Hur fungerar ett WARTEGG-test?

Moderator: Moderatorgruppen

Neophyte

Hur fungerar ett WARTEGG-test?

Inläggav Neophyte » 19 maj 2006 13:49

Under en psykologisk utredning så fick jag genomföra ett test som kallas WARTEGG. Jag har googlat en del men inte kunnat hitta särskilt mycket, så jag frågar här - är det någon som känner till det här testet, under vilka omständigheter man utför det, hur man tolkar resultaten och vad för åkommor eller egenskaper testet kan avslöja?

Jag hittade en bild på hur testet ser ut, det är allt.

Testet går ut på att man ska fylla i de ofärdiga bilderna, på valfritt sätt, i valfri ordning.

Vore kul att få höra vad det handlar om egentligen :)

Thurisaz

Re: Hur fungerar ett WARTEGG-test?

Inläggav Thurisaz » 22 maj 2006 15:18

Neophyte skrev:Under en psykologisk utredning så fick jag genomföra ett test som kallas WARTEGG. Jag har googlat en del men inte kunnat hitta särskilt mycket, så jag frågar här - är det någon som känner till det här testet, under vilka omständigheter man utför det, hur man tolkar resultaten och vad för åkommor eller egenskaper testet kan avslöja?

Testet går ut på att man ska fylla i de ofärdiga bilderna, på valfritt sätt, i valfri ordning.

Jag kolla runt lite jag med efter information och de tycks vara ett personlighets test.

Läs mer här

Neophyte

Re: Hur fungerar ett WARTEGG-test?

Inläggav Neophyte » 23 maj 2006 06:07

Thurisaz skrev:
Neophyte skrev:Under en psykologisk utredning så fick jag genomföra ett test som kallas WARTEGG. Jag har googlat en del men inte kunnat hitta särskilt mycket, så jag frågar här - är det någon som känner till det här testet, under vilka omständigheter man utför det, hur man tolkar resultaten och vad för åkommor eller egenskaper testet kan avslöja?

Jag kolla runt lite jag med efter information och de tycks vara ett personlighets test.

Läs mer här

Tack! Det var intressant om än kortfattat. Det vore intressant att höra mer om hur man tolkar testen. För mig känns det ganska så främmande att förstå någons personlighet genom (så simpla) bilder som personen ritar. Men metoden kanske förekommer även i andra test?

Återgå till "Psykologi"