Zokrates skrev:Sedan bör vi ju fråga oss vad vitsen är med en kvinna som bjuder ut sig, anspelar på sex, följer med mannen hem, tar drinkar tillsammans, flirtar, får han tänd på alla cylindrar, för att därefter säga NEJ, jag vill inte. Gör hon det för att retas, eggar upp honom bara för att se minen när han får nobben? Är hon rent ut sagt bara där för att jävlas med hans känslor? Får det henne att känna sig viktig, betydelsefull och åtråvärd, i så fall, så är det ju hon som begår ett psykologiskt brott, en terrorhandling, hon kränker ju mannen. Det finns får jag förmoda, inget straff för ett sådant svinaktigt lumpet beteende, ja det förståss, om han inte utnyttjar situationen, det kanske är det som kallas för att straffknulla någon?
Vi är i den situationen jag beskrev tvungna att vara tydliga med vad vi förväntar oss av varandra, redan när de lämnar syltan, eller vad det nu än är, och gör upp planer om en "efterfest" eller vad vi nu kallar detta, så bör hon deklarera att visst, jag följer med dig, men det innebär inte att jag vill ha sex med dig, vi kan dricka, lyssna på musik och prata, men inte mer än så och om detta inte är ok för dig, så tar jag och säger tack och hej redan nu.
Redan nu ser jag hur någon inflikar, men tänk om hon inte har bestämt sig för om hon vill ha sex med killen ännu?
För helvete, de som inte vet vad de vill kan väl stanna hemma, bättre det än att de leker vuxna när de inte är mer än ett förvuxet barn. Ja, men tänk om han först var jättemysig och hon ville ha sex med honom, och sedan plötsligt så började han visa en sida som hon inte gillar och ändrar sig.. Isåfall kan det ju vara en bra idé att hon överhuvudtaget inte satsar på enaktare med främlingar och istället väljer att bekanta sig under en längre tid så att hon blir säkrare på honom. Det kanske vore bättre att helt förbjuda sex före äktenskapet, så är vi helt på den säkra sidan, som om inte de flesta våldtäkterna begås i hemmet, nej, det är fel i uppfostran på både offer och gärningsmännen och jag ser ingen lösning annat än att vi får dras med dessa gråzoner inom brottsbalken, så vida vi inte skyfflar över ansvaret helt på deras föräldrar, inkompetenta idioter som aldrig borde skaffat barn.
Jag är helt med på din tankegång här, men anta att man skulle behandla situationen som libertarianer anser att man bör behandla t.ex. anställningskontrakt. "Slampan" som "bjuder in" en kille till mer och mer intimitet kan ur libertariansk synvinkel kanske sägas "skriva under" på ett vagt formulerat "kontrakt" med killen i fråga. Men om vad? Killen kanske tycker att kontraktet gäller sex. Men tjejen då? Om hon ändrar sig efter att killen anser att hon "skrivit på" ett kontrakt om vilket killen och hon har olika åsikt om innebörden av, i vad mån bryter hon då mot (d.v.s. i vad mån
har hon då) någon skyldighet att ha sex med honom? I vad mån ingår det "by default", i fenomenet "tjej beter sig slampigt" att killen ska ha rätt att tolka tjejens beteende som ett löfte om att han får penetrera henne? Inte i någon mån alls, vad jag kan se. Situationen är att jämföra med när t.ex. en kund, hos en ljudutrustningsbutik, ändrar sig i sista ögonblicket så att det inte blir någon affär.
Dock bör killen kanske ha en viss "ångerrätt". När man köper en högtalautrustning brukar man få en månads ångertid. Ur ljuset av att man brukar få en
månads ångertid tid köp av elektronik kanske det inte är helt orimligt att förvänta sig åtminstone några
sekunders ångertid när det kommer till sex? Så t.ex. om tjejen först gjort helt klart att "nu ska vi ha sex" (dock inte nödvändigtvis med ord, kanske enbart med gester/beteende), och sedan plötsligt vill ändra sig strax innan killen kommer, ska killen ha någonting liknande "öppet köp", men så att det inte är fråga om en hel månad utan kanske bara ett par sekunder. Vad jag menar är: om han pumpar på i två sekunder efter att hon sagt "stopp" eller "nej" eller "sluta", så bör det inte självklart vara ett brott från killens sida. Hon ska inte kunna använda sådana knep för att kunna stämma killen för att han under några sekunder bara "kände att han måste få köra på" i en sekund, eller en halv sekund, eller en kvart sekund, eller hur lång tid det nu kan tänkas ta från den tidpunkt då "poletten trillar ned" till den tidpunkt då killen lyckats
reagera på att "poletten trillat ned". Jag menar, anta att en tjej som kör bil i 30 km/h genom ett bostadsområde plötsligt ser en treåring på trottoaren slita sig från sin mamma och springa ut från övergångsstället och framför hennes bil - hur stor chans har hon då att bromsa och undgå att köra över treåringen? Har hon någon skuld till hans död, om hon inte hinner stanna? Trots att hon höll hastighetsbegränsningen 30 km/h?
Om hon inte nödvändigtvis har det, kan hon då möjligtvis tänka sig att killar, under sex, har minst lika lång reaktionstid som hon har vid ratten?
Om ja, kan hon även tänka sig att l
ägga till någon sekund, med tanke på att "killar är allmänt tröga"?
Om tjejer inte vill ha sex, kan de för min del få bete sig hur slampigt de vill. It's
their loss! Om de vill ha ett radikalfeministiskt samhälle där männen måste gå som på äggskal innan de kan doppa sin pitt i en kvinna, och även
medan de har sitt pitt i en kvinna, ja då får de väl skylla sig själva om ingen vettig man vill ha sex med dem på de villkoren. It's their loss. Jag klarar mig utan bitterf-ttor.
Redan nu ser jag hur någon inflikar, men tänk om hon inte har bestämt sig för om hon vill ha sex med killen ännu? För helvete, de som inte vet vad de vill kan väl stanna hemma, bättre det än att de leker vuxna när de inte är mer än ett förvuxet barn.
Anta att du säljer högtalare och jag går in i din butik och pekar på en av dina högtalare och säger: "den där högtalaren är jag intresserad av, berätta mer om den". Har jag då därmed ingått ett avtal med dig om att jag måste köpa den högtalaren?