xion skrev:När jag tänder i spisen för att få varmt i mitt hus bygger detta på att jag inte låter elden slockna.
Jag måste lägga in mer efter en stund och hålla elden vid liv.
Det är samma sak när man skriver ett inlägg här på forumet.
Om ingen reagerar på det som skrivits uppstår ingen kommunikation.
Inget särskilt med det, Det står fritt för vem som helst att svara eller låta bli.
Inlägget slocknar precis som elden i spisen.
Helt meningslöst var det kanske inte ändå. Någon kanske läste det och hade en viss behållning därav.
Det här är ju ett filosofiforum så den som går in här borde kunna förvänta sig att inläggen ska en motsvarande karaktär.
Därför är det tråkigt när det istället är inlägg efter inlägg med halmslöjd och nedsättande kommentarer.
Det här är ingen rolig läsning för nån. Det för mera tanken till så kallade nät-troll.
Man bör skriva för eventuella läsare och inte för att man har problem med syra/bas balansen.
Sen har man ju sina åsikter och försanthållanden också… blir de hotade har man en tendens att slå bakut. Men kan väl i stort hålla med dig. Texter som inte är menade som debattinlägg blir ofta behagliga att läsa.
Dock väldigt skönt att slippa like-eländet här. Likearnas inverkan på vad som skrivs är helt förödande. Jag kan hålla med dig om att det på forum av den här typen blir lite väl mycket krutrök, men det är ju värre med onlinegrejer där alla bara skriver snälla plattityder för att få dessa hjärtan och tummar…