suchanother skrev:Avantgardet skrev:Nu är det alltså nån pizzabagande mercedes-turk som är en dålig förebild och som kausalt orsakar brottsligheten hos invandrarna. Är det samma sak i mitt fall, jag som inte är invandrare, har jag också en pizzabagande mercedes-turk som förebild? Eller är jag helt enkelt inte riktigt svensk enligt dig? Visst mormor min är danska men ser ut som en gammal zigenarhäxa, kanske är det vad som fått mig att begå brott?
Två saker, i invandrarghetton är brottsligheten fenomenalt hög, det andra, i dessa ghetton med bidragsberoende är en allmän slapphet utbrett. De har sin egen kultur i släptåget och denna kultur odlas vidare i Sverige. Varför tror du att all denna stenkastning mot räddningshjälpen äger rum i Rosengård? De vill helt enkelt inte att myndigheter blandar sej i när de har skapat ett eget samhälle med egen struktur med knarklangare och all annan kriminalitet.
Avant pratar om kausalitet och vill på så sätt ge sitt snack legitimitet. Jag har aldrig påstått att invandrare per automatik blir brottslingar, hans mormor må ha varit en zigenare, men den kulturella skillnaden kan du aldrig bortse från.
Varför inte ta dessa kalla fakta på allvar? Istället försöker du förlöjliga när fakta inte stämmer med ditt ideologibygge. Skrattretande.
Hur djävla på lyset är du, eller snackar du i nattmössan? Jag skulle också kastat sten på snutar och andra idioter som kommer och trakasserar. Fast då har jag förstås alltid fått bo i invandrartäta områden, och just bara haft att göra med invandrare. Det handlar om social stratifiering ditt pundhuvud, har inget att göra med etnicitet eller kultur. Sluta snacka skit.
Det handlar inte om att invandrare "skapar egna samhällen", det handlar om att man förpassar de lägsta samhällsskicken till vissa geografiska områden, och sen låter man snutarna patrullera runt dem för att hålla dem inhägnade. Du får väl lalla runt med kontrafaktisk historieskrivning, men kom inte och kalla det verklighet.