Feminism
Moderator: Moderatorgruppen
Är frågan om dom homosexuella förbindelserna i antiken så lätt?
Jag saknar originaltexterna för mycket då det där skulle visa sig om det är eros eller agape eller vad nu dom andra två var för några begrepp.
Arvet var det centrala för deras kärlek, att kultivera en annan människa genom förmedlandet av kunskap och visa på rättrådigt leverne.
Den älskande gjordes bättre inför närvaron av den älskade. En garant för dygdernas realisation.
Att det har varit relationen mellan man och pojke som står för detta är väl inte så svårt att se när kvinnorna var förvägrade dom arenor för personens realisation som stod till buds.
Jag tror att kvinnans förminskning inom dom maktstrukturer som funnits och finns kommer utav viljan att förljuga det beroende som, vid sin spets, den enskilde mannen har av kvinnan. Se diskussionen om hysteri som jag för på annat håll.
Jag saknar originaltexterna för mycket då det där skulle visa sig om det är eros eller agape eller vad nu dom andra två var för några begrepp.
Arvet var det centrala för deras kärlek, att kultivera en annan människa genom förmedlandet av kunskap och visa på rättrådigt leverne.
Den älskande gjordes bättre inför närvaron av den älskade. En garant för dygdernas realisation.
Att det har varit relationen mellan man och pojke som står för detta är väl inte så svårt att se när kvinnorna var förvägrade dom arenor för personens realisation som stod till buds.
Jag tror att kvinnans förminskning inom dom maktstrukturer som funnits och finns kommer utav viljan att förljuga det beroende som, vid sin spets, den enskilde mannen har av kvinnan. Se diskussionen om hysteri som jag för på annat håll.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
-
suchanother
- Avstängd
Homosexualitet var utbredd i antikens Grekland, satt i system Finns berättelser om hur äldre män invigde och "ägde" unga pojkar.
Man frågar sej varför? I.o.m. kristendomen tabubeläggs sexualiteten. I äldre grekisk kultur finns erotisk symbolik i övermåtta. Vad är grunden till det homosexuella begäret?
Man frågar sej varför? I.o.m. kristendomen tabubeläggs sexualiteten. I äldre grekisk kultur finns erotisk symbolik i övermåtta. Vad är grunden till det homosexuella begäret?
Ett stimulerat ollon?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
suchanother skrev:Homosexualitet var utbredd i antikens Grekland, satt i system Finns berättelser om hur äldre män invigde och "ägde" unga pojkar.
Att drunkna i / uppslukas av likheten med en själv - som ändå är en skillnad (för att spinna vidare på paradoxtemat från annan tråd).
A
Algotezza aka Algotezza
Sambandet mellan skattefifflande och feminism är ända tydlig.
Om dessa inte kräver könskvotering bland de inlåsta, då går det ju inte att lita på de i annat.
Det bra att ni avslöjar upp denna oheliga allians, jag har ju alltid pratat om det, men är den nån som lyssnar?
Om dessa inte kräver könskvotering bland de inlåsta, då går det ju inte att lita på de i annat.
Det bra att ni avslöjar upp denna oheliga allians, jag har ju alltid pratat om det, men är den nån som lyssnar?
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
Angelina skrev:Alltså, feminismen handlar framförallt om lika rättigheter, LIKA LÖN till att börja med. Att sedan vissa har en massa fördomar om vad som är kvinnligt etc, hör verkligen inte hit.
Tänk om alla som kallar sig femenister kunde koncentrera sig på det LIKA RÄTTIGHETER, LIKA LÖN ,
Istället för att spraya över H&M´s underklädes reklam,
Slå ner gubbar som varit på stripklubb,
Göra en massa idiotiska utalanden i media e.t.c
Då kanske något konstruktivt kunde hända och femenism hade troligen inte varit ett så negativt laddat ord
Sebastian
Men vad händer med lika lön i en individuell lönesättning?
Vad händer om vi skall konkurrera och vissa grupper är bättre dispositionerade för konkurrens?
Och vart tog det mänskliga frihetsidealet vägen?
Därav jag inte är feminism, det förtar bara fokuset på långt viktigare frågor. Utesluter bara när det i grunden borde stå för ett inneslutande!
Återuppväck den gamla humanismen, så slipper den utan namn vara arg.
Vad händer om vi skall konkurrera och vissa grupper är bättre dispositionerade för konkurrens?
Och vart tog det mänskliga frihetsidealet vägen?
Därav jag inte är feminism, det förtar bara fokuset på långt viktigare frågor. Utesluter bara när det i grunden borde stå för ett inneslutande!
Återuppväck den gamla humanismen, så slipper den utan namn vara arg.
bumbimys skrev:Jag gillar inte feminister det enda som man borde sträva efter är att kvinnor som får samma lön som män annars tycker jag nog snarare tvärtom att kvinnorna har mer kontroll än män i vissa frågor iaf.
Och hur skall detta ske om lönen skall hävdas individuellt och det är förmågan för hävdelse som brister?
Varför denna eviga fixering vid pengar, det är ett dåligt mått på värde. Och om det inte är ett lika värde som ni menar på skall infinna sig varför skall det då vara lika löner?
Äldre har bättre lön än unga, även för lika arbete. Ska vi ändra på det med?
Vissa yrkesgrupper har bättre lön än andra, vad händer med dom?
Sluta upprepa vad som har sagts och godkänts som "rätt".
J R Auk skrev:Och hur skall detta ske om lönen skall hävdas individuellt och det är förmågan för hävdelse som brister?
Varför denna eviga fixering vid pengar, det är ett dåligt mått på värde. Och om det inte är ett lika värde som ni menar på skall infinna sig varför skall det då vara lika löner?
Äldre har bättre lön än unga, även för lika arbete. Ska vi ändra på det med?
Vissa yrkesgrupper har bättre lön än andra, vad händer med dom?
Sluta upprepa vad som har sagts och godkänts som "rätt".
Självklart ska man ju ha lön efter arbete och har man sämre utbildning ska man ju ha lika mycket lön som den med sämre utbildning oavsett kön.
Jag är inte fixerad vid pengar det är därför jag tycker feminismen är löjlig för om man inte pratar pengar så tycker jag det är kvinnorna som redan har lindat männen runt fingret.
Varför hata när man kan älska? Ta hand om varandra. Peace
"Sämre" utbildning?
I kvantitativa mått?
I kvalitativa? Vems kvalia?
Det där är en slipprig sluttning.
I kvantitativa mått?
I kvalitativa? Vems kvalia?
Det där är en slipprig sluttning.
Återgå till "Politik och samhälle"