

fast människa vill inte lämna naturen så gärna, hon vill leva som ett socialt djur
i en lägre värld där shiva och Brahma bara fungerar som övergripande krafter generellt, men individuellt bara är potentiala storheter,
för människans Gud i den sociala natur-världen är hennes ego,
och allt hon gör styrs av hennes intellekt,
hon söker i alla lägen efter en snabb ego-expansion,
hennes begär och önskningar är i stort materialism,
därför blir pengar det viktigaste hon söker efter.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 21 jul 2012 08:38

då jag besökte internetcafet efter mitt bad förra veckan
sade de överraskande
att nu ser du ut som en riktig hero,

ja,

bilder far hit och dit i hjärnan
världen svajar fram och tillbaka
det gäller att kunna gå rätt
rakt upp emot ljuset högst däruppe

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 25 jul 2012 06:44

I måndags mötte jag Anan och strax kom Ajappa dit och jag fråga Ajappa hur mitt ashram är, för jag har inte varit där sedan i början på februari, de blockerade min road då, men han svara att ingen förstörelse har skett, men jag tror honom inte,
jag har intagit en total indifferent hållning till mitt ashram, jag vill inte äga någonting,
jag ger honom ett litet packet röka och en tändare, jag moraliserar aldrig, ifall han vill röka är det hans sak, jag ger honom också 90 rs till en liten flaska konjac, för ifall han gillar konjac gör jag honom lycklig genom att ge honom i alla fall en liten flaska, men ingen röker då de sitter bredvid mig i bilen, och mig veterligen har ingen rökt på mitt ashram, jag har aldrig sagt att de ej ska röka i bilen, för detta förstår de själva.

ifall nån vill äta psykofarmaka är det upp till henne att bestämma över sitt liv,
jag försöker aldrig att dominera mina vänner, jag försöker istället att ta upp dem till min
materiella nivå, jag predikar aldrig om religion eller psykologi, vi pratar alltid vardagssaker, men då jag möter de brahminska prästerna,- det finns alltså två olika grupper,- dels de som gör evil mantra puja, och dessa prtäster möter jag aldrig, för de är beredda då att kasta vibuti på mig eller göra andra black magic tricks, men det finns också en grupp präster som tar hand om templen i Indien, dessa präster gör normalt aldrig evil puja och dessa präster är ej fientliga emot mig, och de får också dagligen flera rapporter om min situation från yantra prästerna och dessa präster diskuterar jag filosofi. psykologi, religion med, men mest av allt Vishnu puranas,

och de sade senast att endast människor som verkligen förstår Visnu puranas kan förstå mig,
de menade att svenskar kan omöjligtvis förstå Visnu, och utan att förstå vishnu kan de inte förstå mig.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 17 aug 2012 07:59

jag hör bussar tuta på gatan utanför, men jag kan också höra Krishnas röst högt uppe i bergen,
han var en Vishnu avatar och hans färdmedel var Garuda,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 18 aug 2012 08:30

den nya människan som snart kommer att uppenbaras här på jorden,
samtidigt som den gamla människan kommer att dö ut,

hon har hjärtat, det fjärde chakrat, den inre solen som NAV
och detta hjul snurrar från vänster till höger,

och på toppen av huvudet det absoluta medvetandet,
och i muladara det absoluta kaos.


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster