nuddle skrev:Pilatus det handlar mer om att vissa inte gillar vissa saker. T.ex jag kan aldrig bli Hindu eftersom de anser Kossan helig,
eller Kristen då de dyrkar Jesus. Det är inget som klingar bra med min person, jag gillar inte sådant. Det finns vissa människor som luktar gott då de svettas fast de inte använder sig utav parfym, riktigt goda människor gör det såsom Jesus gjorde.
Vilka problem har du med hinduernas kor? På samma sätt som vi inte äter upp våra hundar äter inte indiern upp sina kor. Är det verkligen ett problem?
Jag har aldrig sett att kristna dyrkar Jesus, men det kanske de gör på sätt och vis. Jag tror inte det är själva avsikten. Den kristna läran är enkel, låt dig döpas, tro på Jesus som Messias och du har en plats i himlen enligt läran.
Givetvis bör vi föra ett anständigt liv. Men exakt vad innebär det? Att vi hjälper medmänniskor som befinner sig i nöd? Vid vilken skattekvot har vi hjälpt tillräckligt mycket?
Eller ligger svaret i känslorna, hur vi känner oss då vi omfamnar någon som vi älskar? Eller vanligare, hur vi känner oss då vi avvisar någon, eller då vi själva blir avvisade? Är det i detta komplicerade spel frälsningen finns att söka?