Bibeln och Koranen har blivit ersatta!!!

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

offe

Inläggav offe » 06 jul 2008 12:19

Håna inte någon som tycker sig få en uppenbarelse! Jag har själv varit där flera gånger. Om de är inbillade eller inte kan jag inte svara på, men de hjälper den som upplever dem, även om omgivningen står oförstående.

Hjälp istället Reine att besegra högmodet. Många har funnit sanningen, en del har skyltat med det, andra har hållit tyst, men Reine är inte ensam eller unik i något avseende. Jag tror att han har funnit sanningen utifrån sitt perspektiv, men den är inte direkt översättningsbar till någon annans perspektiv.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 06 jul 2008 12:24

offe skrev:men den är inte direkt översättningsbar till någon annans perspektiv.

Därför är den värdelös ut allmänperspektiv.
Vad predikar du din tokstolle?
En indivviduell vetenskap?

offe

Inläggav offe » 06 jul 2008 15:57

Religion, kära du, inte vetenskap.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 06 jul 2008 16:06

Men varför är du på ett öppet forum och predikar något individuellt upplevt? Kan inte du sköta detta snyggt hemma i soffhörnan? Varför gapar du ut sånt här? Vad har vi övriga för behållning av din egen övertygelse?

offe

Inläggav offe » 06 jul 2008 16:21

Predikar??

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 07 jul 2008 07:29

offe skrev:Håna inte någon som tycker sig få en uppenbarelse! Jag har själv varit där flera gånger. Om de är inbillade eller inte kan jag inte svara på, men de hjälper den som upplever dem, även om omgivningen står oförstående.

Hjälp istället Reine att besegra högmodet. Många har funnit sanningen, en del har skyltat med det, andra har hållit tyst, men Reine är inte ensam eller unik i något avseende. Jag tror att han har funnit sanningen utifrån sitt perspektiv, men den är inte direkt översättningsbar till någon annans perspektiv.

Varför publicera denna nya Bibel då?

Kritik från andra icke-profeter kan vara ett sätt att få bukt med högmodet.

menar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

offe

Inläggav offe » 07 jul 2008 10:59

Fråga Reine, inte mig.

Jbig
Avstängd på en månad

Nya gudar framföres....

Inläggav Jbig » 07 jul 2008 13:01

Hejsan!

Så var det åter dax för en ny stjärna att beträda de koktas trappa, sug på denne:

"....Alla konungar förr i världen uttryckte sig på det viset som jag gör.
Ni kanske inte förstår detta...men jag gör det....."

Ho ho ho ho ho......e det en av dem som månne har varit patienter hos teoretikern i hans kombinerade bordell- och psykoklinik som tagit till ordet tro?  :lol:

MVH
bigj
Att verka för det goda...

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Till Moder Ator-Erna!

Inläggav Algotezza » 08 jul 2008 11:38

Borde inte denna tråd ligga på Galleriet? Under avd. Religion skall vi väl diskutera religionsvetenskplöaiga frågor, inte leka profeter med egna  hopknåpade urkunder? De hör väl hemma antingen på avd. Tankar och känslor eller på Galleriet?

menar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Reine Strömvall
Kontakt:

Allt är ifrån Gud och han är en skojare!

Inläggav Reine Strömvall » 14 jul 2008 20:48

Mitt högmod har gud gett mig och alla historierna om mig är sanna men jag är egentligen en ödmjuk snäll lugn person.

Men Gud är så allsmäktig att han kan förvandla sant till falskt och falskt till sant. Såsom ni tror kan det också bli.

Men jag försäkrar er att jag har ett ärligt rent uppsåt att skapa ett paradis också på jorden. Himmelriket och paradiset kommer inom era huvuden beroende av vad ni tror på gör eller säger. Kärlekens ande är en realitet.
Åtminstone för mig. Gud har alltså andra världar än denna där han dikterar reglerna och dessa finns på min hemsida. Himmelriket börjar alltså att komma inne i era huvuden den dagen ni tror på Gud och hans regler. Himmelriket startar alltså inne i era hjärnor och fortsätter i evighet.

Att följa lagen är en garanti. Jag har inte funnit någon annan väg än att följa lagen för att nå ett paradisiskt tillstånd. Följer ni lagen blir ni vänner till Gud och får ta del av kärlekens ande!

Benjie

Re: Allt är ifrån Gud och han är en skojare!

Inläggav Benjie » 16 jul 2008 02:08

Reine Strömvall skrev:Mitt högmod har gud gett mig och alla historierna om mig är sanna men jag är egentligen en ödmjuk snäll lugn person.

Men Gud är så allsmäktig att han kan förvandla sant till falskt och falskt till sant. Såsom ni tror kan det också bli.

Men jag försäkrar er att jag har ett ärligt rent uppsåt att skapa ett paradis också på jorden. Himmelriket och paradiset kommer inom era huvuden beroende av vad ni tror på gör eller säger. Kärlekens ande är en realitet.
Åtminstone för mig. Gud har alltså andra världar än denna där han dikterar reglerna och dessa finns på min hemsida. Himmelriket börjar alltså att komma inne i era huvuden den dagen ni tror på Gud och hans regler. Himmelriket startar alltså inne i era hjärnor och fortsätter i evighet.

Att följa lagen är en garanti. Jag har inte funnit någon annan väg än att följa lagen för att nå ett paradisiskt tillstånd. Följer ni lagen blir ni vänner till Gud och får ta del av kärlekens ande!

Bara en  liten försynt fråga..men vad menas med paradis?

BENJIE

Användarvisningsbild
Marksa

Inläggav Marksa » 16 jul 2008 15:14

Grattis på namsdagen Reine.... 8)
Varje dag är en resa.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 16 jul 2008 19:47

Marksa skrev:Grattis på namsdagen Reine.... 8)

Kritik des Reines Vernufnt...? VaBah?

Dra inte alla filosofer över en Kant!

Ge Sus en chans! 9 9 9

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Marksa

Inläggav Marksa » 16 jul 2008 23:33

Algotezza skrev:
Marksa skrev:Grattis på namsdagen Reine.... 8)

Kritik des Reines Vernufnt...? VaBah?

Dra inte alla filosofer över en Kant!

Ge Sus en chans! 9 9 9

MVH

Algotezza

Livet är en gåta

Den kan ta oss vart den vill.

Ibland måste måste man bara gråta.

Men liv är det ändock

och måste igenomlidas

Även när den går på knock.
Varje dag är en resa.

Primus Motor

Inläggav Primus Motor » 03 aug 2008 04:04

Det är ju uppenbart att endast Reine kan bringa oss frälsning, alla otrogna måste renas i den storm av eld och stål som ska solla logiken från den sanna tron.
Vaghet är inget tecken på stor insikt.
Relativistisk dekonstruktion är ingen bedrift.
Postmodernism är att begå ett misstag och vägra dra slutsatser av det.

Återgå till "Religion och andlighet"