... Hoppas detta stimulerade fantasin!
Ingen hemma här längre?
Ingen fråga för dagen?
/cogito
Moderator: Moderatorgruppen
cogito skrev:Frågar du mig, så har det mera att göra med in media res än med traditionell apologi. Vi får ju inte bortse från att konnotationer kan ju vara såväl intentionella som konceptuella. Men denna åsikt är kanske av föga intrinsikalt värde? Nu är detta inte min egen syn, utan partitativt sammansatt av avan T. Gardet.
Jag fattar inte ett skit av alla dessa bokstavskombinationer Du lyckats skriva ner.
Självklart är Jesus Guds son , har träffat han själv när jag var nära döden.
suchanother skrev:Jesus var en pajas och därmed basta.
Varför älta idiotier? Är trött på dessa pajasfigurer som ältar bibelgoja.
De fanns lixsom inte nån värre syndare än jag (i promise) sen så kom han LOL, vilken kärlek, totalt penetrerade mig med med hans väsen , han såg ut å va typ 35 års åldern eller nåt , skinande ljus , sen rörde han mig och sa nånting ? har jag för mig.

cogito:
om Jesus uppenbarelse är enbart en andlig tilldragelse (som till synes kan upprepas i våra dagar) eller om Jesus också var fysisk närvarande på det historiska planet.
Lundan:
Bägge. Han gestaltade sig på jorden, på fysiska planet , För att leda Guds barn till en hjord och en Herde=Jesus.
Sen nu så kan han ju inte vara med oss fysiskt längre men genom anden
Sen gåvan man får är Heliga Anden som flyttar in i ens ande så man har direct linked live contact all the time med Gud och Jesus och lever i den ständiga kärleken genom anden, sen får man ju massa gåvor med
Han uppenbarar sig otroligt mycke till folk som verkligen i djupet av sitt i hjärta vill ha hjälp och e trött på skiten etc som jag, och den heliga anden är aktiv som attsingen, snart kommer väl väckelsen n2
Gud har tagit den svåra vägen, iställe för att komma dånande i Universum och över jorden och få folket å bli vettskrämda så har han gått denna väg.
Återgå till "Religion och andlighet"
Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster