Idag är jag inte lika bra som i går

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne

Inläggav Anne » 14 aug 2012 00:10

cawi skrev:lynx.. som helt utan fast mark under sandalerna Bör, du faktiskt hålla käften någon dag ok..! Vidare önskar jag att du ej mer kliver av stapeln då din 'humor' syftar till ständiga påhopp Ja, ett successivt utträde vore på sin plats eller (om du av dig själv mäktar) jag menar nu mot din egen förmåga kamma till dig duktigt och anpassa din tunga tunga till att Aldrig mer skifta beröringspunkter gällande ödmjuka medlemmar Ty, intrycket av dig är likt en kniv som skär igenom alla hinder vilket är vad absolut ingen önskar ska bestå Och, det kan endast du förändra- Tänk..!

Jag är ofta tyst - nöjd?
Nej, min humor är inte ständiga påhopp. Däremot vet jag att lite ärlig syrlighet ofta lättar isen.
Det var en intressenat psykoananlys av dig att läsa din tolkning av mig.

Anne

Inläggav Anne » 14 aug 2012 00:23

Är det James Joyce som spökar då du inte kan/vill göra skiljetecken, cawi? Känner du en gemenskap med honom?

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 14 aug 2012 07:44

lynx skrev:
cawi skrev:lynx.. som helt utan fast mark under sandalerna Bör, du faktiskt hålla käften någon dag ok..! Vidare önskar jag att du ej mer kliver av stapeln då din 'humor' syftar till ständiga påhopp Ja, ett successivt utträde vore på sin plats eller (om du av dig själv mäktar) jag menar nu mot din egen förmåga kamma till dig duktigt och anpassa din tunga tunga till att Aldrig mer skifta beröringspunkter gällande ödmjuka medlemmar Ty, intrycket av dig är likt en kniv som skär igenom alla hinder vilket är vad absolut ingen önskar ska bestå Och, det kan endast du förändra- Tänk..!

Jag är ofta tyst - nöjd?
Nej, min humor är inte ständiga påhopp. Däremot vet jag att lite ärlig syrlighet ofta lättar isen.
Det var en intressenat psykoananlys av dig att läsa din tolkning av mig.

Kära Cawi..din beskrivning av skogis är 110 procent rätt och stämmer helt och hållet med min egen beskrivning, och jag sa en gång till henne att detta beteende fick hennes bror att träda in i en schizofreni för att överleva denna sortens husfrid.

nu är du på samma skarpa nivå som jag själv, gratulerar.
alltså nu är vi tre som sagt sanningen till världen, Du, avantgarde som alltid fäktades med henne och jag harald, den älskvärde i Indien. tack gode gode för att det fortfarande finns människor som vågar säga sanningen,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 14 aug 2012 07:52

lynx skrev:Vill du fråga mig något så frågar du mig direkt, Harald. Om du undrar så har jag inte haft kontakt med vare sig sailaways eller Anna Sara utanför forumet. Däremot önskar jag att du inte skriver illa om Anna Sara och inte sailaways heller då han inte är här. Jag hoppas att sailaways kan klara sig genom detta. Vi ska inte stjälpa varann.

jag är inte din bror, som du hipshopp kan sätta dig på huvudet och rida som en åsna
du kan kontrollerar,
lägga av ditt fula sätt att tro att du kan t v i n g a andra att göra precis som du säger,
Reich kallar detta för sadistisk destruktivitet,

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 14 aug 2012 08:03

Harald Davidsson skrev:jag sa en gång till henne ["skogis"] att detta beteende fick hennes bror att träda in i en schizofreni för att överleva denna sortens husfrid.

Harald, ditt påhopp (ad hominem abusive) tycker jag ligger långt utanför god uppförandekod.
Moderator

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 14 aug 2012 08:05

jag mår en aning bättre, för halva natten kände jag en fantastisk kärlek
från det kvinnliga, jag blev helt matt i kroppen, finns det nåt bättre,tänkte jag,
men man kan ändå inte äta 500 pannkakor med färsk sylt, då mår kroppen dåligt,
jag varvar nu pannkakor med att säga sanningar till världen, jag väntar dock på att språket ska komma tillbaka från det djupaste kaos.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 14 aug 2012 08:10

Harald Davidsson skrev:jag varvar nu pannkakor med att säga sanningar till världen,

Quid est veritas?
Moderator

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 14 aug 2012 08:18

Pilatus skrev:
Harald Davidsson skrev:jag sa en gång till henne ["skogis"] att detta beteende fick hennes bror att träda in i en schizofreni för att överleva denna sortens husfrid.

Harald, ditt påhopp (ad hominem abusive) tycker jag ligger långt utanför god uppförandekod.

fast att jag var bra i skolan tillhörde jag den gruppen som brukade busa på timmarna, och jag minns att läraren kom hem till min mamma och pappa, och beklagade sig över mitt uppförande
precis som du nu gör Pilatus,

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 14 aug 2012 08:23

Harald Davidsson skrev:
Pilatus skrev:

fast att jag var bra i skolan tillhörde jag den gruppen som brukade busa på timmarna, och jag minns att läraren kom hem till min mamma och pappa, och beklagade sig över mitt uppförande precis som du nu gör Pilatus,

Då är det väl på tiden att du uppträder litet mer vuxet och slutar angripa person framför sak!
Moderator

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 14 aug 2012 08:33

fast att jag alltid var en matematisk begåvning har jag faktiskt älskat kaos, oordning och uppror
mera än ordning,

jag består inom och utom mig av 80 procent kaos
men Nirguna Brahman klarar elegant 100 procent kaos,

men varje dag tränar jag intensivt för att öka mitt kaos..

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 14 aug 2012 08:35

en dag ska jag kunna kyssa millioner sköna kvinnor samtidigt.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 14 aug 2012 08:39

Quid est veritas?

bara Nirguna Brahman vet den absoluta sanningen,
men jag som orkar 80 procent kaos idag
kan alltså säga den absoluta sanningen till 80 procents säkerhet,
men jag jobbar för att öka sanningen inom och utom mig,

Användarvisningsbild
cawi

Inläggav cawi » 14 aug 2012 21:16

Den absoluta sanningen Är, att när man väl uppnått brinner livet mot höjden ja frambärande sitt guld mot ett allt högre Och, om så det i sista hand fortfarande kunde diskuteras vilken sorts permanens detta liv upplever 'på det hela taget' kan det vara Sagt, att där blir man duktigt trogen mot sig själv och håller så fast vid sin funna kärna..!
..~

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 14 aug 2012 21:35

cawi skrev:HaralD.. för att nå bör 'belöningen' alltid ligga lågt i både tanke och självutveckling som något absolut ingalunda heteronomt..?

Visst, Harald är ju en lågmäld herre som endast önskar att han skall kunna kyssa millioner sköna kvinnor samtidigt. Frågan är om denna församling vill bli kysst. -Bäst att hålla igen, jag tror jag känner ett stänk av animositet mot Harald.
Moderator

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 15 aug 2012 08:34

den enda belöning jag sökt detta livet......
fräls mig från ondo...

allt annat är oviktigt

Återgå till "Tankar och känslor"