Ibland kan man bli attraherad av någon som man VET att man inte skulle fungera ihop med rent psykologiskt, men ändå finns attraktionen där.
Vad är genernas andliga aspekt?
Moderator: Moderatorgruppen
Johan Ågren skrev:Angelina,
Om det är bilder på dig på din webbsida så blev jag förälskad i dig vid första ögonkastet. Men jag tror inte det skulle fungera, så enkelt är det inte.
johan ågren skrev:"Det har att göra med att vi inte enbart är vårt ytjag utan att vi har många delpersonligheter och djup i vårt medvetande. Ett till synes dåligt val kan ur en djupare aspekt av vårt medvetande vara förlösande och helt rätt."
Johan Ågren skrev:Är det någon skillnad att se en person på till exempel en film och att se personen "på riktigt"?
Johan Ågren skrev:Men som sagt jag tror inte mäns förälskelse är lika vacker; inte lika unik som kvinnors. Vi går igång på det mesta![]()
Johan Ågren skrev:Lite skämtsamt, men ändå en fördom med viss substans, och även evolutionärt sett motiverat.
NT85 skrev:Johan Ågren skrev:Är det någon skillnad att se en person på till exempel en film och att se personen "på riktigt"?
tolkningsfråga.
NT85 skrev:Johan Ågren skrev:Men som sagt jag tror inte mäns förälskelse är lika vacker; inte lika unik som kvinnors. Vi går igång på det mesta![]()
Tss.. det där tror jag är totalt överskattat, åtminstone att säga att det är så rent "av naturen".
MrTambourineMan skrev:Vad då "tolkningsfråga"? Klart man kan tolka allt på olika vis, så även tankarna som far runt i ditt huvud, men vad menar du exakt? Det är en klart och tydligt ställd fråga?
MrTambourineMan skrev:Subjektiv åsikt utan stöd i något objektivt vedertaget. Jag kan berätta, iaf vad gäller råtthanar, att deras sexuella beteende och "relationer" skiljer sig avsevärt från honornas.
Angelina skrev:Jag vet inte vad jag gaggar om egentligen, är bara chockad av något som hände nyligt...
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster