Skogsälvan skrev:Jag undrar om jag sover nu.
Jag tror du är vaken
men kanske sover du nu när jag skriver, det är ju mitt i natta nu.
Moderator: Moderatorgruppen
Zokrates skrev:Tråkigt mr m, men det är naturens gång, men döden är aldrig så personligt närvarande som när en nära vän eller familjemedlem avlider. Sorgen är en del av livet, därför känns det inte alltid rätt att beklaga sorgen, såvida döden inte varit som en följd av någons våld eller en plötslig sjukdom, som om den sortens död vore mer meningslösare än den som dör av åldersrelaterade orsaker.
Jag förhåller mig distanserad till döden, vet att varje dag kan vara den sista och att detta gäller alla som lever, när farsan dog fällde jag inga tårar, han fanns kvar i mitt medvetande lika levande som alltid, men jag klippte ändå av ett par hårtussar som minne, han var fortfarande varm, som om han bara sov djupt och aldrig mer skulle vakna.
Morgondagen är en slö repris av gårdagen, alltid något fattigare och alltid utan förbättring.
Det sista lät nog en aning pessimistiskt, men så är världen både förgänglig och mest full av skit så länge vi låter patrasket styra våra livsöden.
Mr.M skrev:
Så idag känner jag mer att det andliga inte existerar.
En öken befann sig i mitt hjärta.
Inte ens mina egna känslor är som jag tror.
Min mor dog när jag var 16, min farmor dog några år senare och morfar när jag var 20.
Dessa kändes mer naturligt och mer lugnt.
Kanske jag har blivit mer känslig.. vad vet jag.
men livet kommer aldrig åter.
Mr.M skrev:Skogsälvan skrev:Jag undrar om jag sover nu.
Jag tror du är vaken
men kanske sover du nu när jag skriver, det är ju mitt i natta nu.
Zokrates skrev:http://www.metro.se/se/article/tt/2010/11/04/norgeusaovervakning/
Jag tänker på detta, samtidigt så kan jag inte låta bli att undra över vad som sker i de andra europeiska länder som både är med i Nato och EU, därav kan jag inte heller låta bli att tänka att även Sveriges medborgare är utsatta för samma övervakning som den i Oslo, allt annat vore ju konstigt. Vad skall USA med all informationen till?
Sedan ogillar jag tanken på att de overthere besprutar sina NATO-länders luftrum med farliga ämnen,
vem övervakar dem? Är det inte dags att sluta se USA som ett vanligt land, de är ju endast en fortsättning på Hitlertysklands tredje rike, förutom att metoderna är förfinade och att rasmotsättningskampen är utbytt med kampen mot terrori$ter.
tobiias skrev:Berätta.
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster