Varför vinner SD mark - vad är det för ett parti?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 26 okt 2009 21:06

suchanother skrev:
Avantgardet skrev:Nu är det alltså nån pizzabagande mercedes-turk som är en dålig förebild och som kausalt orsakar brottsligheten hos invandrarna. Är det samma sak i mitt fall, jag som inte är invandrare, har jag också en pizzabagande mercedes-turk som förebild? Eller är jag helt enkelt inte riktigt svensk enligt dig? Visst mormor min är danska men ser ut som en gammal zigenarhäxa, kanske är det vad som fått mig att begå brott?

Två saker, i invandrarghetton är brottsligheten fenomenalt hög, det andra, i dessa ghetton med bidragsberoende är en allmän slapphet utbrett. De har sin egen kultur i släptåget och denna kultur odlas vidare i Sverige. Varför tror du att all denna stenkastning mot räddningshjälpen äger rum i Rosengård? De vill helt enkelt inte att myndigheter blandar sej i när de har skapat ett eget samhälle med egen struktur med knarklangare och all annan kriminalitet.
Avant pratar om kausalitet och vill på så sätt ge sitt snack legitimitet. Jag har aldrig påstått att invandrare per automatik blir brottslingar, hans mormor må ha varit en zigenare, men den kulturella skillnaden kan du aldrig bortse från.
Varför inte ta dessa kalla fakta på allvar? Istället försöker du förlöjliga när fakta inte stämmer med ditt ideologibygge. Skrattretande.

Hur djävla på lyset är du, eller snackar du i nattmössan? Jag skulle också kastat sten på snutar och andra idioter som kommer och trakasserar. Fast då har jag förstås alltid fått bo i invandrartäta områden, och just bara haft att göra med invandrare. Det handlar om social stratifiering ditt pundhuvud, har inget att göra med etnicitet eller kultur. Sluta snacka skit.

Det handlar inte om att invandrare "skapar egna samhällen", det handlar om att man förpassar de lägsta samhällsskicken till vissa geografiska områden, och sen låter man snutarna patrullera runt dem för att hålla dem inhägnade. Du får väl lalla runt med kontrafaktisk historieskrivning, men kom inte och kalla det verklighet.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 26 okt 2009 21:07

”Hyfsade” betyg i gymnasiet? Hade toppbetyg. Snackade med en kompis efter avslutningen, vad ska du göra nu frågade han?. Vet inte sa jag. Jag söker till läkarutbildningen, säger han. OK, jag tror att jag läser vidare matte.
Och så blev det, han läste till läkare och jag var under hela gymnasietiden snäppet vassare än han. Han fick toppbetyg som var ”lite sämre” än mina.
Tänka sej! En finne börjar brösta.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 26 okt 2009 21:09

suchanother skrev:”Hyfsade” betyg i gymnasiet? Hade toppbetyg. Snackade med en kompis efter avslutningen, vad ska du göra nu frågade han?. Vet inte sa jag. Jag söker till läkarutbildningen, säger han. OK, jag tror att jag läser vidare matte.
Och så blev det, han läste till läkare och jag var under hela gymnasietiden snäppet vassare än han. Han fick toppbetyg som var ”lite sämre” än mina.
Tänka sej! En finne börjar brösta.

Ja, här kom självförhärligandet. Är du inte starkare i dig själv än att du måste peka finger åt andra för att känna dig märkvärdig? Fy fan vad du sjunker i mina ögon nu. Och jag utannonserade den här utvecklingen i din argumentation redan från början. För fan Such! Du är och kan bättre än så här. Även om du är fyllsjuk och låg. JAG VET att du är bättre än så här. Så förbannat billigt att plocka billiga ego-psykologiska poäng på ett sånt där språkspel. Skärpning nu.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 26 okt 2009 21:22

Allvarligt Avant, vet inte riktigt vad som är felet här.
Förstår inte varför du reagerar så häftigt. Att jag är helt överlägsen ska väl inte jag skämmas för?

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 26 okt 2009 21:33

suchanother skrev:”Hyfsade” betyg i gymnasiet? Hade toppbetyg.

Den enkla svalde du med hull och hår.

Fan om alla var som dig SUCH när man la upp strategier för försäljningen. Som att trycka på en knapp. x= han blir förbannad, Y= simplaste smicker köp.

Jag skulle varit mulitimijonär vid detta laget.

Jag skiter väl fullständigt vad du har för utbildning och vilka betyg du hade på gymaniset.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 26 okt 2009 21:33

Varför upprepar du då detta tvångsmässigt, Such? Vore du övertygad därom funnes väl ingen anledning att ständigt söka intala dig själv det?

Jag reagerar kraftigt för att jag ställer krav på dig, jag förväntar mig av dig att använda den begåvning du har. Inte till att rädda dig själv ur nån djävla självcentrerad svacka, utan till vettiga saker. Jag blir förbannat besviken när du slänger ur dig populistiska klyschor istället för att ordentligt analysera orsakerna. Lite djävla anständighet. Det är billigt och det är ovärdigt dig.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 26 okt 2009 22:48

suchanother skrev:Snacka inte skit Auk. Du sa precis det jag citerade. Dina efterhandsförklaringar duger inte.

Du är en finne som inte borde brösta upp dig, gå och hämta ett citat om det var precis det jag sa.

Lilleman!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 26 okt 2009 23:00

Dra åt helvete Auk, lite jobb med att leta upp men du vet säkert själv så varför anstränga sej? Du vet precis vad jag menar din jävla pajas.

Användarvisningsbild
Fromm

Inläggav Fromm » 26 okt 2009 23:30

Kallekula skrev:
Fromm skrev:
Kallekula skrev:Varför då? Alla med överklassabisioner kan självklart inte bo på öfre Östermalm, eller villor i Saltsjöbaden som du Fromm.

Finns inget som hindrar staten från att bygga kust villor till ALLA. Bygger man dessutom rejäla villor håller de i >100 år och innebär därför låga hyror. 8)
Visst.... :roll:

Nåväl alla lever vi i olika verkligheter.

Vilken del förstår du inte Kalle lilla? Med dagens fusk och mögelhus till fantasipriser kan det tyckas omöjligt.
Men tekniker kan bygga billigt och robust. Se tex. http://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_Strandlund

Sen krävs bara statlig kustmark och vettig kommunaltrafik. För redan på stenåldern hjälpte visst hela samhället till med att bygga robusta bostäder åt alla.  8)
When you play the fiddle at the top of the state, what else is to be expected but that those down below dance?
Karl Marx

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 26 okt 2009 23:34

....Varför äter de inte kakor i stället...

ja se denna överklass.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Fromm

Inläggav Fromm » 26 okt 2009 23:48

Kallekula skrev:....Varför äter de inte kakor i stället...

ja se denna överklass.

Ja tänk så mycket Kakor och annan god mat som din mat affär slänger bort bara för att kunna pungslå dig.  :)
When you play the fiddle at the top of the state, what else is to be expected but that those down below dance?
Karl Marx

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 26 okt 2009 23:52

:)

nu börjar det ta sig...
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Fromm

Inläggav Fromm » 27 okt 2009 00:02

Kallekula skrev::)

nu börjar det ta sig...

Vänta bara till själva underhållningen La Carlette. Are You the main attraction?  8)
Karl Marx

matahari

Inläggav matahari » 27 okt 2009 00:23

Avantgardet skrev:Varför upprepar du då detta tvångsmässigt, Such?
jag förväntar mig av dig att använda den begåvning du har. Inte till att
rädda dig själv ur nån djävla självcentrerad svacka, utan till vettiga saker.

Kan man förvänta sig begåvning från en som kallar folk för svagsinta
som bör hålla käft och om dom inte gör det så ska dom åka på stryk,
från en som mest gapar och skriker likt en alkis? Ja inte undra på att
Bengt Dennis höjde hans föräldrars skatt med 500%.  :lol:

(Nu äre bara att invänta Suchens vanliga utbrott).

Annars så tycker jag bara att ni alla i denna tråden är en bunt nazzister! :)
Oj, nån har visst skitit i bordsfläkten, dumjävel, knark arsle, pladderbabblare
dumjävel igen, du din,,,, och nu ska han, bunta i hop,,, pang tjoff osv osv.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 27 okt 2009 02:32

SD vinner ingen mark hos mig, dock har jag alltid ansett att det är något fel på invandringspolitiken, liksom all övrig politik med för den sakens skull. Apropå svenskhet, har släktforskat och ännu ej funnit någon invandrare i släkten, dock kom jag bara ned till 1500 talet för där slutar spåren. Det visade sig att området då var norsk och ta mig fan, förlorat till svenskarna i nått jäkla krig. Snabbt bytte de ut alla "sen" efternamn till "son" efternamn och vips så vart man svenne, men det underligaste av allt är ändock detta, varenda invandrare jag träffat på, ställer nära på alltid efter en stunds samtal följande fråga till mig, var kommer du ifrån?

Då lägger jag på en vikinggrimas och säger att jag är svensk, som om det sen skulle betyda nått överhuvudtaget.

Återgå till "Politik och samhälle"