Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vad tänker du på?
Tack för tipsen. Nu blev det inte alls som jag hade tänkt
Champagnen var redan köpt så jag köper till en helt vanlig gråtrist dag istället. Nåt brut hette det.
lynx skrev:Tack för tipsen. Nu blev det inte alls som jag hade tänktChampagnen var redan köpt så jag köper till en helt vanlig gråtrist dag istället. Nåt brut hette det.
Brut innebär att det mousserande vinet är torrt = under 12 g socker per liter, vilket är trevligt.
Moderator
Jaså? Man kan lära sig något nytt varje dag 
lynx skrev:Jaså? Man kan lära sig något nytt varje dag
Så bra! Skål och Gott Nytt År!

Moderator
Nej, det blir ingen god sufganiyah till kaffet i dag. Efter all julmat blir det att trimma bort vad som lagts till. Fortsatt gäller målet BMI 25, inte så lätt. Jag ser andra människor som får allt färre plagg i sina garderober att passa sina svällande kroppar.

Moderator
Pilatus skrev:Nej, det blir ingen god sufganiyah till kaffet i dag. Efter all julmat blir det att trimma bort vad som lagts till. Fortsatt gäller målet BMI 25, inte så lätt. Jag ser andra människor som får allt färre plagg i sina garderober att passa sina svällande kroppar.
Ibland är det lätt att tro att annat än vanor åstadkommer förändring!
Vidskeplighet är att acceptera samband utan att förstå logiken.
klorofyll skrev:Ibland är det lätt att tro att annat än vanor åstadkommer förändring!
Är det inte alltid något "annat än vanor [som] åstadkommer förändring"?
Moderator
Pilatus skrev:klorofyll skrev:Ibland är det lätt att tro att annat än vanor åstadkommer förändring!
Är det inte alltid något "annat än vanor [som] åstadkommer förändring"?
Det var roligt sagt, ja det är väl sant på sätt och vis.
Smällare och fyrverkerier. För bara några år sedan så skulle jag ansett att det vore befängt att förbjuda firande med dylikt, men med tanke på den utvecklingen som sker, så tror jag det är nödvändigt med skärpt lagstiftning och uppföljning av dem som inte följer lagen. Ygemannen är av en annan åsikt, han tycker att dagens regelverk är tillräckligt och han förlitar sig på att polisen gör sitt för att hålla ordning.
Jag undrar fortfarande under vilka stenar i skogen de hittar dessa troll, verklighetsfrånvända gökar. Vad polisen gör vet vi ju redan, ingenting!
De försvarar sig med främst följande argument, gärningsmännen är oftast minderåriga, de är maskerade, jagar man dem så flyr de.
A men förhelvete, byt ut dessa taskgökar till poliser då, innan "barnen" har satt eld på varenda skola, industri, affärslokal, ambulans etc.
Jag undrar fortfarande under vilka stenar i skogen de hittar dessa troll, verklighetsfrånvända gökar. Vad polisen gör vet vi ju redan, ingenting!
De försvarar sig med främst följande argument, gärningsmännen är oftast minderåriga, de är maskerade, jagar man dem så flyr de.
A men förhelvete, byt ut dessa taskgökar till poliser då, innan "barnen" har satt eld på varenda skola, industri, affärslokal, ambulans etc.
Det är fel av polisen att inte reagera på små brott, det är det allvarligaste misstaget de kan göra, för man bygger ett hus från grunden. Polisväsendet bygger på att allmännheten ger tips och upplysningar om saker de bevittnat, men vem gör det, vilket blir konsekvensen.
Det svenska rättsväsendets agerande stöds av 2.46%, i allafall utifrån detta röstresultat, när ett lands lagar och straff saknar folkligt stöd, så har det tappat sitt värde.
Thank you for voting!
Håller med 97.54%
Håller inte med 2.46%
Total Votes: 6,672
http://www.aftonbladet.se/debatt/a/PJKR ... lapps-fria
Thank you for voting!
Håller med 97.54%
Håller inte med 2.46%
Total Votes: 6,672
http://www.aftonbladet.se/debatt/a/PJKR ... lapps-fria
Jag tycker synd om alla halvt hjärndöda idiotjävlar som existerar som tycker att de lever ett bra liv.
xion skrev:Vad är då ett bra liv?
Ett bra liv enligt mig är ett liv där man försöker påverka saker i rätt riktning, jag tror att det går att må bra samtidigt, men att det är svårt att nå dit. Spänningen får inte försvinna, därför bör man inte bli nöjd eller snöa in sig.
Återgå till "Tankar och känslor"