Xinea skrev:Det är inte svårt att förstå att kvinnor håller sig undan..det är inte pengar utan man flyr från din bitterhet och inställning till andra personer.
En man blir bedragen. Det leder till skilsmässa. Det leder till en självvald isolering från kvinnor kanske på grund av bitterhet från besvikelsen.
Orsak enligt Xinea.
Makan var otrogen för att mannen var bitter.
Kan det inte vara så att bitterheten inträffade EFTER att makan var otrogen och att detta är orsaken till den självpåtagna isoleringen?
Här passar jag på att flika in med ett exempel på mänsklig ologik.
Nils är på en fest. Nils är nykterist. Nils känner ingen på denna fest.
Nils säger, -Jag dricker inte alkohol!
Nu inträffar fenomenet. Em majoritet associerar, Nisse=Alkohol
Nisse blir nu synonymt med alkohol, att han inte dricker spelar ingen roll, för det var bara detta som fastnade hos de flesta deltagarna på festen, Nisse + alkohol.
Nils är nu plötsligt i någras ögon en alkoholist, i en del andras har han problem med spriten samt hos flertalet är han nu förknippad med något negativt utan att de själva riktigt vet vad. Endast en minoritet minns vad han sade, att han INTE dricker alkohol, samt kan hantera Nisses uttalande på ett korrekt sätt.
Nisse fortsätter, -Alkoholförtäring överlämnar jag åt systembolagets kunder!
Återigen kommer nu den mänskliga dumheten med en felkoppling, alla systembolagets kunder är alkoholister, anser Nisse, han har själv sagt det!
Mänsklig dumhet är gränslös, svårigheten att beskriva den samma utan att själv bli idiotförklarad desto större.
Det kommer alltid att finnas någon som tar tillfället i akt att trycka ned någon annan, som vänder och vrider på det sagda eller skrivna för att det skall passa deras egna syften, kanske för att plocka poäng eller topprida någon. Istället för att öppet kunna diskutera och gå på djupet med varför saker förhåller sig på ett visst sätt, så fastnar diskussionen, folk blir sura och börjar med smutskastning som inte gagnar någon.
Vi bär alla på förutfattade meningar, jag med. Därför ser jag det som oerhört betydelsefullt att jag bearbetar dessa, det sker lättast med konstruktiv kritik, inte personangrepp.