Vad är meningen med livet?

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 07 jan 2008 07:41

Elion skrev: Och sluta använda upprops tecken på varje mening, vad tjänar det till?

Utropstecken! :wink:

Elion

Inläggav Elion » 07 jan 2008 07:51

Zokrates skrev:
Elion skrev: Och sluta använda upprops tecken på varje mening, vad tjänar det till?

*Skyller stilfullt på det automatiska Stavning och Grammatik programet och går och gömmer mig bakom en buske*
Att vara en filosof handlar om att ha ett öppet sinne, ändå förkastar de flesta filosofer religion och dess biblar och gör narr av de som tror på det.

Användarvisningsbild
Plecto
Kontakt:

Inläggav Plecto » 07 jan 2008 07:54

Elion skrev:
Zokrates skrev:

*Skyller stilfullt på det automatiska Stavning och Grammatik programet och går och gömmer mig bakom en buske*

:) *kramar*
"I would not know what the spirit of a philosopher might wish more to be than a good dancer." - Fredrich Nietzsche

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 07 jan 2008 07:56

Menade inget illa, men kunde inte låta bli. Det kanske skulle vara på sin plats att uppfinna ett uppropstecken, varför inte nåt i stil med en snedställd yxa?  :idea:

Användarvisningsbild
Plecto
Kontakt:

Inläggav Plecto » 07 jan 2008 08:03

:o <--- Upprop?
"I would not know what the spirit of a philosopher might wish more to be than a good dancer." - Fredrich Nietzsche

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Livets mening

Inläggav Algotezza » 07 jan 2008 09:17

Livets mening är att kommunicera, med så så många som möjligt, så djupt som möjligt, så ofta som möjligt och på så många plan och sätt som möjligt.

Det vi gör här...

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Plecto
Kontakt:

Re: Livets mening

Inläggav Plecto » 07 jan 2008 09:39

Algotezza skrev:Livets mening är att kommunicera, med så så många som möjligt, så djupt som möjligt, så ofta som möjligt och på så många plan och sätt som möjligt.

Det vi gör här...

MVH

Algotezza

Jag kommunicerar sexuellt! Jag är på alla plan samtidigt! Jag är uppe, nere... jag är där, och jag är här...  I am all over the map baby!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 07 jan 2008 12:41

Plecto skrev:
Algotezza skrev:Livets mening är att kommunicera, med så så många som möjligt, så djupt som möjligt, så ofta som möjligt och på så många plan och sätt som möjligt.

Det vi gör här...

MVH

Algotezza

Jag kommunicerar sexuellt! Jag är på alla plan samtidigt! Jag är uppe, nere... jag är där, och jag är här...  I am all over the map baby!

Sex är kommunikation, kommunikation är sex...

kommunicerar Algotezza upphetsat
Algotezza aka Algotezza

Elion

Inläggav Elion » 07 jan 2008 12:59

Algotezza skrev:
Plecto skrev:

Det vi gör här...

MVH

Algotezza

Hur i allt som går att köpa på Hennes & Mauritz kan man kommunicera med sex?

Ett stön för ja, två för nej?
Att vara en filosof handlar om att ha ett öppet sinne, ändå förkastar de flesta filosofer religion och dess biblar och gör narr av de som tror på det.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 07 jan 2008 13:15

Elion skrev:
Algotezza skrev:
Plecto skrev:

Det vi gör här...

MVH

Algotezza

Hur i allt som går att köpa på Hennes & Mauritz kan man kommunicera med sex?

Ett stön för ja, två för nej?

Kommunikation kan väl ske mer än i form av verbala uttryck? Sex är en del av kroppsspråket. Vad du kommunicerar är upp till dig.

Kommunikation är att ge och få "energier". I sexualakten ger man något och får något. Även i ensamsex.

Menar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Elion

Inläggav Elion » 07 jan 2008 13:31

Algotezza skrev:Kommunikation kan väl ske mer än i form av verbala uttryck? Sex är en del av kroppsspråket. Vad du kommunicerar är upp till dig.

Kommunikation är att ge och få "energier". I sexualakten ger man något och får något. Även i ensamsex.

Menar Algotezza

Nja, jag har lite svårt att tro det, en lätt icke verbal kommunikation existerar ju, nicka lätt för hej t.ex. Men det är så mycket annat som händer med kroppen och som går igenom huvudet att något annat än "Trycker jag för djupt?" går nog inte igenom.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 07 jan 2008 13:37

Elion skrev:
Algotezza skrev:Kommunikation kan väl ske mer än i form av verbala uttryck? Sex är en del av kroppsspråket. Vad du kommunicerar är upp till dig.

Menar Algotezza

Nja, jag har lite svårt att tro det, en lätt icke verbal kommunikation existerar ju, nicka lätt för hej t.ex. Men det är så mycket annat som händer med kroppen och som går igenom huvudet att något annat än "Trycker jag för djupt?" går nog inte igenom.

Även om sexualaktine inte hanldar direkt om något tankeutbyte är det väl frågan om ett slags känsloutbyte - eller man använder bara varandras kroppar som onanimaskiner, inkrökt i sin egen njutning?

undrara Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Elion

Inläggav Elion » 07 jan 2008 14:21

Algotezza skrev:Även om sexualaktine inte hanldar direkt om något tankeutbyte är det väl frågan om ett slags känsloutbyte - eller man använder bara varandras kroppar som onanimaskiner, inkrökt i sin egen njutning?

undrara Algotezza

Det kan bara bli ett utbyte av känslor om båda partnerna vet exakt vad den andra vill ha... Och hur ofta ser man sådant i den här moderna världen?

Sex är för komplicerat för att några riktiga och betydelsefullare känslor ska kunna komma igenom.

En av fördelarna med att vara gift antar jag, har man varit gift i 20år kan säkerligen börja kommunicera utan ord. Både socialt och sexuellt.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 07 jan 2008 14:27

Elion skrev:
Algotezza skrev:Även om sexualaktine inte hanldar direkt om något tankeutbyte är det väl frågan om ett slags känsloutbyte - eller man använder bara varandras kroppar som onanimaskiner, inkrökt i sin egen njutning?

undrara Algotezza

Det kan bara bli ett utbyte av känslor om båda partnerna vet exakt vad den andra vill ha... Och hur ofta ser man sådant i den här moderna världen?

Sex är för komplicerat för att några riktiga och betydelsefullare känslor ska kunna komma igenom.

En av fördelarna med att vara gift antar jag, har man varit gift i 20år kan säkerligen börja kommunicera utan ord. Både socialt och sexuellt.

OK, sexualakten är för det mesta gemensam onani... utan minsta känsloutbyte av något slag... Behöver man en levande partner bara för att själv bli lite mer upphetsad? Skillnaden mot nekrofili är att partnern iregel  lever och andas, är varm...och har ett hjärta som slår...

För hygienens skull: uppblåsbar Barbara och Barabbas till alla!

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Emergent

Inläggav Emergent » 14 jan 2008 01:33

Det finns ingen mening med livet. Vem skulle ge oss den meningen. I den bemärkelsen som vi uppfattar begreppet, måste vi som människor själva skapa en meningsfull tillvaro, antingen för oss själva som enskilda individer eller i gemenskap med andra.

Återgå till "Filosofi"