Anne kan ej längre posta på forumet
Moderator: Moderatorgruppen
Anne kan ej längre posta på forumet
Anne har meddelat mig att hon kan logga in på forumet men ej skriva där. Något sätter stopp för detta men hon vet ej vad.
Algotezza aka Algotezza
Re: Anne kan ej längre posta på forumet
Algotezza skrev:Anne har meddelat mig att hon kan logga in på forumet men ej skriva där. Något sätter stopp för detta men hon vet ej vad.
Vad får hon för felmeddelande?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Re: Anne kan ej längre posta på forumet
Anders skrev:Algotezza skrev:Anne har meddelat mig att hon kan logga in på forumet men ej skriva där. Något sätter stopp för detta men hon vet ej vad.
Vad får hon för felmeddelande?
Nåt med "spamhaus". Vad nu det är...
Algotezza aka Algotezza
Re: Anne kan ej längre posta på forumet
Algotezza skrev:Anders skrev:Algotezza skrev:Anne har meddelat mig att hon kan logga in på forumet men ej skriva där. Något sätter stopp för detta men hon vet ej vad.
Vad får hon för felmeddelande?
Nåt med "spamhaus". Vad nu det är...
Annes dator (ip adress) har av någon anledning klassats som Spam
Lösningar för en forum-admin
Stäng av Spamhaus-kontrollen i phpBB (inte alltid rekommenderat – då ökar spammet).
Vitlista användaren/IP:t i forumets adminpanel.
Be användaren kolla sitt IP på Spamhaus → https://check.spamhaus.org och om det är fel, begära borttagning (delisting).
En admin kan slå hur vitlista i chatgpt. Risken är iofs för Anne att hon spärras på andra ställen också. Bäst för henne göra det sista. Och fråga chatgpt om det blir krångligt.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Re: Anne kan ej längre posta på forumet
Har det inte löst sig???
Re: Anne kan ej längre posta på forumet
Tror att jag tagit bort en spamhaus-spärr nu, så förhoppningsvis kommer det gå logga in i fortsättningen
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Maskrosrotsinitiativ: https://www.facebook.com/groups/477981001260196
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Maskrosrotsinitiativ: https://www.facebook.com/groups/477981001260196
Re: Anne kan ej längre posta på forumet
Tack för hjälpen!
Re: Anne kan ej längre posta på forumet
Gott att det fungerar!
Återgå till "Tankar och känslor"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster