Åter har vi fått rätt...

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Åter har vi fått rätt...

Inläggav biggj » 24 mar 2009 14:52

Hejsan!

Har varit borta ett tag, men kände för en liten inhoppning nu. Har givit ut en del litteratur men är nu, en period, fri från detta, även om det kanske kommer fler utgivningar under året - man vet aldrig? :wink:

Vad har då hänt under tiden? Jodå, en hel del, och det har mer eller mindre gått närmast i detalj som vi förutspått. Idag är nyliberalismen slagen i ruiner, inte längre höres de nylibertinske och deras svammel. Borta är svammlare som Hans Rosling och Johan Norberg, de har idag avslöjats som charlataner i de totalitäras tjänst. Det har alltså nu bevisats att att kapitalismen inte bara orsaker den fattigdom som redan är välkänd ute i världen, nu har systemet även börjat slå in mot centrum och kärnan i de egna totalitära fästena.

Är det då särskilt glatt att vara lite skadeglad? Javisst kan man välan vara det! Vi har ju fått rätt på varenda punkt, ja undras om inte självaste gamle Marx rullar sig ett extra varv, för plötsligt stämmer ju hans teser till hundra! Men naturligtvis hindrar vår ödmjukhet oss att säga - vad var det vi sade! :lol:

Men nog om detta, kapitalismen måste helt rensas bort, eftersom människor börjar få nog av totalitära system, kapitalismen var den totalitära vägens slutpunkt - med reservation för att inte Reinfeldtare och andra icke-demokrater hinner föra bort all demokratisk styrning från dagordningen! Det får vi väl se, men förhoppningsvis reser sig då befolkningen emot dessa tilltag!

För övrigt anser jag att Reinfeldt och hans hantlangare i regeringen bör ställas till svars inför en domstol för skapande av fattigdom och svindleri med skattemedel av totalformat! Det bör göras snabbt efter valet 2010...

Därefter bör snabbt som ögat omvänd bevisföring införas inom de delar av samhället som lyder direkt under näringsverksamheter - eftersom vi vet att mer än hälften av alla företagare är kriminella! Samtidigt som vi bör köra igång med ekonomisk demokrati.

Fick förresten förfrågningar från några politiska partier om att framföra mina (nåja, delvis i vart fall) tankar kring den ekonomiska demokratin jag har programmerat för...det känns gött att ständigt hava rätt.... :D

MVH
biggj - er sanningssägare i tiden...
Den goda sidans försvarare

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 24 mar 2009 14:59

Du är så välkommen tillbaka BigJ. Vi (åtmintone jag) har saknat dej och dina skarpa analyser.

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 24 mar 2009 15:07

Hejsan!

Tackar för detta. Det var ju som så att högste chefen för forumet ville få bort mig i somras, han hittade på en moderator (det var han/hon själv som skrev) som skulle fixa det, men när jag kom på honom/henne stängde de av mig! Då ledsnade jag, men några inhopp kan jag kanske hinna göra innan han/hon åter surnar till. Med tanke på vad som hände under hösten i flol förstår jag att ledningen här oroades av mina inlagor - det visade sig ju sedan stämma helt!  :lol:

MVH
biggj

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 24 mar 2009 15:25

Ta inte detta så allvarlig gode BigJ!. Detta är ett tillåtande forum och ingen blir förpassad i onödan. Om jag inte minns fel var det du själv som bad om att bli utskickad?
Din sista kommentar till Johan var ”vem bryr dej”?

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 24 mar 2009 15:25

Hej biggen, spännande att se dig här igen.

Tänkte det är lika bra att jag presenterar mig. Lite beroende på hur man ser på saken är jag den omnämnde moderatorn i ditt förra inlägg. Enligt dina konspirationer om jag förstår dem rätt så skulle jag även vara Johan Ågren, men det vill jag faktiskt inte ens skämta med dig så länge om. Så är det inte i alla fall.

Vi kommer ha tålamod med dig så länge vi ser att forumets bredd bevaras. Lite regelöverträdelser kan vi allt tåla, men märker vi att folk flyr fältet och bara stridstupparna består så kommer ditt nya konto gå samma öde till mötes som det gamla. Men det går nog bra i vart fall fram till sommarn när de flesta vettiga människor har bättre för sig än att hänga framför datorn.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 24 mar 2009 15:46

Hejsan!

Jodå, Suchanoter, jag lade ner självmant, men det berodde ju på att jag inte ens tilläts använda vissa givna beteckningar på företeelser jag ansåg borde betecknas som just totalitära! Då ledsnade jag, men fick en ingivelse att fara in ändå, för jag har just inget för mig just nu!

Anders, vet ej om du även var inblandad, men ser ju direkt att du tillhör det klientel av totalitära som har som främsta mål att hindra andra framföra sina åsikter. Men en sak skall du ha klart för dig, din typ av personer struntar jag blankt i, hur nedstämd du än blivit av att den totalitära nyliberalismen nu ligger i ruiner! Klart att du bara vill ha "vettiga människor" här, jag har ju sett att forumet alls inte är lika frekvent besökt längre, det blir ju så när bara totalitärt tänkande tillåts yttra sig och några till för syns skull.....
Det är ju inte mitt fel att din totalitära världsbild fallerar, det är snarare en logisk utveckling av samhället och dess medlemmar - jag är bara budbäraren du inte klarar av att debatera emot eftersom du förmodligen redan har blivit bortgjord av mig förra året!
Så vad du tycker, är oväsentligt för mig, inse det! Det samma gäller ert "tålamod" - vem bryr sig om en gäng losers?  :lol:

MVH
biggj

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 24 mar 2009 16:27

\:D/
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 24 mar 2009 17:59

Hej svejts!

Ho ho ho, ja det är alltid lika intressant att se losarna försöka giva igen på de goda och budbärarna - i detta fall en frustrerad moderator som söker ta ut sin ångest och frustration på en god humanist, demokrat och särdeles kunnig i nationalekonomi såväl som att odla tomater som biggj!

Men så äro det, nyliberalerna ligger idag nedslagna till marken - medan biggj, ekonomisk demokrati och en bättre väg mot det goda samhället alltmer tonar upp sig som den enda vettiga alternativet till kapitalismen. För nu haver vi även svart på vitt att det privata näringslivet varken klarar av att fungera utan skattepengar, eller att dess direktörer nu, samtliga, har avslöjats, eller kommer att avslöjas, bara vara billiga skojare utan att prestera något alls utom att fylla fickorna genom stöldturnéer kallade bonusar.

Vi på den goda sidan om den totalitära vallen ler och njuter när den totalitära anhopen på alla sätt och vis nu försöker rädda vad som räddas kan. Men mot historiens drivkrafter är de naturligtvis chanslösa! Även om en och annan klart frustrerad moderator säkerligen inte tål att se den goda verkligheten! :D

Aldrig har det varit roligare att vara humanist och sanningssägare som idag - allt vi förutspått slår in........naturligtvis njuter vi, och samlar mer kraft, ur dessa ledsna moderatorer och annat löst folk på den totalitära sidan som ständigt vill förbjuda sanningens ordastävor tillfalles befolkningen så att ljuset klart kan skådas!  :lol:

Ho ho ho ho....kom igen nu Anders....beskriv hur det känns idag när din samhällsbild så totalt har havererat? Skall du skiva en bok om din frustration som mister B nere i Texas påstår att han skall göra? Men klarar ni av att skriva, det äro frågan?  :D

MVH
biggj - samhällsnjutaren och humanisten

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 24 mar 2009 18:09

Tvivlar lite fortfarande på att detta är den riktige biggen, föreställde mig att SÄPO utsåg honom till samhällets fiende nummer 1, efter diskreta påtryckningar från de besuttna i samhället och att BigJ fick en sista resa helingjuten i en cementkista å destination bottenviken. :wink:

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 24 mar 2009 18:21

Hejsan!

Jodå, Zokrates, det är den riktige bigj - men jag hade slarvat väck mina inloggningslösenord, så jag fick skapa ett nytt nick!

SÄPO är f.ö. en institution som bör avskaffas i ett bättre samhälle. Sådana skumma institutioner, med kriminalitet som specialité, bör ej existera i goda demokratier.

Ho ho ho....ståplats i Nybroviken......där borde man resa en staty över kaptenen Calle Bildt! :lol:

MVH
biggj - sanningens röst uti spenaten...

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 24 mar 2009 19:11

Livsmedelsarbetarförbundets ordförande Hans-Olof Nilson säger att förtroendet för kärringen Wanja Lundby är orubbat.
Klart, de tillhör samma sossemaffia. Inte alldeles oväntat.

Användarvisningsbild
Chloe

Inläggav Chloe » 24 mar 2009 20:13

Igen har ni fel. Det är en bra bit kvar till kommunismen. Rättare sagt en evighet. Snart kan det bli köpläge på börsen. Och mera välstånd. Inget totalitärt över det. Bara fria spelare.
Jack Bauer Rocks!

transversal

Inläggav transversal » 24 mar 2009 20:34

Äsch. Bara att suga in. Känner ju inte killen men det ju uppenbart att han har saknat forumet som fan!  Hade det funnits ett litet hjärta som smilie ... Jamen det gör det ju! :smt049

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 24 mar 2009 20:42

Hejsan!

Jepp, Suchanother, LO-bosserskan borde göra det enda riktiga, att avgå.

Chloe tror att vi är på väg mot kommunismen, den ville han ju förresten förbjuda som ett alternativ i den totalitära stat han förespråkar, vill vi minnas! Det skulle vara förbjudet att rösta på vänstern i hans totalitära demokrati, ju!  :lol:

Men bara för att man lämnar ett uppenbart korrupt system, som kapitalismen är, behöver man ju inte med automatik omfamna ett lika dåligt system, dvs kommunismen! Låt vara att kommunismen inte krävt så många mördade liv som kapitalismen, men i alla fall!  :)

Bättre då att se till nya grejer, ekonomisk demokrati har inte prövats i större skala, men där det har införts, funkar det väldans bra.Till skillnad från det privata näringslivet som inte kan existera utan skattebetalarnas bidragsutbetalningar! Idag har vi facit, det privata näringslive är nästan helt och hållet styrt av fifflare, koruption och genererar bara kriser, ökad arbetslöshet och ökad fattigdom!
Precis det vi varnat för hela tiden, idag noterar vi att vi fått rätt på varje punkt, och att de totalitära libertinisterna nu är väldans griniga... :wink:

Var är du moderator-anders - fortfarande butter för att din nyliberala världsbild fallerat? Ho ho ho ho.....vad vi njuter när totalitarismen pundar i sanden....

MVH
biggj - alltid ett strå vassare i debatten...

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 24 mar 2009 21:33

Du påminner mig om en annan med ungefär samma nick. En lallande fåne som försvann för ett tag sedan. Strunt samma i det. Låt oss köra på här och nu.

Ähå nu brassar jag på för att få igång fånigheterna. Än så länge inget drag här. Låtomoss hjälpa till med detta som den förra gaptruten hade sagt.

Funkar bra säger du. Statistik tack.Vad det nu är som funkar bra. Du får definera det. Förklara begrepp.  Obs det ska vara signifikanta värden annars duger det bara som toapapper.

Bara för att man döper om diktatoriskt kommunism till något annat innebär det inte att det att det blir något annat än just diktatorisk kommunism.   :lol:

Återgå till "Politik och samhälle"