Har varit borta ett tag, men kände för en liten inhoppning nu. Har givit ut en del litteratur men är nu, en period, fri från detta, även om det kanske kommer fler utgivningar under året - man vet aldrig?
Vad har då hänt under tiden? Jodå, en hel del, och det har mer eller mindre gått närmast i detalj som vi förutspått. Idag är nyliberalismen slagen i ruiner, inte längre höres de nylibertinske och deras svammel. Borta är svammlare som Hans Rosling och Johan Norberg, de har idag avslöjats som charlataner i de totalitäras tjänst. Det har alltså nu bevisats att att kapitalismen inte bara orsaker den fattigdom som redan är välkänd ute i världen, nu har systemet även börjat slå in mot centrum och kärnan i de egna totalitära fästena.
Är det då särskilt glatt att vara lite skadeglad? Javisst kan man välan vara det! Vi har ju fått rätt på varenda punkt, ja undras om inte självaste gamle Marx rullar sig ett extra varv, för plötsligt stämmer ju hans teser till hundra! Men naturligtvis hindrar vår ödmjukhet oss att säga - vad var det vi sade!
Men nog om detta, kapitalismen måste helt rensas bort, eftersom människor börjar få nog av totalitära system, kapitalismen var den totalitära vägens slutpunkt - med reservation för att inte Reinfeldtare och andra icke-demokrater hinner föra bort all demokratisk styrning från dagordningen! Det får vi väl se, men förhoppningsvis reser sig då befolkningen emot dessa tilltag!
För övrigt anser jag att Reinfeldt och hans hantlangare i regeringen bör ställas till svars inför en domstol för skapande av fattigdom och svindleri med skattemedel av totalformat! Det bör göras snabbt efter valet 2010...
Därefter bör snabbt som ögat omvänd bevisföring införas inom de delar av samhället som lyder direkt under näringsverksamheter - eftersom vi vet att mer än hälften av alla företagare är kriminella! Samtidigt som vi bör köra igång med ekonomisk demokrati.
Fick förresten förfrågningar från några politiska partier om att framföra mina (nåja, delvis i vart fall) tankar kring den ekonomiska demokratin jag har programmerat för...det känns gött att ständigt hava rätt....
MVH
biggj - er sanningssägare i tiden...