Maffiaspel # 3

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 24 mar 2008 11:58

Jag har nämnligen beslutat mig för en ny taktik. Jag måste våga lära mig att lita mer på min magkänsla och den ni - DEN NI - ja den går inte av för hackor. Jag märker att det är ett par personer som inte har vågat visa sig än. De är förstås rädda för att bli avslöjade. Sitter kanske och pimplar rödvin bakom någon buske. Kanske Jörgens sanningstabeller kan vara till hjälp den här gången också? Om nu Jörgens avsikt är att rädda oss från maffians smutsiga inflytande. Den här gången ska jag minsann inte falla för några honungsmackor. Och jag ska försöka hitta någon som jag väljer att lita på. Ta det lugnt. Logik kombinerat med magkänsla.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 24 mar 2008 12:23

Har inte kommit igång riktigt än med sanningstabellerna,
gjorde ju bort mig med de sist också, vi får se...

Ling säger att en femtedel är Mafia -
vad är en femtedel av 8? 2 eller 3?
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 24 mar 2008 12:27

Bra fråga, Jörgen! Jag har inte ens tänkt på att det kanske finns tre av dem  :shock:

Clandestino

Inläggav Clandestino » 24 mar 2008 12:46

Är det för att du vet att ni är två Skogsälvan?

Clandestino

Inläggav Clandestino » 24 mar 2008 12:48

Och Jörgen, för upptagen med maffian för att kunna göra sanningstabeller månne?

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 24 mar 2008 12:51

Jo, Clandestino ute efter att sätta fast vem som helst...
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 24 mar 2008 13:02

Clandestino skrev:Är det för att du vet att ni är två Skogsälvan?

Värst vad du är på mig då, men jag tänker inte begå samma misstag som jag gjorde mot Jörgen när han började anklaga mig. Jag tänker inte svepas med i paranoian igen utan ta det lugnt, förhålla mig öppen tills magkänslan har infunnit sig. Förra gången var det två maffia så jag tog för givet att det var det den här gången också. På morgonen är det kaffe som behövs och på kvällen te och reflektion, kanske meditation. Jag är glad att jag blev bybo igen så att jag har en chans att återupprätta mitt rykte som bra människokännare. Det är väl du som har den lilla thebutiken, va Clanderstino (får jag kalla dig C?) Ni kommer väl att  fortsätta sälja Söderns Höjder som ni har gjort i alla år? Från din arbetsplats ser du ju spritbutiken mittemot, försök vara uppmärksam på om någon köper rödvin.

Clandestino

Inläggav Clandestino » 24 mar 2008 13:07

Hehe, snygg vändning, måste erkännas. Men du avslöjar dig, du är ute efter att sätta fast vem som helst...ja, hur ska man tolka det bybor? Maffian kanske inte är ute efter att döda oss längre, utan vill hålla oss fångade i ngn möglig kall stenkällare och tortera oss!

Clandestino

Inläggav Clandestino » 24 mar 2008 13:10

Skogsälvan skrev:Värst vad du är på mig då, men jag tänker inte begå samma misstag som jag gjorde mot Jörgen när han började anklaga mig. Jag tänker inte svepas med i paranoian igen utan ta det lugnt, förhålla mig öppen tills magkänslan har infunnit sig. Förra gången var det två maffia så jag tog för givet att det var det den här gången också. På morgonen är det kaffe som behövs och på kvällen te och reflektion, kanske meditation. Jag är glad att jag blev bybo igen så att jag har en chans att återupprätta mitt rykte som bra människokännare. Det är väl du som har den lilla thebutiken, va Clanderstino (får jag kalla dig C?) Ni kommer väl att  fortsätta sälja Söderns Höjder som ni har gjort i alla år? Från din arbetsplats ser du ju spritbutiken mittemot, försök vara uppmärksam på om någon köper rödvin.

Kom förbi ikväll vetja, jag bjuder på en kopp Söderns Höjder. Spritbutiken har kvällsöppet ikväll, kanske kan vi spana tillsammans...

/C

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 24 mar 2008 13:14

Jag frågade Ling om hur förhålande mellan bybor och maffia är.
Svaret är :
Nu i början har vi: 2 maffia, 1 utredare, 1 läkare och 4 bybor.

/ FIG
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 24 mar 2008 13:18

Vilket strålande förslag, C! Förra gången bjöds jag på honungsmackor av maffian Loke. Är detta en återupprepning via the av maffian C? Nej, här ska vi inte ha några förutfattade meningar. Det ska bli mig ett nöje att spionera lite med dig och lära känna dig bättre, C  :) Du verkar vara observant så jag hoppas att du är på min sida.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 24 mar 2008 13:19

Ah, tack för infon, FIG!

Clandestino

Inläggav Clandestino » 24 mar 2008 13:29

Thebutiken har vi haft i släkten i 150 år, min farfars far slogs mot maffian förra gången och jag ska göra allt som står i min makt för att avslöja dem, de ska inte få komma och slå igen thebutiken.

Jag är ytterst misstänksam mot spritbutiken dock, den öppnades ju nyss, vad är det tre månader sen? Och vilka är det som är ägarna nu igen, var inte det Minded, Hannes och den där Auk. Bäst att hålla ett extra öga på dem, speciellt eftersom de inte synts till på sistone.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 24 mar 2008 13:30

Ja jag kommer hålla mig där uppe på kullen för att få bättre överblick över vad som försigår. Förut var det ju så lugnt här, och nu skall blodet flyta. Snart kommer väl facklorna fram och det börjar skrikas.

Nej jag återkommer när de heliga örterna har gett mig insikt i vad som verkligen döljer sig bakom era ord.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 24 mar 2008 13:37

Det låter som Auk inte riktigt är nykter idag minsann... Håller sig i skymundan så vi inte kan känna på din andedräkt minsann...

Återgå till "Lekstugan"