Skall vi acceptera det ena A:et och förbjuda det andra A:et?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Varney

Inläggav Varney » 25 feb 2007 15:24

mkt intressant!!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pederasti

särskilt delen om muslimska världen

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 25 feb 2007 16:54

Här så skriver du:
att avnjuta en avrunkning av sin partner som man har sexuella känslomässiga band till=läggning.

Och sedan skriver du:
ayatolla skrev:Att knulla med sin mamma är en sexuell handling inte en läggning.
Att knulla med sin pojkvän är en sexuell handling

Det svänger snabbt sa anders. Skillnaden är att anders hade missförstått mig vilket jag inte gjort.
Man kan väl ha känslomässiga band till sin bror syster eller mamma.
Inte?
Bevisa det då.
(om du inte kan bevisa att det inte finns känslomässiga band i incest...)Jag tror att jag och du har diskuterat klart.

hovnarr skrev:Homosexualitet är väl första steget mot ett samhälle utan principen att man ska förfölja folk pga deras sexualitet? Så ja, just den principen går homosexualiteten emot. Istället får man en annan princip, nämligen att inte diskriminera folk pga sexuell läggning.

Avskaffandet av Apartheid är ett brott mot principen att vita är överlägsna svarta, men ett bejakande av principen att de inte är det. Hur ser ett samhälle utan principer ut? Det måste ju iaf vara byggt efter principen att inte ha några princper.

Mitt fel.
Jag menar förstås goda principer, "samhället är på väg mot ett samhälle utan goda principer".
Sedan kan diskutera vidare vad är en god och en ond princip?
Men det är en annan femma.

angelina skrev:Ja. Vissa åsikter indikerar faktiskt galenskap. Tex, om du på fullt allvar tycker att alla barn borde offras till Gud så att mänskligheten äntligen ska räddas för sina synder, så skulle du nog av de flesta anses som aningen nuts.

jag håller med dig att en sådan åsikt indikerar till galenskap.
Men vad är det som indikerar galenskap och fanatiskhet i min åsikt ?
Förklara för mig Angelina, så jag lär mig.
-------------------------------------------------------------------------------------

Jag vill diskuterta med personer som accepterar homosexualitet men tycker att incest är sjukligt.
Finns det inga sådana personer ?
Then I´m end of this discussion.

MVH/Tjänaren
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 25 feb 2007 17:35

Jag vill diskuterta med personer som accepterar homosexualitet men tycker att incest är sjukligt.

Rent medicinskt kan man ju hävda att incest är mer sjukligt än homosexualitet, eftersom inavel med tiden leder till fler genetiskt relaterade sjukdomar. Men du kanske menade "moraliskt dåligt" med "sjukligt"?

-narr-

Tractatus

Inläggav Tractatus » 25 feb 2007 17:41

Rent medicinskt kan man ju hävda att incest är mer sjukligt än homosexualitet, eftersom inavel med tiden leder till fler genetiskt relaterade sjukdomar. Men du kanske menade "moraliskt dåligt" med "sjukligt"?

Rent mänskligt och evolutionärt, om man så vill, kan man ju samtidigt hävda att homosexualitet är förkastligt, ty den med tiden, om sprids ohindrat och ökar, kan leda till mänsklighetens förfall, slut, utrotande. Eller, är det en helt morbid tanke, inte värd någom som helst diskussion på anständig nivå?

Just wondering.

ayatolla

Inläggav ayatolla » 25 feb 2007 17:48

Guds tjänare skrev:Här så skriver du:
att avnjuta en avrunkning av sin partner som man har sexuella känslomässiga band till=läggning.

Och sedan skriver du:
ayatolla skrev:Att knulla med sin mamma är en sexuell handling inte en läggning.
Att knulla med sin pojkvän är en sexuell handling

Det svänger snabbt sa anders. Skillnaden är att anders hade missförstått mig vilket jag inte gjort.
Man kan väl ha känslomässiga band till sin bror syster eller mamma.
Inte?
Bevisa det då.
(om du inte kan bevisa att det inte finns känslomässiga band i incest...)Jag tror att jag och du har diskuterat klart.

hovnarr skrev:Homosexualitet är väl första steget mot ett samhälle utan principen att man ska förfölja folk pga deras sexualitet? Så ja, just den principen går homosexualiteten emot. Istället får man en annan princip, nämligen att inte diskriminera folk pga sexuell läggning.

Avskaffandet av Apartheid är ett brott mot principen att vita är överlägsna svarta, men ett bejakande av principen att de inte är det. Hur ser ett samhälle utan principer ut? Det måste ju iaf vara byggt efter principen att inte ha några princper.

Mitt fel.
Jag menar förstås goda principer, "samhället är på väg mot ett samhälle utan goda principer".
Sedan kan diskutera vidare vad är en god och en ond princip?
Men det är en annan femma.

angelina skrev:Ja. Vissa åsikter indikerar faktiskt galenskap. Tex, om du på fullt allvar tycker att alla barn borde offras till Gud så att mänskligheten äntligen ska räddas för sina synder, så skulle du nog av de flesta anses som aningen nuts.

jag håller med dig att en sådan åsikt indikerar till galenskap.
Men vad är det som indikerar galenskap och fanatiskhet i min åsikt ?
Förklara för mig Angelina, så jag lär mig.
-------------------------------------------------------------------------------------

Finns det inga sådana personer ?
Then I´m end of this discussion.

MVH/Tjänaren

Om du fortsatt och läst hade du ju även läst att det var lite förenklat på morgonkvisten. Inte den mest skarpsynta analysen jag gjort, men jag var nyvaken och om du fortsatt ytterligare hade en bättre förklaring stått framför dig nämligen:

Dessutom kan man ju faktiskt ha sexuellt umgänge med en person av samma kön utan att för den delen vara homosexuell.

Läggning ligger ligger i det psykologiska planet och handling i det  fysiska.
Handlingen kan vara i direkt anslutning till eller styrd läggningen men den kan ju även vara en handling för handlingens skull. Tex att spela in en bögporrfilm trots att man inte är bög men för att tjäna lite extra pengar.

Jovisst kan man ha känslomässiga band till sin mamma syster och bror.
Jag har kännslomässiga band till bbåde mamma pappa systrar och bror.
Inga sexuella fantasier eller lustar efter dom dock.
Men även om jag hade det skulle det inte klassas som incest.
Om jag däremot skulle knulla med min mamma skulle det sexuella handlingen klassas som incest.

Alla kännslomässiga band är ju inte sexuella.
Alla sexuella fantasier leder inte till sexuella akter.

Jag tycker incest är sjukligt.

Men jag som de flesta andra fördömmer inte sjukdomar eller sjuka människor, inte heller sjuka beteenden.

Kan vi acceptera psykoser när vi inte accepterar incest?
Vi vårdar och tar hand om våra sjuklingar vi fördömmer dem inte.
Har svårt att se jesus komma med fördömmaden mot sjukligt beteende.
Har inte du det?

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 25 feb 2007 18:26

ayatolla skrev:Handlingen kan vara i direkt anslutning till eller styrd läggningen

Kan detta inte överstämma i ett incest fall ?
inte?
Varför?

Jag tycker incest är sjukligt.

Men du tycker att homosexualitet är normalt?
Du är så jävla smart.
Hade du varit i det svenska samhället för 100 år sedan, så skulle du tyckt
att homosexualitet var sjukligt.
Om 100 år kommer din barn att tycka att incest är fullt normalt.
Det är samhället som styr.
Vi vårdar och tar hand om våra sjuklingar vi fördömmer dem inte.

Just precis vi borde behandla alla sjukligar för deras perversa sexualiteter
som homosexualitet incest m.m

Nu är det dags för mig att dra mig ur.
Tack för mig

MVH/tjänaren
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 25 feb 2007 18:42

Rent mänskligt och evolutionärt, om man så vill, kan man ju samtidigt hävda att homosexualitet är förkastligt, ty den med tiden, om sprids ohindrat och ökar, kan leda till mänsklighetens förfall, slut, utrotande. Eller, är det en helt morbid tanke, inte värd någom som helst diskussion på anständig nivå?

Just wondering.

Jag tror man kan diskutera vad som helst på en anständig nivå. Vi ser alltså att incest eller homosexuella relationer kan leda till en ökad risk för sjukdomar (på olika sätt) jämfört med heterosexuella relationer. Säkerligen finns det också åkommor som endast är möjliga genom heterosexuella relationer.

I vilket fall tycks det inte finnas något motiv (t.ex. mänsklighetens överlevnad) att av denna anledning göra sig av med sådana beteenden. Bevisligen har mänskligheten klarat sig alldeles utmärkt fram tills idag, trots att så att säga redan de gamla grekerna... ja. Det finns en rad olika irrationella, osäkra eller suboptimala beteenden (t.ex. fallskärmshoppning, rökning m.m.) som vi tillåter, p.g.a. att vi värderar vår valfrihet högre än att "alla gör på 'rätt' sätt".

Hade du varit i det svenska samhället för 100 år sedan, så skulle du tyckt att homosexualitet var sjukligt.

Bakom detta finns faktiskt ett s.k. "Appeal to Tradition"-argument. Dvs "X är bra för att vi alltid gjort X". Det är faktiskt helt OK att samhällen ändrar synsätt, mognar, faller i gamla gropar, reser sig och går vidare. Idag är vissa saker brukligt, för 100 år sedan var det annat som gällde, och om 100 år sedan kommer nya seder och bruk att råda.

Vad som är bra eller lämpligt idag måste bedömas utifrån dagens situation - inte utifrån vad som var brukligt för 100 år sedan, eller osäkra profetior om vad som kommer att vara brukligt om 100 år.

-narr-

ayatolla

Inläggav ayatolla » 25 feb 2007 18:53

Jag hittade den här vilket har mycket matnyttigt för en sexualmoralist med tydliga homofobiska tendenser som guds tjänare.

http://www.handels.gu.se/epc/archive/00003898/01/200386.pdf
Men du tycker att homosexualitet är normalt?
Du är så jävla smart.
Hade du varit i det svenska samhället för 100 år sedan, så skulle du tyckt
att homosexualitet var sjukligt.

Kan väl avsluta med följande citat från denna uppsatts.

Dagens välfärdssamhälle och moderna forskningsresultat har medfört ökad förståelse
för sexualitet och hur den kan yttra sig för olika individer. Människan har blivit mer
öppen och liberal tack vare ökad kunskap. Vi fördömer inte längre människor för
deras sexuella handlingar eller sexuella läggning, så länge de inte orsakar skador

Välkommen till 2000-talet guds-tjänare

Om jag tycker att homosexualitet är normalt? Det har jag aldrig påstått.
Men det är knappast sjukligt.
Vad menar du med normalt? det vanligast förekommande eller är motsatsen till normal sjuk enligt dig?

Är att färga håret normalt eller sjukligt?
Att vara kristen i ett muslimstland som iran normalt eller sjukligt?

Vari ligger det sjukliga enligt dig?

Just precis vi borde behandla alla sjukligar för deras perversa sexualiteter
som homosexualitet incest m.m .

Du är riktigt pervers i din moralpanik själv?

ayatolla

Inläggav ayatolla » 25 feb 2007 19:09

Tractatus skrev:

Just wondering.

Har inte evolutionen visat att den kan förändra arters sätt att föröka sig.
Evolutionen har utvecklat en del grodor, fiskar, insekter samt en hel del blommor till att ha en förmåga att befrukta sig själva.
Just wondering.

Tractatus

Inläggav Tractatus » 25 feb 2007 19:12

Evolutionen har utvecklat grodor, fiskar, insekter samt en hel del blommor till att ha en förmåga att befrukta sig själva.
Just wondering.

Förvisso. Men vad har det med just arten människa och hennes överlevnad att göra?

ayatolla

Inläggav ayatolla » 25 feb 2007 19:32

Tractatus skrev:
Evolutionen har utvecklat grodor, fiskar, insekter samt en hel del blommor till att ha en förmåga att befrukta sig själva.
Just wondering.

Förvisso. Men vad har det med just arten människa och hennes överlevnad att göra?

Absolut ingenting årr 2007. kanske om 10 miljarder år har vi en hermafrodit i varje hem redo att utöva självbefläckelse för artens överlevnad som hotas av guds tjänares ickedjuriska metafysiska andemänniskor.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 25 feb 2007 19:58

Om 10 miljarder år har solen slocknat och människan finns inte längre så det är onödigt att spekulera så långt ayatollah.
Låt oss vara realistiska och blicka 1 miljard år framåt. Då är den androgyna människan född och en realitet. Hon intar endast flytande föda direkt i venen. Sexakten genomförs genom inre stimulering. Allt är överhuvudtaget stimulering genom yttre retning i nervbanorna så att maximal effekt uppnås.
Låter fasen som en kristdemokrats ultimata dröm om det steriliserade samhället.

ayatolla

Inläggav ayatolla » 28 feb 2007 16:04

Skall vi acceptera det ena A:et och förbjuda det andra A:et?

För att samanfatta och avsluta det hela.

Ja.

Det ena a:et var inte ett a utan ett b.

A. var ju en läggning
B. var ju en handling

Återgå till "Politik och samhälle"