Självförsvar mot verkligheten
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Jag gillar folk som är trygga i sig själv och som har självinsikt. De kan hantera ett skämt som sker på deras bekostnad. Jag känner mig väldigt trygg också med människor som fnyser "Du är inte lite skruvad du..." Jag blir förtjust i uppriktighet. Det handlar då inte om att vilja göra illa den andre. Förstår du hur jag menar?
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
(Det är ruskigt lätt att missförstå och bli missförstådd när man enbart kommunicerar genom skrift. Jag är nog inte speciellt mogen fast jag är 35 och det är ju tveksamt om hur många gram vett jag besitter. Dessutom är jag så obstinat att jag vill vara mig själv. Säg gärna till om jag råkar trampa någon på tårna. Det är inte min avsikt. För övrigt tror jag att tex. Rising och suchanother tål att skämtas med. Ren gissning! )
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Ja? Jag vet fortfarande inte riktigt vad du menar, men jag försöker svara ändå. För mig är det ganska lätt att IRL avgöra om någon beter sig på det sättet baserat på att denne behöver avreagera sig, söker någon att trampa på för att komma högre upp och om det rör sig om en tillfällig grej, eller om det är ett mönster hos personen. Eller om det rör sig om någon som är uppriktig och söker närhet. I text är det väldigt mycket svårare att bedöma. Det är ju inte så att jag knallar runt och strör spydigheter omkring mig och hånar folk till höger och vänster. Jag tycker verkligen inte om att göra andra illa. Det är nog en av de få personlighetsegenskaper som är konstanta i mig. Men om jag kan ställa upp på att leka mental slagpåse för någon som behöver boxa av sig - jo, i vissa fall... och jag tycker att det är dödsschysst med människor som är starka nog att låta mig sparka av mig när jag behöver det. Däremot är jag ingen dörrmatta. Jag har mina gränser och jag känner respekt för mina medmänniskor.
... Men det kanske var något annat du syftade på?
... Men det kanske var något annat du syftade på?
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto