Vakna Sverige!

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Hagiz
Kontakt:

Vakna Sverige!

Inläggav Hagiz » 28 jan 2008 14:03

Hej!
Saknar inte Sverige en ledare? alltså någon som vågar stå upp för folket!?
Har alla hjältar dött ut`?

Hur ska våra Kids kunna växa upp med sunda värderingar, när vår regering bedrar och ger oss dubbla buskap !? Allt som händer på toppen når botten på ett eller annat sett.

Kan inte någon Kliva fram "väcka" Svenska folket!? Säga till er att det inte är ert fel, utan regeringen som har fått er tysta.

Dom fick er att tro, att ni är rasister bara för ni bryr er om ert land, fick er att hänga undan den  fina flagga, glömma er National sång. Och när ilskan bildade parti... Då försvann Demokratin!  
Ni kan inte låta dom göra så här!

Ni undrar kanske varför jag skriver er och inte oss.. Jag är adopterad alltid stått i skärselden mellan Svenskar och nyinflyttade i Sverige ;) Jag har sett den uppgivenhet som finns bland oss alla som bor här. Men Sverige är Svenskarnas och det är ni som behöver resa er upp och säga ifrån innan det blir kaos här. Detta har inte med invandring att göra ,utan dåligt Politiskt ledarskap!

Ni är ett bra folk, håll er flagga högt!

Peace Out!

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 28 jan 2008 14:10

Flaggan korsfäster jag, med kanyler, en uteliggare på. Står alltid redan upp, faller aldrig. Fuck Sverige, välkommen människan!
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Vakna Sverige!

Inläggav Algotezza » 28 jan 2008 14:47

Hagiz skrev:Hej!

Hur ska våra Kids kunna växa upp med sunda värderingar, när vår regering bedrar och ger oss dubbla buskap !? Allt som händer på toppen når botten på ett eller annat sett.

Kan inte någon Kliva fram "väcka" Svenska folket!? Säga till er att det inte är ert fel, utan regeringen som har fått er tysta.

Dom fick er att tro, att ni är rasister bara för ni bryr er om ert land, fick er att hänga undan den  fina flagga, glömma er National sång. Och när ilskan bildade parti... Då försvann Demokratin!  

Ni undrar kanske varför jag skriver er och inte oss.. Jag är adopterad alltid stått i skärselden mellan Svenskar och nyinflyttade i Sverige ;) Jag har sett den uppgivenhet som finns bland oss alla som bor här. Men Sverige är Svenskarnas och det är ni som behöver resa er upp och säga ifrån innan det blir kaos här. Detta har inte med invandring att göra ,utan dåligt Politiskt ledarskap!

Peace Out!

Ja, det behövs väl en stark ledare (t.ex. med liten prydlig mustasch och snedbena) för att väcka det försoffade folket, en som kan peka ut en entydig fiende och samla massorna till uppfriskande möten och uppmuntrande tal. Samt med en egen fräsch hälsningsfras och dito gest...  :roll:

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Minded

Inläggav Minded » 28 jan 2008 19:27

Hahah, och för en tredje variant, haha, kunde inte hålla mig  :lol:

Jag är profet, det kommer komma någon som ställer sig upp och enar det svenska folket under en flagga. Han kan sägas vara gudomlig. Eller hon. Det kommer garanterat vara en han eller en hon.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Tant Tezzans sångstund

Inläggav Algotezza » 28 jan 2008 21:03

Minded skrev:Hahah, och för en tredje variant, haha, kunde inte hålla mig  :lol:

Jag är profet, det kommer komma någon som ställer sig upp och enar det svenska folket under en flagga. Han kan sägas vara gudomlig. Eller hon. Det kommer garanterat vara en han eller en hon.

"Jag är profeten
som nära Satan står.
Jag visar hur man gör,
jag visar hur det går.
Ibland jag ropar: Stopp!
och då är Satan fri,
se'n kilar alla svenskarna så kvickt förbi."

Mel.: "Polisen som mitt i gatan står."

MVH

Tant Tezzan
Algotezza aka Algotezza

J R Auk

Inläggav J R Auk » 29 jan 2008 10:43

Peace Out!

Den svenska kulturen kommer från självägande gårdar, det har inte funnits samma behov av att sluta sig samman som i andra länder då det inte verkar ha funnits samma interna konflikter. Det har format dagens kultur, även om den sen må vara på gång att förbytas. Och dagens kultur är att man reder sig bäst själv.

Visst det är lite pissigt i politiken och liknande, men tänk så här. Vad skulle de stackarna annars göra? Är det inte en fin gests att låta de som inte lämpar sig till annat leka politik? De kan ändå inte påverka så mycket.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Benjie

tror inte folket behöver ledare ...?

Inläggav Benjie » 29 jan 2008 16:34

Om Vi  behöver  ändra  på verkliga   förhållanden  ...så varför inte  ändra  dessa ??

Mer  av något  ...mindre av annat..?
Demokratiskt ...rösta ...och ändra  på situationen!

Eller   är  det inte  en option?!

BENJIE

J R Auk

Re: tror inte folket behöver ledare ...?

Inläggav J R Auk » 30 jan 2008 02:45

Benjie skrev:Om Vi  behöver  ändra  på verkliga   förhållanden  ...så varför inte  ändra  dessa ??

Mer  av något  ...mindre av annat..?
Demokratiskt ...rösta ...och ändra  på situationen!

Eller   är  det inte  en option?!

BENJIE

Ah du har fått nys om något? Vad är det? Vad skall man rösta på?

Själv finner jag inget!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

bronken

Inläggav bronken » 11 feb 2008 17:55

För ett starkt och enat folk behövs en stark ledare. Hell de svenska riket. HEIL DIKTATUR
"Hjärtat före hjärnan "

Användarvisningsbild
Plecto
Kontakt:

Inläggav Plecto » 11 feb 2008 18:44

Järn är väl en stark ledare?

Järn for president! 2008'
"I would not know what the spirit of a philosopher might wish more to be than a good dancer." - Fredrich Nietzsche

Användarvisningsbild
Marksa

Inläggav Marksa » 11 feb 2008 19:40

Bladur af Koppar är bättre. Ju ädlare desto bättre ledande egenskaper. :roll:

Användarvisningsbild
StefanW

Inläggav StefanW » 12 feb 2008 19:34

Hagiz skrev:... dåligt Politiskt ledarskap!

Jag tror politikens makt att påverka inte längre är så stark som vi tror. Jag tror både näringsliv och framför allt media har större inflytande över vårt lands utveckling än vad våra politiker har.
Så att hur vi har det i landet skulle bero på våra politiska ledare tror jag är en uppfattning som är överskattad.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 12 feb 2008 20:36

Jag känner en kille som heter Jompan Uppenbarelseson,
han slår ner folk i parken,
jag tycker honom ska vi upp till (eller för).
Åsså är han svensk.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Makterna

Inläggav Makterna » 13 feb 2008 00:37

Peace Out!

Jag tycker hela ditt resonemang hör hemma för tusentals år sen, när folk bodde i grottor och leddes av medicinmän, typ. Varför ska folk samla sig i grupper och underordna sig en "ledare", och hur skulle detta enande gå till rent praktiskt när varje människa är en individ? Ingen värdering är mer rätt än någon annan, så vad är de "sunda värderingar" du menar borde predikas av denne "Fuhrer"?
Världen består av individer, inte av grupper!

Återgå till "Politik och samhälle"