att vara perceptuell
Moderator: Moderatorgruppen
- Åkes granne
- Kontakt:
sailaways skrev:Varför jag en gång lyckades "komma fram" när jag rökte spice (innehållandes en thc-liknande substans som finns att hitta i cannabis, vilket det hela fungerar lika väl med), var för att jag lyckades koppla bort omkringliggande problem, lyckades koppla bort gårdagen och morgondagen - befann mig rätt så väl i nuet, i stunden.
Mitt känslosystem blev också avslaget, defekt, och jag kunde på så vis häva mig över de negativa självmotstridiga tankarna som dök upp utan ett känslomässigt motstånd; tankeflödet förbättrades - och tidigare trodde jag att jag i tankeflödet kunde självbekräfta mig själv via mantran, vissa nyckelord och tankeargument - nu förstår jag att det inte bara var så enkelt. Även kunde jag stilla (;nu) mig själv med en kraft, med en intensivitet och ... nån slags - känsla (inte emotionell sådan). Detta gjorde så att jag med fokus och energi kunde "komma fram till mitt medvetande".
Det ironiska, och något jag nu skrattar (lite bittert...) åt - är att jag "fastnade" mellan den VÄLDIGT korta "sträckan" att befinna sig i NÄRVARO och FRÅNVARO. Jaget fastnade. En del av mig var dissociativ, en annan här. Så monstruöst irriterande att man vill baxna till att grämas till att... typ...
[Det hela; en viktig input, tycker jag.]
... Observera att jag fler gånger lyckats "komma fram" utan med hjälp av substanser, här beskrev jag faktiskt den enda gången jag gjort det - egentligen den enda gången jag försökt. Vad jag ville poängtera var den tidlöshet som ex cannabis försätter en i, och vår tidsuppfattningens relevans i förhållande till medvetandetillstånd.
sailaways,
det är egentligen inte I-SIG drogerna som "väcker psyket", som du vet.
Jag skriver egentligen om precis samma sak här: http://www.filosofiforum.com/forum/viewtopic.php?t=4616
Om du t.ex. skulle uppleva vissa "psykotiska" tillstånd är det för du har "fastnat" i ditt eget undermedvetandes skapande, UTAN att du upplever en kommande "startsignal" (att vara I FAS genom "synkroniserad intelligens"; fullständig informationsupphämting från de tidigare livsområdena.)
Jag är ganska säker på att du kommer generera än mer komplexa framtida problem, eftersom du skapar en slags ofullständighet/asymmetri i livsrörelsen.. Du skrev ju själv något om att du hade brytit ner ditt jag via intellekt (?)
Alla religioner och missbruk fungerar lika vakuumskapande, eftersom de RITUALISERAR framtiden..
Som jag sa: Transcendensen/meditationen (medveten sömn) är SKAPANDET av morgondagen, dvs. UPPFYLLANDET AV DRÖMMARNA, och ingenting annat. Detta kan man ta i bokstavlig betydelse, fråga undertecknad.
Det här är ett av det finaste i det andliga systemet. Vad vi väljer att skapa är inte helt "slumpmässigt kreativt" utan bygger självklart på kollektiva, gemensamma VÄRDEN..
Men jag vet inte vad det är som du jobbar med att komma fram till, dock. Jag har själv enorma problem med här, fast på ett helt annat sätt. Jag är oerhört BEROENDE av privata strukturer, i min specifika flyktproblematik. Jag "samlar" alltså "i nuet" på mig oerhörda mängder "intuitivt material" som INTE går rakt ut i livet, utan ansamlas som djupt dunkla ouppklarade psykologiska analyser (som i-sig är ett upprätthållande av mig själv som min egen myt.) Detta innebär att jag bokstavligen reserverar/konserverar morgondagen -och alltså redan BEFINNER MIG i en fortsatt fängelse-dialog. Jag FÖRTRÄNGER halva mig själv genom de miljöbetingade fördomarna (det äkta, rena tror jag att jag "inte är") -och omöjliggör alltså brutalt ett medvetet skapande av mitt eget liv. Detta är vad mitt "helvete" handlar om.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..
- Åkes granne
- Kontakt:
sailaways skrev:sailaways skrev:ANDEN ÄR VAD SOM LEVANDEGÖR VÅR GENETISKA BESTÄMDHET NÄR ÄGGET BEFRUKTAS AV SPERMIE - SÄND FRÅN ALLTET/MEDVETENHETEN/LJUSET/KÄRLEKEN
Detta är förresten varför mänsklig kloning, etc, är förkastligt. Där kärleken spirar florerar kreativiteten. Två naturliga människor (andar) måste sammankomma för att kunna levandegöra en ny människa.
Det här intressant, sailaways. Men jag måste studera det djupare, din text alltså.
När jag hade min enhetliga återgång, för ett år sen, fick jag en "stor insikt" om varför "incest inte fungerar/inte finns öht" (då rent på ett ursprungligt ANDLIGT plan..)
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..
- Åkes granne
- Kontakt:
Eller...
Pluto: -SJÄLEN/livsrörelsen
Neptunus: -Anden/DUet
Uranus: -"Människan" (genom den högre freden)
Saturnus: -Tingens struktur (bl.a kroppens seperation)
Inte så konstigt att "alla" förklätt GUD till FADERN (aukoritäritet/struktur är Saturnus, se ovan) haha..
