Jbig skrev:Och efter tre dagars letande på nätet lyckades du även hitta matpriser i USA. Det var bra gjort, även om det tog tid........du kanske hade hjälp av engelsktalande? Fast jag tycker vi kör allt i kg, liter och jämförbara måttenheter, eftersom det för de svenska läsarna är lättare att följa, som bekant är ju decimalsystemet överlägset de anglosaxiska medeltidsmåtten!
Sa du hade alltsa inget att tillagga vad gallde sjalva poangen, att jamfora priserna ? Inget att saga om lankarnas innehall ? Mycket forvanande.
Jbig skrev:Glömde du besvara denna?
Vi prövar igen, är det sant att 25 procent av amerikanerna tjänar mindre än 170 000 per år? Ja eller nej räcker!
Det kan mycket val vara sant. Men det ar fortfarande inte relevant, sa lange du inte satter det i perspektiv till vad man far for pengarna. Att tjana 170 000 per ar i New York City ar inte bra. Att tjana samma summa ute i the heartland ar en annan sak. Precis samma svar som min forsta post i denna trad. Du stirrar dig blind pa en siffra. Se till helheten istallet.
Jbig skrev:Tja, kallar du andra för dumma svenskar, får du nog tåla att du blir kallad lögnare! Dessutom är det ju sant, du påstod ju att Barbara Ehrenreich bluffade för läsarna, men de som läst hennes rapport vet ju att hon talade sanning. Alltså ljög du Levee.
Jag tror bestamt att jag anvande begreppet "insnoade svenskar". Betyder insnoad samma sak som dum for dig ? Inte for mig. Jbig, om du nu vill anvanda saker som jag sagt anvand da citatknappen i fortsattningen. Det blir sa mycket enklare da. Jag vet att du har lite livlig fantasi, sa jag foredrar att du haller dig innanfor banans markeringar. Ok ?
Jag har last Ehrenriechs bok, och jag ser exakt var hon dribblar med begreppen for att gora sin bok mera "sensational" och for att fa mera pengar i sin egen ficka. Sa per din egen definition har du fel. Vissa av de som last hennes bok kan se rakt igenom den. Eller har du monopol pa tolkningen av hennes subjektiva bok ? Jag tror inte det.
Jbig skrev:Vi återkommer med fler fakta.......som knäcker dem som tror de bor i maine, fast de nog snarare bor i Sala:s utkanter.
Jasa, ar det Maine och Sala nu ? Du kanner verkligen nagot slags behov over att ironisera over var jag bor hela tiden. Intressant. Jag kan ju valdigt enkelt bevisa var jag bor, om jag skulle vilja. En enda lank racker. Tank pa det. Din ironi kan valdigt snabbt sla tillbaka pa dig sjalv, jag bestammer helt over den saken.
/Levee