Jag har en rallare i närheten och jag gillar snälltåget till Stockholm.
Cawi, måste du hacka så mycket på mig? Varför gör du det? Tror du inte att jag är medveten om jag inte är perfekt? Är du det?
Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vad tänker du på?
Alternativt väljer du sluta ösa intryck över dig själv för att slippa dem, varför välja att trötta ut sig själv för att passa in i sitt egna minnesalbum..?
..~
Slippa dem? Vad lever du i för värld???
...lynx, du vet att jag har svårt för (Tyck synd om mig, vad får jag?) ~ I min värld är varenda grässtrå vackert, trots att andra strån ryms vackrare.
..~
Jag skrev några poetiska rader till min son för flera år sedan; gräset bugar sig och reser sig i dina spår.
...lynx! Det finns mycket vackert i livet: Att gå promenad, att älska, att läsa en rolig bok, att baka pepparkakor, att sitta på en sten vid en sjö, att sitta i ladan när det regnar, att sitta vid brasan på rummet och läsa gamla tidningar och äta smörgås, att sitta och se på ett roligt Tv-program, att prata med någon som förstår en, att lära läxor ute på berget i solen, att höra vårfåglar, att skriva ett bra stycke, att sitta på stranden och inmundiga något gott, att våga vara liten igen och ligga i solen på golvet och leka, att vakna i sin egna kammare och se humlen avteckna sig mot det lilla fönstret, att äta jordgubbar, att höra ens favvo sjunga, att höra favoritfilosofen tala, att höra katten spinna, att ha fest och få tala med femton personer samtidigt, att äta smörgåsbuffé, att besöka ödehus, att promenera på slott, att drömma vackra drömmar, att fantisera sig bort, att skriva en bra mening, att få beröm, att se sig själv i spegeln, att skratta, att vilja tillfriskna och äntligen orka sitta upp i sängen och äta, att veta att någon tänker på en, att få [?], att någon anförtror sig åt en, att få tillbaka en skrivning med alla rätt, att hitta en ny författare, att bli kramad, att höra någon skratta åt ens skämt, att få höra att alla problem går över, att se ett problems lösning, att analysera ett ämne, att bada, att ligga i gräset, att få höra om goa tider, att dela en åsikt, att lära sig något, att hitta ett nytt intresse, att äta kakor, att se sina växter växa, att hålla föredrag och känna att någon lyssnar, att få något gratis, att köpa en ny tröja, att få en present, att ge en present, att besöka bibliotek, att göra marsipanfigurer, att karva ut trätryck, att se fram emot något, att vara stolt, att spela kort under en fotogenlampa, att ligga och titta på en vacker tavla, att äta god mat, att sjunga vackra sånger, att se vackra människor, att dansa, att läsa en bra bok... Vad du bör göra är att anamma om så delar av allt detta jag skrivit och då oavsett vad du tror dig sakna att känna dig trygg uti/ini... Att vara rädd för sig själv bör man lika lite sakna som att hindra sig själv från att älska sig själv för den man är... Friska varma kramar åt ditt håll, snurrboll'''
..~
Tjusigt, cawi! Riktigt tjusigt!
- Severus Snape
fiberhavregrynsgröt i mitt hjärta. med fun light över det. kanelen är slut. dammit
kanel och honung botar en rad allvarliga sjukdomar
kanel och honung botar en rad allvarliga sjukdomar
Jag är ganska nyvaken. Har du saft på din gröt, snape?! Jo, kryddor fyller fler funktioner än enbart smaksättare. Min kryddhylla är det enda som det alltid är ordning på här hemma. Blir tystsamt grrr om någon vridit fel eller placerat fel. OCD light.
Dimmig, disig marsmorgon i Lund. Igår var jag på fortbildning. I söndags var det en misstänkt bomb i vår lilla stad. Polisen ryckte ut och Broder Jacobs bageri som låg i närheten av den presumtiva bomben fick utrymmas. Jag fick med mig mina bullar dock.

Algotezza aka Algotezza
När jag här noterar dem som önskar 'sola sig' och väljer att Raskt lyfta in sitt säregna ego känner jag ännu ett Att, så går det när man (Om så fryntligt) sätter ämnen för högt! Språket! Tanken! Kunskapen! Sanningen!
..~
Algotezza skrev:Dimmig, disig marsmorgon i Lund. Igår var jag på fortbildning. I söndags var det en misstänkt bomb i vår lilla stad. Polisen ryckte ut och Broder Jacobs bageri som låg i närheten av den presumtiva bomben fick utrymmas. Jag fick med mig mina bullar dock.
Lund... har inte haft glädjen att fika i Lund. Men jag tänker på det där otroligt trevliga konditoriet/bageriet i Malmö. länge sen jag var i Malmö nu, början av tiotalet, men de bakade sitt eget bröd och har en så jäkligt trevlig atmosfär och trevlig personal... vad heter det nu...
Uppsala är inte helt fel som fikastad, men fikar ändå mest hemma nuförtiden. Är sällan nere på stan över huvud taget.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
lynx skrev:Jag skrev några poetiska rader till min son för flera år sedan; gräset bugar sig och reser sig i dina spår.
Kom du på den själv? Bästa formuleringen jag läst typ.
Återgå till "Tankar och känslor"