Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vad tänker du på?
A theory of everything (ToE), final theory, ultimate theory, or master theory is a hypothetical single, all-encompassing, coherent theoretical framework of physics that fully explains and links together all physical aspects of the universe.
Att man kan säga.
"Jag mår bra av att röra på mig"
Och
"Mitt centrum frodas av att uppträda i kroppslig ändring av ställning"
Många använder nog denna teknik för att se bättre ut.
Som att sminka sig lite.
Så mycket energi landar på formuleringen istället för meningen.
Sen kan man ju ha läst flera hundra böcker, då kanske det faller mer naturligt att man styrker sin formulering för nöjes och sakens skull.
"Jag mår bra av att röra på mig"
Och
"Mitt centrum frodas av att uppträda i kroppslig ändring av ställning"
Många använder nog denna teknik för att se bättre ut.
Som att sminka sig lite.
Så mycket energi landar på formuleringen istället för meningen.
Sen kan man ju ha läst flera hundra böcker, då kanske det faller mer naturligt att man styrker sin formulering för nöjes och sakens skull.
It ain't what you tell it's the way that you tell it.
Man kan skämta om allt om det görs på ett sätt som går hem hos publiken.
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:It ain't what you tell it's the way that you tell it.
Ja exakt allt går ut på att manipulera för att få det bästa själv, finns inget rum för andra i ljuset.
Ranchi skrev:Algotezza skrev:It ain't what you tell it's the way that you tell it.
Ja exakt allt går ut på att manipulera för att få det bästa själv, finns inget rum för andra i ljuset.
Pengastyrd moral... är det moral då? Moral kanske - men etik?
Girighet handlar inte bara om pengar, inte givmildhet heller... utan attityden till andra... att ge av sig själv och sin erfarenhet eller snåla, vara vampyr, känslovampyr, ett svart hål... känsloätare... finns många sådana... inom psykiatrin...
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Ranchi skrev:Ja exakt allt går ut på att manipulera för att få det bästa själv, finns inget rum för andra i ljuset.
Girighet handlar inte bara om pengar, inte givmildhet heller... utan attityden till andra... att ge av sig själv och sin erfarenhet eller snåla, vara vampyr, känslovampyr, ett svart hål... känsloätare... finns många sådana... inom psykiatrin...
Jag tänkte också så en tid för längesen - att alla bara tänker på sig själva - men det tjänar ingenting till att tänka så, och jag tror inte längre att det är så, det är meningslöst.
Vet att ekvationen av mina ord förefaller negativt men inte alls vad jag är ute efter-
"Mannen som lägger sig över taggarna så andra kan gå över "mår bra själv" av att hjälpa andra.
"Mannen som lägger sig över taggarna så andra kan gå över "mår bra själv" av att hjälpa andra.
Algotezza skrev:Man kan skämta om allt om det görs på ett sätt som går hem hos publiken.
Ungdomen saknar erfarenhet men med åldern tappar den allt.
klorofyll skrev:Algotezza skrev:Man kan skämta om allt om det görs på ett sätt som går hem hos publiken.
Ungdomen saknar erfarenhet men med åldern tappar den allt.
Om ungdomen visste, om ålderdomen kunde*
Ranchi skrev:"Mannen som lägger sig över taggarna så andra kan gå över "mår bra själv" av att hjälpa andra.
Men man måste ha betalt priset själv för att kunna bjuda andra.
Livet är det som pågår
medan man letar efter mobilen...
medan man letar efter mobilen...
Algotezza aka Algotezza
klorofyll skrev:Algotezza skrev:Ranchi skrev:Ja exakt allt går ut på att manipulera för att få det bästa själv, finns inget rum för andra i ljuset.
Jag tänkte också så en tid för längesen - att alla bara tänker på sig själva - men det tjänar ingenting till att tänka så, och jag tror inte längre att det är så, det är meningslöst.
Meningsfullt eller meningslöst beror väl på vad man gör av med den åsikten...
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Meningsfullt eller meningslöst beror väl på vad man gör av med den åsikten...
Man blir vilsen av att ha den åsikten, oftast resulterar det i passivitet, men det är klart, vissa förväntningar blir ju bekräftade... man kan istället fråga sig, på vilket sätt skulle någon bete sig för att du skulle ändra uppfattning??
Jag saknar nytänkande samhällslösningar inom politiken...
Här är bra exempel:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/RJ0 ... it-krigare
Här är bra exempel:
klorofyll skrev:Jag saknar nytänkande samhällslösningar inom politiken...
Här är bra exempel:
Det kan finnas risker med en sådan lösning. Skall det lyckas krävs att det sker inom försvarets ram, som en värnpliktstjänst.
Nya samhällslösningar måste ha någon slags inriktning. Någon form av produktionskooperativ vore bra. Men även det kräver gemensamma mål, en ideologi. T ex att producera enklare medicinsk utrustning till lågproduktiva länder.
Det finns hur mycket som helst att göra för de som vill.
Moderator
Återgå till "Tankar och känslor"