Mafiaspel 1

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Minded

Inläggav Minded » 10 feb 2008 15:57

Intressant utveckling, om inte Loke tar steget fram och säger sig vara utredaren också, med en tillhörande nit- eller vinstlott om mafia, så är två stycken säkra bybor... Ling och Skogsälvan.

Men Auk, du glömmer ju att du själv är mafia :lol:

Så för att förtydliga det resonemang som Auk förde: Mafian består alltså av Auk och Loke.

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 10 feb 2008 16:02

Jag har inget annat att gå på Auk, än att du röstade på mig. Jag har 3 att välja på, Du, Loke eller Minded. Jag kan inte säga vem som talar sanning eller vem som ljuger. Det är oerhört svårt för mig att basera mina ord på nånting just nu. Jag kan inte påstå mig se nåt mönster, som talar för varken det ena eller det andra.
Den enda jag litar på är Skogsälvan.

Användarvisningsbild
Loke

Inläggav Loke » 10 feb 2008 16:25

Jag är stärkt i tron efter rundorna sen min sista post. Men jag skulle gärna ha lite bekräftelse på hur mycket Skogsälvan litar på Ling egentligen? Ingen anledning att ändra min röst från förra rundan i nuläget.

Röst: J R Auk

Användarvisningsbild
Loke

Inläggav Loke » 10 feb 2008 16:49

Eller jo, nu när jag tänker på det har jag ändå en tvekan. Ling påstår sig vara utredare först efter att alla har visat sig i tråden efter nattens hemskheter (fast ölen och honungsmackorna var ju goda). Om Ling är mafia så har det varit ett strålande drag att påstå sig ha utrett skogsälvan iom att skogsälvan har sånt förtroendekapital. Och påståendet om utredare kom som sagt efter att alla deltagit i tråden igen, men ingen utredare hade gett sig till känna. Det är mer misstänkt ju mer jag tänker på det.  :)

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 10 feb 2008 17:07

Det hade kanske varit ett bra drag att komma ut med det första dagen, men då hade jag kanske blivit avrättad direkt. Som det är nu, kände jag att det kunde vara dags att ge sig tillkänna, för att på så sätt kunna hitta den 3:e bybon. Då jag vet att Skogsälvan är en bybo.
Jag vet att det är svårt att lita på någon, så känner jag med.

Användarvisningsbild
Loke

Inläggav Loke » 10 feb 2008 17:12

Aha nej första dagen förstår jag att du inte kom ut, det hade garanterat minskat dina överlevnadschanser. Men varför inte säga det direkt på andra dagen? Nu kan det ju se ut som om du först inväntade meddelande från alla andra för att undgå en olämplig krock med den riktiga utredaren.

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 10 feb 2008 17:15

Jag var osäker på hur det skulle tas emot, därför var jag tvungen att fundera länge:) Jag inser att det kan verka knepigt, men sådan är jag.
Dessutom vet jag att mafian helt säkert kommer att avrätta mig i detta läget., då de vet att jag kan få information från lekledaren om någons roll. Tyvärr får jag inte det förrän efter midnat, och då kan ju jag vara död :(

J R Auk

Inläggav J R Auk » 10 feb 2008 17:21

Det blir ingen morgondag om jag blir utröstad :)
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

J R Auk

Inläggav J R Auk » 10 feb 2008 17:22

Minded skrev:Intressant utveckling, om inte Loke tar steget fram och säger sig vara utredaren också, med en tillhörande nit- eller vinstlott om mafia, så är två stycken säkra bybor... Ling och Skogsälvan.

Men Auk, du glömmer ju att du själv är mafia :lol:

Så för att förtydliga det resonemang som Auk förde: Mafian består alltså av Auk och Loke.

Hmm du menar det jag framförde om att kasta misstankar på sin maffiabroder för att föregå att någon utreder kopplingen mellan två.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 10 feb 2008 17:24

Ojojoj, vilken härva och jag är slut efter gårdagens sena, men roliga kalaskväll. Mina tankar far hit och dit. Tvivlar lite på Ling också, men någon måte man ju lita på, så jag väljer att tro på Ling som god. Jag  känner att mina yra funderingar tyvärr inte skulle var till någon hjälp för tillfället.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 10 feb 2008 17:24

Varför valde du Skogsälvan att utreda Ling?

Ni andra, betänk att det är 1/4 att utredaren dog första natten.

Hehe såg just att alla maffia och bybor är online :) Dvs samtliga som är med i spelet.

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 10 feb 2008 17:25

Skogsälvan skrev:Ojojoj, vilken härva och jag är slut efter gårdagens sena, men roliga kalaskväll. Mina tankar far hit och dit. Tvivlar lite på Ling också, men någon måte man ju lita på, så jag väljer att tro på Ling som god. Jag  känner att mina yra funderingar tyvärr inte skulle var till någon hjälp för tillfället.

Härligt att höra av dig....känner snaran dras åt lite....hur ska det gå :shock:

J R Auk

Inläggav J R Auk » 10 feb 2008 17:26

Loke skrev:Jag är stärkt i tron efter rundorna sen min sista post. Men jag skulle gärna ha lite bekräftelse på hur mycket Skogsälvan litar på Ling egentligen? Ingen anledning att ändra min röst från förra rundan i nuläget.

Röst: J R Auk

Varför skulle det spela någon roll hur mycket Skogsälvan litar på Ling?

Menar du att det skulle stärka Lings utsaga om tillit till Skogsälvan?

Jag ser inte relevansen, utan blir bara mer stärkt i mina misstankar :)

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 10 feb 2008 17:27

J R Auk skrev:Varför valde du Skogsälvan att utreda Ling?

Ni andra, betänk att det är 1/4 att utredaren dog första natten.

Hehe såg just att alla maffia och bybor är online :) Dvs samtliga som är med i spelet.

Jag valde två, den ena blev lynchad.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 10 feb 2008 17:29

Ling skrev:
Skogsälvan skrev:Ojojoj, vilken härva och jag är slut efter gårdagens sena, men roliga kalaskväll. Mina tankar far hit och dit. Tvivlar lite på Ling också, men någon måte man ju lita på, så jag väljer att tro på Ling som god. Jag  känner att mina yra funderingar tyvärr inte skulle var till någon hjälp för tillfället.

Härligt att höra av dig....känner snaran dras åt lite....hur ska det gå :shock:

Nä varför det. Det är ologiskt att rösta ut dig nu, mycket bättre att som för mig gå på andra hälften av de jag tror är maffia. Betänk att det är den här dagen som avgör. Nu har ju du så att säga bränt chansen för andra maffia att hävda sig vara utredare.

Vilket också är intressant. Om det vore så att det var maffian som var mest misstänkta, borde de inte då utge sig för att vara utredare också?

Kan vi dra någon slutsats av att det bara är Ling som säger sig vara utredare?

Återgå till "Lekstugan"