Pilatus skrev:Den där tror och bliver döpt, han skall varda salig.
Ibland läser man ett stycke text och utan att veta varför så känner man att det är sant!
Moderator: Moderatorgruppen
Pilatus skrev:Den där tror och bliver döpt, han skall varda salig.
klorofyll skrev:Ibland läser man ett stycke text och utan att veta varför så känner man att det är sant!
Pilatus skrev:Helvetet är avskaffat i Svenska kyrkan, nu återstår väl bara Guds himmel. Vi blir litet aska som grävs ner i minneslunden, sedan är vi glömda. Eller vad tror du klorofyll?
xion skrev:På ett väckelsemöte nån gång i min fars barndom reste sig en äldre dam och adresserade predikanten med orden " Om ni har ti, så far till Näse(en grannby) å predika evangelium, för där behövs det.
klorofyll skrev:xion skrev:På ett väckelsemöte nån gång i min fars barndom reste sig en äldre dam och adresserade predikanten med orden " Om ni har ti, så far till Näse(en grannby) å predika evangelium, för där behövs det.
Jag tycker att det är intressant... Är religiösa mer moraliska än andra människor, eller är det bara vad de vill tro?
klorofyll skrev:Pilatus
Om man skall vara religiös så tycker jag att man ska vara uppmärksam på sig själv, så att man lever som man lär.
Pilatus skrev: ...batteritillverkningen kräver enorma energimängder
1. Uppvärmningen under de senaste 50 åren har höjt den globala medeltemperaturen rejält över det intervall som tidigare rådde under Holocen, den värmeperiod som startade för 11700 år sedan. Temperaturen ligger nu i nivå med den som fanns under Eem, den förra värmeperioden för 130.000 till 115.000 år sedan, då haven stod 6 till 9 meter högre än idag.
2. Den globala uppvärmningen kan fortfarande hållas under 1,5 °C ifall snabba minskningar i de globala utsläppen av koldioxid startar senast 2021 och uppgår till minst 3 % per år och på villkor att de andra klimatdrivkrafterna inte uppvisar någon nettoökning. Men en uppvärmning på 1,5 °C skulle ändå innebära att den globala medeltemperaturen når högre än den temperatur som präglade Eem. 1,5 °C är alltså inte något lämpligt mål
3. Ett lämpligt mål – i stället för 1,5 °C – är att inom ett sekel återföra den globala medeltemperaturen till det intervall som tidigare rådde under Holocen, genom att sänka koldioxidhalten i atmosfären till under 350 ppm.
4. Ett sådant mål var fortfarande möjligt att uppnå 2013 ifall snabba minskningar av utsläppen hade startat då, och ifall man genomfört ett globalt program för skogsplantering och förbättrat jord- och skogsbruk. Nu kräver en återställning av klimatet inom detta sekel dessutom kraftfull bindning av CO2 ur atmosfären med konstgjorda, tekniska och mycket dyra metoder.
5. Tvärtemot den vanliga uppfattningen att världen nyligen har börjat lösa problemet med klimatförändringen har växthusgasernas klimatstörning accelererat märkbart under de senaste åren. Ifall snabb minskning av utsläppen inte startar snart så kan den börda som vi placerar på de unga, att binda CO2 som släppts ut av tidigare generationer, bli alldeles för tung och kostsam.
Pilatus skrev:Jag tror att mycket av den äldre kristendomen var sträng, ibland fördömande.
Pilatus skrev:Det kan man hålla med om, programmen i TV4 är inte så viktiga.
SigurdV skrev:Pilatus skrev: ...batteritillverkningen kräver enorma energimängder
Det blir stora utsläpp...
http://www.klimatsvaret.se/1. Uppvärmningen under de senaste 50 åren har höjt den globala medeltemperaturen rejält över det intervall som tidigare rådde under Holocen, den värmeperiod som startade för 11700 år sedan.
SigurdV skrev:https://www.bing.com/videos/search?q=james+hansen&view=detail&mid=3B4098228E9B344AD1093B4098228E9B344AD109&FORM=VIRE
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 173 och 0 gäster