Anne kan ej längre posta på forumet

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Anne kan ej längre posta på forumet

Inläggav Algotezza » 19 aug 2025 21:05

Anne har meddelat mig att hon kan logga in på forumet men ej skriva där. Något sätter stopp för detta men hon vet ej vad.
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Anne kan ej längre posta på forumet

Inläggav Anders » 19 aug 2025 21:06

Algotezza skrev:Anne har meddelat mig att hon kan logga in på forumet men ej skriva där. Något sätter stopp för detta men hon vet ej vad.

Vad får hon för felmeddelande?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Anne kan ej längre posta på forumet

Inläggav Algotezza » 19 aug 2025 21:15

Anders skrev:
Algotezza skrev:Anne har meddelat mig att hon kan logga in på forumet men ej skriva där. Något sätter stopp för detta men hon vet ej vad.

Vad får hon för felmeddelande?


Nåt med "spamhaus". Vad nu det är...
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Anne kan ej längre posta på forumet

Inläggav Anders » 20 aug 2025 06:25

Algotezza skrev:
Anders skrev:
Algotezza skrev:Anne har meddelat mig att hon kan logga in på forumet men ej skriva där. Något sätter stopp för detta men hon vet ej vad.

Vad får hon för felmeddelande?


Nåt med "spamhaus". Vad nu det är...


Annes dator (ip adress) har av någon anledning klassats som Spam

Lösningar för en forum-admin
Stäng av Spamhaus-kontrollen i phpBB (inte alltid rekommenderat – då ökar spammet).
Vitlista användaren/IP:t i forumets adminpanel.
Be användaren kolla sitt IP på Spamhaus → https://check.spamhaus.org och om det är fel, begära borttagning (delisting).

En admin kan slå hur vitlista i chatgpt. Risken är iofs för Anne att hon spärras på andra ställen också. Bäst för henne göra det sista. Och fråga chatgpt om det blir krångligt.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Anne kan ej längre posta på forumet

Inläggav Vega » 26 aug 2025 17:37

Har det inte löst sig???

Användarvisningsbild
David H
Moderator
Inlägg: 5726
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Anne kan ej längre posta på forumet

Inläggav David H » 27 aug 2025 21:51

Tror att jag tagit bort en spamhaus-spärr nu, så förhoppningsvis kommer det gå logga in i fortsättningen
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Maskrosrotsinitiativ: https://www.facebook.com/groups/477981001260196

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Anne kan ej längre posta på forumet

Inläggav Anne » 28 aug 2025 17:08

Testar.

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Anne kan ej längre posta på forumet

Inläggav Anne » 28 aug 2025 17:08

Tack för hjälpen!

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Anne kan ej längre posta på forumet

Inläggav Vega » 28 aug 2025 18:41

Gott att det fungerar!

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Anne kan ej längre posta på forumet

Inläggav Algotezza » 28 aug 2025 20:48

Anne skrev:Tack för hjälpen!


:D
Algotezza aka Algotezza


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster