Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
-
hakkapeliitta
Re: Vad tänker du på?
Syftningsfel, jag märker ingen effekt.
Jag har kikarsiktet på.
Jag har kikarsiktet på.
hakkapeliitta skrev:Syftningsfel, jag märker ingen effekt.
Jag har kikarsiktet på.
Det måste vara de antideppresiva som spökar...
Var du psykiskt sjuk innan?
Nej men tydligen kunde pillren ha den effekten att man blir sjuk, på bibacksedeln står det att man kan dö, akut hjärtstillestånd.
Vad i helvete är det för mdicin?
Jag ställer inte så mycket frågor...
Vad heter din läkare?
Bra fråga, hon har långt brunt hår
Aha jag tror att jag har den läkaren
Är det i Petra hon heter?
Now we are talking
-
hakkapeliitta
Nej jag har ingen speciell läkare.
När jag dit förra året hade jag inte besökt en läkare på 30 år. Jag är inte den som springer till läkaren stup i ett.
Har en brorsa som är gift med en läkare. Har aldrig besvärat henne.
Finsk hårding.
När jag dit förra året hade jag inte besökt en läkare på 30 år. Jag är inte den som springer till läkaren stup i ett.
Finsk hårding.
Tredje glassfria kvällen på raken. Lite abstinens, men det går.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
hakkapeliitta skrev:Nej jag har ingen speciell läkare.
Finsk hårding.
Du har rätt att gå till läkare precis som alla andra. Du har haft svårt att sova under längre tid. Om de inte kan fixa det så måste de ju vara värdelösa...
Ring vårdcentralen idag! Googla vid vilken tid du kan ringa dem! Din kropp kommer bli som ny!
Har faktiskt ätit ovanligt mycket glass senaste dagarna, men det känns inte som att jag gått upp, slimmad. Folk är så hjärntvättade. Det är få som har mod. Eftersom jag är helt orädd, så gör jag alltid det jag vill, därav finns inget "våga" för mig.
Boken Skärmhjärnan jag just nu läser. Mycket bra och tänkvärd.
Algotezza aka Algotezza
klorofyll skrev:Har faktiskt ätit ovanligt mycket glass senaste dagarna, men det känns inte som att jag gått upp, slimmad. Folk är så hjärntvättade. Det är få som har mod. Eftersom jag är helt orädd, så gör jag alltid det jag vill, därav finns inget "våga" för mig.
Överväg att köpa GB lättglass. Det finns. Det är lika mkt kalorier som 3% filmjölk.
-
hakkapeliitta
Mitt bokläsande numera är i minimum.
Fanns en tid när jag slukade böcker. Var en period av självsökande. Kommer ihåg en gång alla åkte på semester, jag var ensam kvar hemma. Vi hade en serie böcker 10 st, nobelpristagare. Jag började läsa och kunde inte sluta läsa. En ny värld öppnade sej, jag var inte ensam längre.
Samma befrielsekänsla när jag flyttade hemifrån. Jag kvävs här. Flyttade till ett studentboende. Kommer ihåg en vacker sommarkväll, jag promenerade mot stan, vilken lyckokänsla. Äntligen fri!
Fanns en tid när jag slukade böcker. Var en period av självsökande. Kommer ihåg en gång alla åkte på semester, jag var ensam kvar hemma. Vi hade en serie böcker 10 st, nobelpristagare. Jag började läsa och kunde inte sluta läsa. En ny värld öppnade sej, jag var inte ensam längre.
Samma befrielsekänsla när jag flyttade hemifrån. Jag kvävs här. Flyttade till ett studentboende. Kommer ihåg en vacker sommarkväll, jag promenerade mot stan, vilken lyckokänsla. Äntligen fri!
Ben skrev:klorofyll skrev:Har faktiskt ätit ovanligt mycket glass senaste dagarna, men det känns inte som att jag gått upp, slimmad. Folk är så hjärntvättade. Det är få som har mod. Eftersom jag är helt orädd, så gör jag alltid det jag vill, därav finns inget "våga" för mig.
Överväg att köpa GB lättglass. Det finns. Det är lika mkt kalorier som 3% filmjölk.
The original is best!
Kaffe är välförtjänt populärt, man har inte ens upplyst oss om vad det innehåller... (rostade kaffebönor, jojo)
Är kaffe rikt på salt?
hakkapeliitta skrev:Mitt bokläsande numera är i minimum.
Jag prata med en psykolog. Sa att jag tappat min tävlingsinstinkt, monopol, schack... jag vill inte bli framgångsrik yrkesmässigt.. bryr mig inte om var jag bor (typ så). Han menade att det berodde på stress, att jag inte hade tid. Det svaret var lite oväntat, men jag kunde inte känna att det var klockrent. Nu tror jag att jag funnit ett bättre svar: jag väntar inte längre, det är inget som jag ser fram emot, lever i nuet.
Det finns en bok som heter Tärningsspelaren, jag läste den typ på gymnasiet. den är inte upplyftande, utan galen, den handlar om någon psykolog eller något. Han har tappat livsgnistan, är desillusionerad. Hans galenskap kommer som en befrielse. Han börjar slå med tärningen om vad han ska göra, 3 positiva handlingar, 3 negativa, han får en sexa vilket betydde att han skulle "våldta sin granne"... Jag hade inte läst den idag. Men det är alltså en väldigt välkänd och mainstream bok.
Ben skrev:klorofyll skrev:Ben skrev:
The original is best!![]()
Kaffe är välförtjänt populärt, man har inte ens upplyst oss om vad det innehåller... (rostade kaffebönor, jojo)
Är kaffe rikt på salt?
Ja vem vet om det är avföring i kaffet t o m.
Det borde stå på paketet!
Ben skrev:klorofyll skrev:Har faktiskt ätit ovanligt mycket glass senaste dagarna, men det känns inte som att jag gått upp, slimmad. Folk är så hjärntvättade. Det är få som har mod. Eftersom jag är helt orädd, så gör jag alltid det jag vill, därav finns inget "våga" för mig.
Det finns veganglass också.
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Det finns veganglass också.
Det låter inte direkt frestande. T ex Sia-glass gjord på kokosgrädde med smak av rostad kokos, passionsfruktssylt och kokosflingor.
Är det inte falskt att skriva kokosgrädde, är inte grädde den vattenemulsion av fett som avskiljts från mjölk?
Moderator
Återgå till "Tankar och känslor"