I ordning finns också kaos
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
- Inlägg: 5897
- Blev medlem: 28 okt 2009 13:48
I ordning finns också kaos
det handlar om för dig, lilla myra att försöka vakna upp ur din omedvetna slummer, för du ska veta att i människan finns möjlighet till ett absolut medvetande, och detta medvetande är någonting annat än den lilla ficklampa du går omkring med i mörkret och försöker ubndvika att konfontera dig med kaos, och då säger Harald att det kom 10 000 mantra-people runt hans ashram och alla dog, och då lilla myran skriker du psykos, galenskap osv, därför att ditt lilla medvetande just bara -är en liten ficklampa, så det bästa du kan göra är att lugna ner dig, för Harald vill dig bara väl, han försöker medvetandegöra dig om en större ordning som också naturligtvis innehåller kaos, men den ordning du har nu, lilla myra i ditt sociala sken innehåller faktiskt minst 75 procent kaos, ja, kanske 90 procent kaos, men detta kaos som finns i människan omedvetet innebär potentiell ordning, så då du konfronteras med kaos, bli inte rädd, stick inte till psyket, drick inte en massa alkohol eller ta droger, för varje kaos som beredes dig är en gåva från det absoluta medvetandet som vill visa dig på en större verklighetsuppfattning, göra dig mera medveten om detta underbara fantastisk kosmos sm vi just nu råkar vara medvetna om, men ack så lite, vi vet, så varje kaos är en gåva och ska ej behandlas som en fiende,
- Harald Davidsson
- Inlägg: 5897
- Blev medlem: 28 okt 2009 13:48
kom kaos, kom med din frihet från förutfattade meningar
kom med din kärlek till det spontana livet,
kom med ditt underbara förtroende för att livet alltid vet bäst
Kom kaos, låt oss flyga tillsammans rakt in i det absoluta ögat,
vet du, kaos, då du är hos mig känner jag mig totalt fri,
var alltid hos mig, kaos,
lämna mig aldrig.
kom med din kärlek till det spontana livet,
kom med ditt underbara förtroende för att livet alltid vet bäst
Kom kaos, låt oss flyga tillsammans rakt in i det absoluta ögat,
vet du, kaos, då du är hos mig känner jag mig totalt fri,
var alltid hos mig, kaos,
lämna mig aldrig.
- Harald Davidsson
- Inlägg: 5897
- Blev medlem: 28 okt 2009 13:48
I kaos finns alltid en aning ordning
fast som en slags övergripande helhet
som vi kanske kan känna på fingertopparna nån gång
för på sätt och vis är kaos också ett medvetande
jag vill inte säga ett anti-medvetande,
men som en slags nyckel
som kan öppna alla falska ordningar och
släppa in ett slags ursprungligt ljus
som gör att tredje ögat
kan börja se
fast som en slags övergripande helhet
som vi kanske kan känna på fingertopparna nån gång
för på sätt och vis är kaos också ett medvetande
jag vill inte säga ett anti-medvetande,
men som en slags nyckel
som kan öppna alla falska ordningar och
släppa in ett slags ursprungligt ljus
som gör att tredje ögat
kan börja se
- Harald Davidsson
- Inlägg: 5897
- Blev medlem: 28 okt 2009 13:48
Algotezza skrev:Andreas skrev:Flyttar denna till tankar och känslor för att minska Haralds dominerande prägling på forumet som vi är rädda får många personer att vända i dörren.
Ja, det kan vara en välsignelse att komma ut - ur FF-garderobens allt unknare atmosfär...
/A-a
det är svårt att förstå din symbolism,
vad vill du säga,
säg det rakt och enkelt
i ren naivistisk anda
som t.ex. Van Gogh målade sina tavlor, eller.
som Gunnar Ekelöf skrev sin poesi
ge mig kaos, algotessa
utan moral och förutfattade meningar
Algotezza skrev:Andreas skrev:Flyttar denna till tankar och känslor för att minska Haralds dominerande prägling på forumet som vi är rädda får många personer att vända i dörren.
Ja, det kan vara en välsignelse att komma ut - ur FF-garderobens allt unknare atmosfär...
