Kan man köpa lycka?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Dualism och dialektik
Katana skrev:Libertin skrev:Enligt Flaubert krävde lyckan god ekonomi, god hälsa och dumhet.
Inte undra på varför jag inte är lycklig då ! :D
Och jag fattar äntligen varför jag är jämt är så oförskämt lycklig!
En av tre kriterier är ju inte dåligt... Ekonomin är det si och så med och hälsan... tja... :roll:
A
Algotezza aka Algotezza
Katana skrev:Har länge funderat på varför JAG alltid får bära de tyngsta lassen.
Idag vet jag att jag bör spela dum - slipper ANSVAREN !Funkar skitbra.
Problemet med att spela dum är att det till slut blir en förvärvad (o-)förmåga.
A
Algotezza aka Algotezza
Katana skrev:Inte då.
Risken finns. Eller rättare sagt: risken finns att man får rykte om sig att vara korkad. Som de flesta andra, alltså.
A
Algotezza aka Algotezza
VDN?
Katana skrev:Man kan däremot skänka bort den. Se bara till att det ser bra ut på ytan :D
Under falsk varubeteckning? Så någon annan tar över skiten? Det ger väl rätt sur karma...
A
Algotezza aka Algotezza
Re: VDN?
Katana skrev:Sur karma ? Neh heh he. Jag ska förklara dig detta med karma. Det är enkelt. Karma skapar man sig av det slag och i den mån man bemöter sig själv för att en dag komma till känna. Var och en har sin egen karma.
Och kanske kan det vara så att det jag bär idag inte ens är mitt från början ? :wink:
Men det blir var sur karma för dig om du lämpar över din skit på en oskyldig (fast vem är det? - då var det väl meningen han/hon skulle ha skiten...) Det finns ingen synd och ingen oskuld.
A
Algotezza aka Algotezza
Re: VDN?
Katana skrev:Algotezza skrev:Men det blir var sur karma för dig om du lämpar över din skit på en oskyldig (fast vem är det? - då var det väl meningen han/hon skulle ha skiten...) Det finns ingen synd och ingen oskuld.
Nej skuld finns inte, men det finns laster. Var och en har/får sitt utifrån vad de själva skapar.
Ingen är att bära andras laster. Eller om man gör det är de bara till låns. Karma (last som avlast) är till för att vi ska lära oss ngt. om oss själva och andra. Och när man lärt sig, behöver man inte längre lasten. Då återlämnar man den![]()
Mission completed.
Jag håller med.
A
Algotezza aka Algotezza