gråa hår skrev:muskot skrev:gråa hår skrev:Pappret har du skrivit under när du anerkänner att du lever i det samhället. Vilket du gör när du skriver "visa mig pappret som det står att jag har godkänt det samhället JAG LEVER I"
Samhället, det är du det! Det är ingenting som ligger utanför dig, det är något du lever i, som formar dig och som du medverkar till utformningen av...
För övrigt tycker jag att den här tråden är relativt ointressant och lite utfordrandes. Jag orkar inte sitta att diskutera med er om era subjektivistiska uppfattningar av rusmedler. Det är helt enkelt inte genstånd för diskution...
Jag skulle vilja säga att samhället är en del av mig, efter som jag inte helt kan förneka dess existens. Själv skulle jag vilja säga att jag lever i en super organism "jorden". Jag upptäckte nu när jag pluggar på högskolan att helt ovetenskapligt förnekade jordens existens, utan man modellerade upp jorden som system så var super nation det högsta. Samhällets fiende nummer 1 är naturen, vilda djur och annat som är svårt att kontrollera. Jag väljer att spela med i den illusion som kallas samhälle för tillfället och på så sätt tillåter jag dess existens att finnas kvar. Men när man börjar förstå att samhällets grundpelare pengar inte är bundet till ett realt värde utan är bara en fantasi siffra som alltid i slut ändan sätter oss i skuld till jordens resurser. Det är inte så svårt att räkna ut i huvudet, men för de som inte har den mentala kapaciteten så jobbar jag på en simulering som förklarar att vi redan skuldsatt oss mer en vad jorden kan förse oss med. Klart som fan jag kan välja att inte vara en del av samhället, det kräver bara lite mer av mig. Jag måste vara bättre och listigare på att försvara mig ifrån samhället. Inte så svårt efter som psykologisk krigföring är fult lagligt. Och det kan jag använd i självförsvar när någon försöker tvinga mig till något jag inte vill som följer samhällets normer. Jag behöver inte samhället det är samhället som behöver mig. Solidaritet tycker bara de lata eller asociala är bra, efter som de automatiskt inte får starka och inflyttningsrika vänner. Jag skiter i dom kan lika gärna gå och dö eller bli kastrerade för tillför inget värde till mig eller jorden.
Joo det är livsfilosofi och religion, och ifall du inte kallar nihilism för religon så får du väll kalla det för det. Men jag kan byta ut Nirvana mot att uppnå upplysning.
Måste säga att du börjar använda dig av typiska psykopatiska taktiker i dina disktoner. Som tur är så kan jag använda dom tillbaka.
Så du tror du har rätt? Så du tror du kan något? Så du tror du är fri? Så du tror du är intelligent? Så du tror du är värd något? Så du tror din åsikt har betydelse? Så du tror samhället är bra? Så du tror att du är värd din pension? Så du pengar är värd nått? Så du tror du är en bra person?
Tro inte att du kommer någon stans med att försöka göra en annans värderingar osanna.
För övrigt är det jag som styr över mitt egna universum, om du vet vad multiversum är och dess teori bakom det så skulle du respektera det.
blablabla...
Lalalalalala *håller för öronen*