Pluto: -SJÄLEN/livsrörelsen
Neptunus: -Anden/DUet
Uranus: -"Människan" (genom den högre freden)
Saturnus: -Tingens struktur (bl.a kroppens seperation)
Inte så konstigt att "alla" förklätt GUD till FADERN (aukoritäritet/struktur är Saturnus, se ovan) haha..
- Åkes granne
- Kontakt:
sailaways skrev:Åkes granne skrev:... Observera att jag fler gånger lyckats "komma fram" utan med hjälp av substanser, här beskrev jag faktiskt den enda gången jag gjort det - egentligen den enda gången jag försökt. Vad jag ville poängtera var den tidlöshet som ex cannabis försätter en i, och vår tidsuppfattningens relevans i förhållande till medvetandetillstånd.
sailaways,
det är egentligen inte I-SIG drogerna som "väcker psyket", som du vet.
Jag skriver egentligen om precis samma sak här: http://www.filosofiforum.com/forum/viewtopic.php?t=4616
Om du t.ex. skulle uppleva vissa "psykotiska" tillstånd är det för du har "fastnat" i ditt eget undermedvetandes skapande, UTAN att du upplever en kommande "startsignal" (att vara I FAS genom "synkroniserad intelligens"; fullständig informationsupphämting från de tidigare livsområdena.)
Jag är ganska säker på att du kommer generera än mer komplexa framtida problem, eftersom du skapar en slags ofullständighet/asymmetri i livsrörelsen.. Du skrev ju själv något om att du hade brytit ner ditt intellekt (?)
Alla religioner och missbruk fungerar lika vakuumskapande, eftersom de RITUALISERAR framtiden..
Som jag sa: Transcendensen/meditationen (medveten sömn) är SKAPANDET av morgondagen, dvs. UPPFYLLANDET AV DRÖMMARNA, och ingenting annat. Detta kan man ta i bokstavlig betydelse, fråga undertecknad.
Det här är ett av det finaste i det andliga systemet. Vad vi väljer att skapa är inte helt "slumpmässigt kreativt" utan bygger självklart på kollektiva, gemensamma VÄRDEN..
Men jag vet inte vad det är som du jobbar med att komma fram till, dock. Jag har själv enorma problem med här, fast på ett helt annat sätt. Jag är oerhört BEROENDE av privata strukturer, i min specifika flyktproblematik. Jag "samlar" alltså "i nuet" på mig oerhörda mängder "intuitivt material" som INTE går rakt ut i livet, utan ansamlas som djupt dunkla ouppklarade psykologiska analyser (som i-sig är ett upprätthållande av mig själv som min egen myt.) Detta innebär att jag bokstavligen reserverar/konserverar morgondagen -och alltså redan BEFINNER MIG i en fortsatt fängelse-dialog. Jag FÖRTRÄNGER halva mig själv genom de miljöbetingade fördomarna (det äkta, rena tror jag att jag "inte är") -och omöjliggör alltså brutalt ett medvetet skapande av mitt eget liv. Detta är vad mitt "helvete" handlar om.
Du glömde att observera i läsandet att JAGET kommit fram fler gånger, och lättare samt längre, utan drogerna. Det drogerna gör är att vi glömmer bort vår flykt i tiden från olösta problem. Vilket kan simplifiera processen till medvetandeförhöjning.
Den medvetandenivå vid sömnläge, lucid, är intressant - och jag kan tänka mig att själen samt anden lättare kan integreras i de processer som där sker - därav skapa morgondagen.
Detta senare du skrev, är samma problematik jag befinner mig i. Att kunna operera oberoende av, som du skriver, konserverade myter och osanningar, inhämtat från andra förvanskade persona's (arvssynd, förälrapåverkan, social status etc).
...
Jag förstår vad du menar med tidlöshet.. "Måstet" med det, för att kunna "lossna" "handlingen".. (absolut karmiskt bundet) (Det är vad flera "religösa" människor sett som ett "vitt ljus".)
Flera ser ju detta som en andlig utflykt, vilket visar på att de inte tar hänsyn till systemet, ja du fattar.. Alltså.. jag pratade med en psykiatier om detta, han kallade det "gränspsykotiskt" nämligen. Men detta är ingenting man behöver "gå fram och tillbaka till/ur".. om man inte har mediala intressen, möjligen.
(Minns en kvinna som jag såg på TV, som "kom till en ny dimension" och trodde att det var "hon som hade gjort universum kallt".. Gick efter det konstant på extrema höga doser antopsykos-medicin.)
- Åkes granne
- Kontakt:
Nu är jag jävligt rörig i din tråd, men..
Det är det jag syftade på som "supermedvetenhet" i en tidigare tråd -dvs. det som omfamnar alla medvetandegrader, medvetenheten om att man är medveten ..och den förflyttning det leder till.
Jag förstår vad du menar med tidlöshet.. "Måstet" med det, för att kunna "lossna" "handlingen".. (absolut karmiskt bundet) (Det är vad flera "religösa" människor sett som ett "vitt ljus".)
Det är det jag syftade på som "supermedvetenhet" i en tidigare tråd -dvs. det som omfamnar alla medvetandegrader, medvetenheten om att man är medveten ..och den förflyttning det leder till.
Återgå till "Tankar och känslor"