VECKANS MEDLEM

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Vem blir vår första Veckans medlem?

Omröstningen slutade 04 mar 2007 17:27

Angelina
2
8%
Avantgardet
4
15%
JBig
6
23%
Kallekula
2
8%
Rising
12
46%

Antal röster: 26

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 30 mar 2007 23:58

Avantgardet skrev:Such: Har du gett upp projektet? Det är såna där grejer jag brinner för, uppgiften måste ju vara värdig mannen så att säga. :wink:

Ger aldrig upp. Men nu är det lite lugnare tempo, oftast ser jag bara primtalen hoppa över staketet och sen somnar jag.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 31 mar 2007 00:16

:lol:

Aj vad det känns igen. Mani kallas det visst på fackspråk, själv kallar det jag bara passionerat.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 03 apr 2007 10:12

Varney och Grottis: Vill ni berätta lite grann om er själva:)?

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 04 apr 2007 01:15

Tack skogsälvan för att du styr upp! Har varit upptagen på annat håll.

-narr-

Varney

Inläggav Varney » 04 apr 2007 08:27

jadu älvan.
tja. jag vet inte om det finns Så mycket att säga.
pluggar till socionom nu  :roll:
har min lilla bondhund, luspudeln.
jag är själv en lantisunge från wermland.
är liiite emo kanske. lite så att jag om jag var mer fixerad (eller åtminstone mindre antifixerad) vid yta, skulle jag förmodligen gått omkring som en mupp i svarta särkar och trassligt smink över hela världen.. (men det är ett stort Om det. och det kunde varit värre, jag kunde lika gärna ha varit hippie eller nåt slags new age-kärring idag om jag hade haft oturen att stanna där i utvecklingen (någonstans i mitten av värmland vid tidpunkten), eller ännu värre, fortfarande springa omkring som nån grunge-punk-emo, eller nåt annat gammalt stadie.. så förhoppningsvis behöver jag inte säga om tio år att jag fortfarande endast kan identifiera mig med udda filurer från den smalare musikens mörka skrymslen. oj, nu ljuger jag. jag "identifierar" mig hjärna med Alla tragiska livsöden jag kan Grotta mig i ju, om/när det faller mig i smaken.. - bara för den känslomässiga njutningen, av ljuv sorg elände vemod och vacker misär. :) )
jag har inte mycket till fast "identitet"..sådär. jag byter intressen ungefär som andra byter busskort..
det mest beständiga är väl att jag har det där behovet av att skutta framåt/iväg..i någon bemärkelse.. (det är nog inte det där andra kallar för personlig utveckling riktigt, mest rot-/rastlöshet kanske)
gudars.. jag vet inte vad jag skulle berätta? men det kanske räcker nu iaf. tveka inte att ropa åt mig att förklara mig (även om jag troligtvis inte klarar svara) när jag skenar iväg.
:)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 04 apr 2007 08:38

Två frågor Varney (vi har ju ett par da´r att ta igen  :wink: ):
På vilket sätt är sorgen och misären vacker?
Hur brukar du klä dig?

Varney

Inläggav Varney » 04 apr 2007 08:55

oj, Hur? =)
va svårt... på samma sätt som en höstdag, eller ett barn eller något annat =) jag kan inte säga att det finns olika sätt för saker att vara vackra för mig, men kanske olika skäl till varför jag anser dem vara det.. (note to self, sluta babbla =) )
kanske är det saker vi idealiserar som vi finner vackra?
det är ju inte direkt All sorg, eller All misär som är vacker för mig. snarare tvärtom isf, men den som Är det, däremot är väldans vacker.. förstår du?
hur känslor kan vara vackra vet jag inte (men kanske är det grundbulten i att vara sociala varelser, att man vill In i någon annans känslor.. uppleva och dela..), men jag tror nog jag tycker det med glädje också egentligen, men förmodligen har jag inte nån hang up eller så där..kanske behöver jag få lära känna sorgen och de bitarna helt enkelt.. jag inte inte precis någon psykolog. jag bara följer mina begär X) men för att känna mig glad är det bara att skratta med någon, det är svårare att hitta människor att sörja tillsammans med, varför det blir att ta till objekt istället där... kanske! =)

hur jag klär mig.. oj. tja, eftersom jag är lite barnslig av mig och trotsar konsumtionslevernet som omger mig konstant, så undviker jag allt som oftast att köpa saker... men jag har två systrar och en mamma som Inte gör det. om det är en ledtråd =) sen har jag några svägerskor, varav en är s k köpmissbrukare.. det kommer kassvis med oanvända och använda kläder därifrån. man Får väldigt mycket av sin omgivning om man visar ett ointresse för materiella saker.. det är nog enda/enklaste sättet de kan förhålla sig till en.

byxor och tröjor mest, väldigt anspråkslöst... koftor! =) kängor på vintern, gympadojor på sommarn, men Helst utan märken på!! =)
förr ofta långkjolar och sånt - iaf Hemomkring, men det är sällan nu, någon gång får jag för mig att ha kjol.. men det är lätträknade ggr, ..jag är uppväxt med att inte få gå till skolan med färger som inte matchar, eller frisyrer som inte såg bra ut, så man skulle kunna säga att jag fortfarande revolterar mot det (även om det sitter så djupt inuti mig, att jag när jag river ut nån skit ur garderoben på morgonen, fortfarande kollar en gång när jag ska gå utanför dörren sedan att det inte ser ut som jag smitit från en institution.. men Hemma kan jag ofta bli mobbad för att jag allt som oftast har tröjan in och ut eller bak och fram..men gränsen går vid ytterdörren där iaf =) )

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 04 apr 2007 09:10

Hur var er barndom?

Vilken är er favoritsaga? Varför?

Användarvisningsbild
andersholmstrom
Kontakt:

Inläggav andersholmstrom » 04 apr 2007 10:05

Vad fick dig att söka socionomprogrammet?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 04 apr 2007 10:14

hovnarr: Varför inte låta vår nye medlem andersholmstrom göra amy sällskap som nästa VM? Han verkar vara en intressant figur och vi bör väl markera vårt intresse för nykomlingarna:)?

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 04 apr 2007 13:58

Skogsälvan skrev:hovnarr: Varför inte låta vår nye medlem andersholmstrom göra amy sällskap som nästa VM? Han verkar vara en intressant figur och vi bör väl markera vårt intresse för nykomlingarna:)?

Ske allt så!

-narr-

Varney

Inläggav Varney » 04 apr 2007 20:23

socionomprogrammet. det var bara en grej. ett infall. lite uteslutningsmetoden och det minst onda. så.

min barndom. var så oinspirerande att jag inte kan nämna något som hände ens. väldigt...händelselöst.

favoritsaga. definitivt den där hon får sin prins!!!!

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 05 apr 2007 01:07

min barndom. var så oinspirerande att jag inte kan nämna något som hände ens. väldigt...händelselöst.

Åkte du rutschkana någon gång?

-narr-

Varney

Inläggav Varney » 05 apr 2007 13:59

jadå. pappa skaffade en ifrån något håll, en sån där ganska lång och kurvig, som han målade i rosa och ljusblått och ställde på baksidan i vår trädgård. den står kvar än faktiskt.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 05 apr 2007 16:18

Sedär! Det var ju något som hände ;)

-narr-

Återgå till "Mötesplatsen"