/A-a
Det är inte så dumt med miljöombyten när man känner att det känns unket.
Själv upplever jag gamla filosofer som unkna och hoppar raskt vidare till vetenskapliga artiklar där filosofin flödar friskt.
Teoretisk fysik är friska vindar. gamla unkna termer och tänkande är inte filosofi, det är unken historia.
ismernas tid är väl förbi : )
- Harald Davidsson
- Inlägg: 5897
- Blev medlem: 28 okt 2009 13:48
Du förstår Zokrates att då vi uppfattar världen är vår uppfattningen inte absolut,
men relativ därför är den ordning vi uppfattar världen med begränsad
och allt som inte är begränsat är i detta moment kaos.
Så vi ser alltid världen med kanske 90 procent kaos,
men vi försöker alltså koncentrera detta vi ser till en liten ö i rymdens stora ocean
och detta kallar vi då....... att vi förstår.
jag ser ett träd, och detta kallar vi för analytiskt tänkande,
men ser jag också detta som orsakat trädet, ser jag också alla träds orsak, ser jag också universums orsak, ser jag också skaparen bakom alltet osv.
jag ser ett träd,
och detta träd ska jag hugga ner och använda som ved,
detta är vad Karl Marx kallar för underbyggnaden.
men relativ därför är den ordning vi uppfattar världen med begränsad
och allt som inte är begränsat är i detta moment kaos.
Så vi ser alltid världen med kanske 90 procent kaos,
men vi försöker alltså koncentrera detta vi ser till en liten ö i rymdens stora ocean
och detta kallar vi då....... att vi förstår.
jag ser ett träd, och detta kallar vi för analytiskt tänkande,
men ser jag också detta som orsakat trädet, ser jag också alla träds orsak, ser jag också universums orsak, ser jag också skaparen bakom alltet osv.
jag ser ett träd,
och detta träd ska jag hugga ner och använda som ved,
detta är vad Karl Marx kallar för underbyggnaden.
Harald Davidsson skrev:Algotezza skrev:Andreas skrev:Flyttar denna till tankar och känslor för att minska Haralds dominerande prägling på forumet som vi är rädda får många personer att vända i dörren.
Ja, det kan vara en välsignelse att komma ut - ur FF-garderobens allt unknare atmosfär...
/A-a
det är svårt att förstå din symbolism,
vad vill du säga,
säg det rakt och enkelt
i ren naivistisk anda
som t.ex. Van Gogh målade sina tavlor, eller.
som Gunnar Ekelöf skrev sin poesi
ge mig kaos, algotessa
utan moral och förutfattade meningar
ja du är expert på rakt och enkelt :D
Du kan ju föregå med gott exempel
Har en känsla av att du när du säger något om andra mest bara snackar om och till dig själv
Du gör ju allt det och verkar vara allt det du säger att andra gör och är
Men det är väl så solipsister funkar :D :D :D
/A-a
Algotezza aka Algotezza
- Harald Davidsson
- Inlägg: 5897
- Blev medlem: 28 okt 2009 13:48
- Harald Davidsson
- Inlägg: 5897
- Blev medlem: 28 okt 2009 13:48
Algotezza skrev:Harald Davidsson skrev:Algotezza skrev:Andreas skrev:Flyttar denna till tankar och känslor för att minska Haralds dominerande prägling på forumet som vi är rädda får många personer att vända i dörren.
Ja, det kan vara en välsignelse att komma ut - ur FF-garderobens allt unknare atmosfär...
/A-a
det är svårt att förstå din symbolism,
vad vill du säga,
säg det rakt och enkelt
i ren naivistisk anda
som t.ex. Van Gogh målade sina tavlor, eller.
som Gunnar Ekelöf skrev sin poesi
ge mig kaos, algotessa
utan moral och förutfattade meningar
ja du är expert på rakt och enkelt :D
Du kan ju föregå med gott exempel
Har en känsla av att du när du säger något om andra mest bara snackar om och till dig själv
Du gör ju allt det och verkar vara allt det du säger att andra gör och är
Men det är väl så solipsister funkar :D :D :D
/A-a
nu pratar du som de katolska prästerna,
flytande latrin
Återgå till "Tankar och känslor"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster