Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vad tänker du på?
Idag kom jag på vad som är motsatsen till att vara klok... Någon som vet vad motsatsen är?
-
hakkapeliitta
klorofyll skrev:hakkapeliitta skrev:klorofyll skrev:Det är synnerligen gement att släppa in folk i Sverige i samma stund som man utvisar någon som man släppte in för typ 4 år sedan..... Det är så man gjuter en terrorist.
Du kanske menar samma snubbe som det fanns en artikel om i Expressen igår?
Alltså, han "släpptes" inte in utan han sökte asyl för fyra år sen. Sen visade det sej att han ljög (vilken överraskning!) om sin ålder.
Kommer inte ihåg på raken men han påstod väl att han var under 18 år (standardsvar)?
Röntgen av hans knäleder visade att han är över 18 år. Du ska veta att Migrationsverket är väldigt generösa i sin bedömning och friar hellre än fäller.
När jag såg bilden på honom, vill inte skryta men är bra på att bedöma folks ålder, jag tyckte han var runt 22 år.
Jag kan förstå varför han sökte sej till Sverige, här finns gratis utbildning, bidrag, gratis kläder, mat, för en asylsökande är det mesta gratis. Rena paradiset mot hans hemland. Men någonstans måste Sverige dra en gräns, vi har redan tusentals asylsökanden som har fått fristad på falska grunder. Detta har skapat en ohållbar situation. Nu har regeringen stramat åt invandringen vilket jag tycker är bra. Sverige kan inte försörja all världen folk som vill leva ett västerländskt liv.
Kommer ni ihåg han afghanen som för något år sedan knivade en polis i huvudet?
Han tillhörde folkgruppen hazarer som i stora mängder flydde till Iran.
Killen själv hade aldrig varit i Afghanistan utan föddes i Iran
Ett team från Expressen åkte till Iran för att intervjua hans familj. De var naturligtvis bedrövade av vad som hänt.
Familjen de mötte var far, mor och två döttrar. En tämligen välmående familj som det inte gick nöd på.
Ursäkta ett lång samtal kom emellan och jag är full och kan inte sluta käfta
Fadern berättade att sonen ville gå en viss utbildning.
Detta var alltså sonens skäl för att söka asyl i Sverige. Han var alltså ekonomisk flykting och är väl bekymmersamt är alla hazarer har samma ekonomiska bakgrund.
Vilket jag tror men Immigrationsverket är av annan uppfattning,
En FN:represetant bedömde Iran för deras sätt att ta emot hazarer.
Tydligen vet Migrationsverket mer än FN
Vet ej.
Ok. Men det systemet är fel. Beslutet bör komma vid gränsen innan personen släpps in i Sverige. Man släpper inte in folk på ett nöjesfält på sådant vis, eller hur? Jag är positiv till invandring, men i sådana här fall säger det sig självt...
Du verkar inte förstå. Beslutet kommer inte "vid gränsen", Sverige är bundet av internationella avtal att ta emot asylsökande och sedan pröva deras skäl för ansökan för fristad.
Vad Sverige kan göra är att ge Migrationsverket direktiv att inga flerr hazarer hit, sent ska syndaren vakna,
Jag själv är gambler, känner igen en annan gambler.
Jag tycker våran statsminister Löven är en gambler, dålig sådan.
Varför vet jag detta?
Han har en ointelligent fladdrande blick. Han saknar förmåga till nytänkande, stel i skallen som han är.
Internationella avtal? Man borde omförhandla dessa om man tycker att det är viktigt att följa dessa... Tycker jag, men varför inte bara strunta i sådant. Svensk politik tar stryk av dessa frågor.
Löfven är underskattad. Jag tror att de flesta förväxlar hans vänlighet och heder, med dumhet.
Löfven är underskattad. Jag tror att de flesta förväxlar hans vänlighet och heder, med dumhet.
klorofyll skrev:Löfven är underskattad. Jag tror att de flesta förväxlar hans vänlighet och heder, med dumhet.
Det var det roligaste du skrivit i dag, klorofyll.
Moderator
Pilatus skrev:klorofyll skrev:Löfven är underskattad. Jag tror att de flesta förväxlar hans vänlighet och heder, med dumhet.
Det var det roligaste du skrivit i dag, klorofyll.
Jag håller med. Kan knappt bärga mig av skratt. Är nog den mest världsfrånvände. Humor har jag, det är konstigt. Det är fel att tro att Stefan Löfven ska vara ett "geni" som Reinfeldt. När gjorde Stefan Löfven ett misstag eller mindre klokt beslut?
klorofyll skrev:Idag kom jag på vad som är motsatsen till att vara klok... Någon som vet vad motsatsen är?
Motsatsen till att var klok är att vara ouppfostrad... Ja ni hör ju själva... Att sanningen är ganska anspråkslös..
Jag är helt säker på att Stefan Löfven är en hygglig person.
Klorofyll, det här med ouppfostrade är så intressant att jag tycker att du ska starta en tråd om det!
God morgon förresten
Klorofyll, det här med ouppfostrade är så intressant att jag tycker att du ska starta en tråd om det!
God morgon förresten
lynx skrev:Jag är helt säker på att Stefan Löfven är en hygglig person.
God morgon förresten
God morgon, alltså om man är väluppfostrad (det är lite otydligt vad som menas med väl-), eller i alla fall uppfostrad, så borde man ju kunna bli det på fel sätt.
Andra kanske inte direkt får någon uppfostran, hur går det till...?
Meoarnings! Tänk om man är noggrant uppfostrat fast på ett fel sätt. Då kan man säga när man gör nåt dumt att jag är grundligt uppfostrad till skillnad från dig. Den som inte har någon uppfostran tittar då frågande och undrar. Han borde inte ha uppfostrats?
En gång på en fest som varade i tre dygn kom det fram en kvinna till mig och undra de om det var mina tre barn de där? Jo det är det, sa jag. Hur har du gjort för att få dem så fina,frågade hon. Absolut ingenting,svarade jag. Jag har inte gjort någonting alls. Än idag är de öppna emot mig och berättar allt. Nej jag har verkligen inte uppfostrat dem det gjorde inte min pappa med mig i heller. Tydligen en familjetradition.
En gång på en fest som varade i tre dygn kom det fram en kvinna till mig och undra de om det var mina tre barn de där? Jo det är det, sa jag. Hur har du gjort för att få dem så fina,frågade hon. Absolut ingenting,svarade jag. Jag har inte gjort någonting alls. Än idag är de öppna emot mig och berättar allt. Nej jag har verkligen inte uppfostrat dem det gjorde inte min pappa med mig i heller. Tydligen en familjetradition.
Tänk ifall alla bara respekterade varandra, barnen lämnar hemmet på eget bevåg och reser till andra sidan jorden (vid 5 års ålder) - utan att föräldrarna känner den minsta anledning till oro. Behövs uppfostran då?
lynx skrev:Jag är helt säker på att Stefan Löfven är en hygglig person.
Så du anser att Sverige känns tryggt och ombonat? Att folk skjuter varann, att polisen inte klarar sina uppgifter, att alltfler har svårt att klara sin försörjning, att det inte finns bostäder efter vad som skulle behövas mm. Spelar det då någon roll om Löfven är en hygglig person i vänkretsen? Som politiker framstår han inte som kraftfull och styrande, som ser till medborgarnas behov av trygghet.
Moderator
Pilatus skrev:lynx skrev:Jag är helt säker på att Stefan Löfven är en hygglig person.
Så du anser att Sverige känns tryggt och ombonat? Att folk skjuter varann, att polisen inte klarar sina uppgifter, att alltfler har svårt att klara sin försörjning, att det inte finns bostäder efter vad som skulle behövas mm. Spelar det då någon roll om Löfven är en hygglig person i vänkretsen? Som politiker framstår han inte som kraftfull och styrande, som ser till medborgarnas behov av trygghet.
Du har en för mig märklig retorik nu, Pilatus. För mig handlar det till syvende och sist hur man är som person. Har du något emot personen Stefan Löfven? Att läget är problematiskt kan vi enas om. Jag uppskattar även Carl Bildts intelligens och verbala förmåga. Men på en öde ö med en person hade jag känt mig fullkomligt trygg med Löfven. Han skulle inte hitta på några ouppfostrade dumheter.
lynx skrev:Pilatus skrev:Så du anser att Sverige känns tryggt och ombonat? Att folk skjuter varann, att polisen inte klarar sina uppgifter, att alltfler har svårt att klara sin försörjning, att det inte finns bostäder efter vad som skulle behövas mm. Spelar det då någon roll om Löfven är en hygglig person i vänkretsen? Som politiker framstår han inte som kraftfull och styrande, som ser till medborgarnas behov av trygghet.
För mig handlar det till syvende och sist hur man är som person. Har du något emot personen Stefan Löfven? Att läget är problematiskt kan vi enas om. Jag uppskattar även Carl Bildts intelligens och verbala förmåga. Men på en öde ö med en person hade jag känt mig fullkomligt trygg med Löfven. Han skulle inte hitta på några ouppfostrade dumheter.
Mitt intresse för personen Stefan Löfven är obefintligt, vi har inte samma intressen. På en öde ö vill jag slippa kampera tillsammans med yrkespolitiker.
Löfven är vår statsminister och jag är inte tillfreds med regeringens passivitet. Löfven ger mig en känsla av att han gett upp Sverige.
Moderator
Om en telefonförsäljare ringer dig, klassar du det som en jobbig människa? Alltså, så här borde det inte resoneras.
Allt färre mord klaras upp i Sverige, det saknas bostäder, det saknas enklare jobb till dem som aldrig fått möjlighet att gå i en skola, det saknas en fungerande integrationspolitik osv.
Sverige utvecklas inte åt rätt håll. Kan det ha någonting med den förda politiken att göra? Jag tror det!
Sverige utvecklas inte åt rätt håll. Kan det ha någonting med den förda politiken att göra? Jag tror det!
Moderator
Återgå till "Tankar och känslor"