mullback skrev:Illusionen skrev:xion skrev:Det är samma sak med dig och Antic.
Ni har ett extra finger med i spelet, nämligen Gud, och då blir det inte lätt.
Och hur ska man kunna komma förbi Guds inverkan om man är troende?
Nu tror jag du har dragit en för snabb slutsats.
Som du redan förstått har jag utöver båtbyggandet även en ingenjörsexamen från teleteknisk linje,
(radio, vågutbredning, telefon, radar o dyl) samt mångårig yrkeserfarenhet från utveckling av mätsystem.
Mitt sätt att resonera i konceptet och här på FF följer i stort samma mönster som jag alltid tillämpat med gott resultat.
Och, vilket då kanske bör förtydligas, detta kräver inte Gud, som en kompletterande länk.
Mina funderingar inkl slutsatser ger dock ingen anledning att utesluta Gud, utan tvärt om ger de för
mig öppningar som ateisterna i sin iver förefaller ha missat.
/ Illusionen
Jag tror jag snart spyr åt detta äckliga skrytet.
Lyssna och lär från några av världens coolaste skickligaste civilingenjörer istället.
https://youtu.be/NOfwWvd2rR8Då Nietzsche frivilligt valde att ta värvning och mocka stall istället för att umgås med märkvärdiga akademiker fick jag störst respekt för mannen.
Det kan inte ha undgått dig att det är jag som startat tråden, och samtidigt, som grund för diskussionen presenterat ett koncept.
En återkommande kommentar är att det är svårt att förstå det jag skriver, vilket nu senast Xion påpekat.
I längden blir detta tröttsamt, då jag inte har något alternativ att erbjuda.
Det jag då försökte säga i mitt inlägg var att mitt sätt att skriva har formats av min bakgrund, och det är inte helt lätt att nu,
som pensionär ändra på detta. Om du nu störs av detta, och du anser dig ha något väsentligt att tillföra inom ämnesområdet,
så finns alltid möjligheten att starta en egen tråd.
Du läser tråden av fri vilja men mår dåligt av att läsa mina inlägg.
Jag ställer mig givetvis frågan, varför avstår du inte från att läsa mina inlägg ?
Efter ditt inlägg kan jag inte se att det finns någon rimlig anledning för mig att fortsätta skriva inlägg här på FF.
Om det var ditt syfte har du lyckats.
/ Illusionen
https://www.youtube.com/watch?v=nkbuUvZblQQ