Avantgardet skrev:Skogsälvan skrev:suchanother skrev:Jag, utan läkarutbildning, ordinerar två joint om dagen till Skogis.
Sen kan hon drömma tbx till bättre tider.
Du är allt bra gullig du, such. Ja, önskar det hade funkat på mig, men det verkar inte vara en bra idé. Visserligen har jag bara testat det en gång, men då blev det ambulansfärd...
Men då inte för att det skulle ha inneburit någon egentlig hälsorisk utan snarare för att du nojade upp dig själv, har jag rätt eller har jag rätt? Vissa är lite nervsjuka av sig, det kan man nog bli av det här samhället och denna förebannat stressade tidsålder, och då ska de ha benso. Men som sagt brajjet är universalmedicin, så du skulle ha de där två jointarna efter att du stoppat i dig din sobril eller nåt. Själv tycker jag om att vara helt nykter mellan varven också.![]()
Någon egentlig hälsorisk var det antagligen inte frågan om, nej. Men jag kunde inte röra mig, lyckades med stor ansträngning viska fram lite ord. Softa, slappa låter ju myspys-skönt, men inte till den graden. Eller det tyckte inte jag iallafall. Kanske beror det på att jag lätt glider in i avslappning utan medel. Men det finns ju olagliga substanser med motsatt verkan. Dessa håller jag mig borta från pga att det blir för bra helt enkelt för mig. Skulle lätt kunna fastna i den cirkeln.